AnonymBruker Skrevet 22. desember 2014 #1 Skrevet 22. desember 2014 I går jobbet jeg rææva av meg hele dagen for å få til en fin og minnerik minijulaften for bonusbarna mine som skal være hos moren i julen. I dag planlegger far at de skal lage julelunsj til han. Jeg får kun en snap mens jeg sitter på kontoret (hvor min mann også jobber) om hvor koselig de har det. Kjempekoselig! Anonymous poster hash: bf41f...4fd 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2014 #2 Skrevet 22. desember 2014 Skjønner ikke helt problemstillingen? Anonymous poster hash: 4d0d4...471 8
Berit Skrevet 22. desember 2014 #3 Skrevet 22. desember 2014 (endret) Flott av deg at du jobber og prøver å lage en minnerik og fin jul for barna som skal feire jul hos sin biologiske mor. Det satte barna helt sikkert stor pris på. Men uansett så har de et spesielt bånd og oppmerksomhetskrav til sine biologiske foreldre. At de vil planlegge med far (?) julelunsj til far på kontoret skal du være glad for. Det er hyggelig både for far og barna. Er du ikke glad for at de har det fint sammen? Du kan jo og planlegge en hyggelig overraskelse på julelunsjen? Evt komme innom og si hei og skryte av hvor fint og koselig de har det. Ville hevet meg over den bitre tankegangen, og prøvd å vise glede for deres skyld. Og ville prøvd å forstå. Endret 22. desember 2014 av Berit 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2014 #4 Skrevet 22. desember 2014 Skjønner ikke helt problemstillingen? Anonymous poster hash: 4d0d4...471 Jeg er skuffet for å ikke bli invitert/informert Anonymous poster hash: bf41f...4fd 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2014 #5 Skrevet 22. desember 2014 Det er viktig for barna å få tilbringe litt tid alene sammen med sin far. Det har ingenting med deg å gjøre. Og de setter nok pris på minijulaften du ordnet Anonymous poster hash: 224ee...042 12
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2014 #6 Skrevet 22. desember 2014 Flott av deg at du jobber og prøver å lage en minnerik og fin jul for barna som skal feire jul hos sin biologiske mor. Det satte barna helt sikkert stor pris på. Men uansett så har de et spesielt bånd og oppmerksomhetskrav til sine biologiske foreldre. At de vil planlegge med far (?) julelunsj til far på kontoret skal du være glad for. Det er hyggelig både for far og barna. Er du ikke glad for at de har det fint sammen? Du kan jo og planlegge en hyggelig overraskelse på julelunsjen? Evt komme innom og si hei og skryte av hvor fint og koselig de har det. Ville hevet meg over den bitre tankegangen, pg prøvd å vise glede for deres skyld. Og ville prøvd å forstå. Joda. Jeg overlever nok. Det er bare så sårt når jeg brukte hele dagen på å stresse og lage det fint i stedet for å bruke dagen på min datter. Og så tenker de ikke på meg en gang i dag... Lunsjen er nå over og den var hjemme i huset vårt.. Anonymous poster hash: bf41f...4fd
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2014 #7 Skrevet 22. desember 2014 Jeg ville også blitt skuffet og lei meg. MEN samtidig så ville jeg erkjent at jeg ikke kunne sette meg inn i barnas situasjon - kanskje hadde de behov for å være alene med sin far, nå vet jeg ikke hvor mange juler de har gått gjennom etter mor og far skilte lag? Det er kanskje en tøff periode for dem, der de ikke helt klarer å ta hensyn til andre. Uten at de mente å holde deg utenfor, selvsagt. I fremtiden ville jeg tatt dette i betraktning og prøvd å latt være å styre aktivitetene i jula så mye - heller hatt følehorn ute og avventet litt. Kan ikke være lett å være bonusmamma i jula - jeg ville som sagt blitt litt såret selv. Håper du klarer å "glemme" dette på minijulaftenfeiringen senere i dag (hvis jeg forsto dette rett). Eller var den i går? Uansett - fortell i allefall far at du følte deg litt utenfor. Og at du ville ha satt stor pris på å få komme en tur på lunsjen, du også. Man må sikkert prøve og feile litt i starten når man er en ny familie med bonusbarn og mange å forholde seg til. Anonymous poster hash: ab46d...cc3 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2014 #8 Skrevet 22. desember 2014 Forstår deg godt!!! Anonymous poster hash: e9331...9d6
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2014 #9 Skrevet 22. desember 2014 Forstår deg godt!!! Anonymous poster hash: e9331...9d6 Takk! Jeg skjønner at kanskje barna ikke husket på meg, men jeg syns at far kunne hintet på.. Anonymous poster hash: bf41f...4fd
Berit Skrevet 22. desember 2014 #10 Skrevet 22. desember 2014 Joda. Jeg overlever nok. Det er bare så sårt når jeg brukte hele dagen på å stresse og lage det fint i stedet for å bruke dagen på min datter. Og så tenker de ikke på meg en gang i dag... Lunsjen er nå over og den var hjemme i huset vårt.. Anonymous poster hash: bf41f...4fd Men kanskje er det du som ofte tilbringer mye tid med barna? Og nå var dere sammen i går og feiret koselig. Så tenker de at de vil oppleve og feire koselig sammen med sin far også? Det er naturlig for barn og tenke slik. Faktisk mange ganger av oss voksne også. Jeg vet om noen der et barn av flere søsken somoftest mange ganger i året er hun som inviterer foreldrene på middag og diverse feiringer ellers. Men når foreldrene så skal invitere tilbake, er det ofte de barna de ikke ser så ofte de inviterer. De inviterer omtrent aldri det barnet som er så snill og inviterer dem så ofte. Dette er jo feil og ikke rett gjort. Men egentlig ganske naturlig likevel. De vil se alle sine. Barn vil også se alle sine, og oppleve stas med alle. Ofte gjør de seg et drømmebilde av de som kanskje gjør minst av seg?
sjøhest Skrevet 22. desember 2014 #11 Skrevet 22. desember 2014 Du var på jobb og de var hjemme med sin far? I så fall fatter jeg ikke hvorfor du er sur for de hadde en hyggelig julelunsj? 8
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2014 #12 Skrevet 22. desember 2014 Du var på jobb og de var hjemme med sin far? I så fall fatter jeg ikke hvorfor du er sur for de hadde en hyggelig julelunsj? Jeg og faren jobber sammen. Vi har muligheten til å komme å gå som vi vil.. Jeg er heller ikke sur, jeg er skuffet for å ikke blitt inkludert i å med at jeg styrte i hele går for at de skulle få det fint sammen i går kveld! Anonymous poster hash: bf41f...4fd 1
Kontormus Skrevet 22. desember 2014 #13 Skrevet 22. desember 2014 Mulig jeg ikke riktig fatter poenget her, men syns ikke det er ille at far ønsker litt tid alene sammen med sine barn. 2
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 22. desember 2014 #14 Skrevet 22. desember 2014 Fortalte du ham før jobben din begynte i går/underveis i går om hvorfor du ville jobbe så mye da? Kommunikasjon må gå begge veier.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2014 #15 Skrevet 22. desember 2014 Fortalte du ham før jobben din begynte i går/underveis i går om hvorfor du ville jobbe så mye da? Kommunikasjon må gå begge veier. Jeg jobbet ikke i går.. Jeg laget til minijulaften for barna. Brukte mesteparten av dagen på matlaging, gaveinnpakking, rydding, vasking og dekte på bord.. Anonymous poster hash: bf41f...4fd
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2014 #16 Skrevet 22. desember 2014 Mulig jeg ikke riktig fatter poenget her, men syns ikke det er ille at far ønsker litt tid alene sammen med sine barn. Han har hatt mye tid alene sammens med barna nå mens de har vert her. Poenget er at jeg føler meg ekskludert.. Anonymous poster hash: bf41f...4fd
Gjest Klaveret Skrevet 22. desember 2014 #17 Skrevet 22. desember 2014 Joda. Jeg overlever nok. Det er bare så sårt når jeg brukte hele dagen på å stresse og lage det fint i stedet for å bruke dagen på min datter. Og så tenker de ikke på meg en gang i dag... Lunsjen er nå over og den var hjemme i huset vårt.. Anonymous poster hash: bf41f...4fd Men er ikke du på jobb?
Pawn Hearts Skrevet 22. desember 2014 #18 Skrevet 22. desember 2014 Denne skjønner jeg ikke helt. Du ble såret over å ikke bli invitert til en julelunsj du uansett ikke kunne ha kommet på? Var det ikke fint å ha en hyggelig minijulaften med alle sammen i går, og er det ikke fint at han og barna har hatt en hyggelig julelunsj i dag? For meg ser det ut som en vinn vinn-situasjon. 1
veslefrøken Skrevet 22. desember 2014 #19 Skrevet 22. desember 2014 jeg forstår det sånn at du har et godt forhold til disse barna og da skjønner jeg at det kan bli leit å bli glemt. Men om jeg har misforstått og situasjonen er at du gjerne vil ha et godt forhold til disse barna og de har en slags sjalusi for at du er sammen med dere far i stede for dres mor og de ikke setter pris på det du har gjort for dem og nærmest gnir det inn med å ikke invitere deg på julelunch forstår jeg deg enda mer. 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2014 #20 Skrevet 22. desember 2014 Forstår godt at du ble såret jeg. Anonymous poster hash: 6437b...599 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå