Marcia Skrevet 22. desember 2014 #1 Skrevet 22. desember 2014 Jeg har ikke så fryktelig sær kropp, tror jeg, får stort sett på meg strl 36, men har nokså kraftig hofteparti i forhold til overkropp. Foretrekker derfor topper med innsving i livet, skjørt/kjoler med A-form og bukser med rette bein. Nå har jeg enda en gang trålet mitt lokale kjøpesenter uten å finne noe. Alle butikkene fra H&M og Cubus til de mer voksne og dyrere butikkene ser ut til å satse mest på skinny jeans, pencilskjørt og korte, vide, firkantede overdeler. Og det har jo ikke jeg lyst på. Noen tips til butikker i Oslo-området eller norske nettbutikker som selger klær med passform som funker for meg?
kanelsnurr Skrevet 22. desember 2014 #2 Skrevet 22. desember 2014 Filippa-K har ofte fine skjørt i A-form i alle fall.
Gjest Tigress Skrevet 22. desember 2014 #3 Skrevet 22. desember 2014 Bruktbutikkar. Elles er det slik det ofte er for meg: det er berre å vente til det kjem noko anna på moten...
Marcia Skrevet 22. desember 2014 Forfatter #4 Skrevet 22. desember 2014 (endret) Huff da, da er det fare for at min nåværende garderobe blir ganske tynnslitt etterhvert om man skal vente på at moteskaperne finner ut at min kroppstype er den morsomste å designe klær for :-) Skal følge med på Filippa K og se om jeg finner noen bruktbutikker i nærheten. Andre forslag? Endret 22. desember 2014 av Marcia
Gjest Lille-pus Skrevet 22. desember 2014 #5 Skrevet 22. desember 2014 Det høres ut som 40-/50-talls kjoler kan passe deg. Da har vi bl.a. Kjoledamen Om du kan ta sjansen på å handle fra Italia så har jeg en av mine favorittbutikker der siden fasongsydde skjorter ikke alltid er tilgjengelig i butikker her hjemme. De er egentlig et restelager, men for meg spiller det absolutt ingen kasserolle. Vær i så tilfellet oppmerksom på at ikke heller en italiensk størrelse er lik fra produsent til produsent, så det lønner seg veldig å søke opp produsenten og sjekke vedkommendes størrelsesguide med mål før man bestiller noe. Butikken er Yoox Ellers finner jeg majoriteten av plaggene min hos en britisk forretning som har nettbutikk, Matchesfashion. Hold på Mastecard og lommebok når du går inn der. Jeg føler meg ganske sikker på at alle disse har noe av det du er på jakt etter. Det er fullt mulig å gjøre mange skikkelig gode kjøp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå