Gå til innhold

bilder av mine barn på Facebook

Anbefalte innlegg

Skrevet

En person har lagt ut bilde av mitt barn på Facebook. Han har innstillinger som "hele verden" kan se. Jeg har bedt han endre innstillingene på bilder av mine barn. Dette blir ikke gjort. Hva Gjør jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare be han om å slette?

Skrevet

Du kan sende rapport til facebook. Husker ikke helt hvor, men en eller annen plass ved bilde kan du klikke for å be facebook slette.

Anonymous poster hash: 2e920...317
  • Liker 2
Skrevet

Bildene er da lagt ut uten ditt samtykke, så du rapporterer han på Facebook.

Dette er ett stort problem for mange, særlig de som lever i skjul av flere årsaker.

På skolen til mine barn har foreldre blitt bedt om å la være å legge ut bilder av

andre enn sine egne barn på nettsider da flere av barna lever i skjul. Disse

barna skal da heller aldri tas bilde av i forbindelse med aktiviteter som kanskje

avisen kommer for å ta bilde osv.

Jeg hadde blitt veldig forbannet hvis noen hadde lagt ut bilder av mine barn,

da jeg selv har tatt det valget å ikke legge ut bilder av mine barn på blant annet

Facebook m.m. Det valget kan de ta selv når de er større, og de skal ikke behøve

å se blant annet bilder de kanskje selv finner pinlige av seg selv på nett når de blir

store nok til å ha slike nettsider selv.

Mange tenker ikke, og legger ut "morsomme og rare" ting barna gjør når de er små,

men de tenker ikke på at kanskje barnet ikke vil syns det er gøy med disse bildene

for omverdenen når de er større/voksne, og at bilder på nett, alltid vil være tilgjengelige.

Anonymous poster hash: 72da0...581
  • Liker 1
Skrevet

Be ham å slette bildet, og dersom han ikke sletter det, kan du sende rapport til Facebook.

Dette gjør du ved å klikke på Options/Innstillinger > Report/Rapportere, når du klikker på bildet:

report.jpg

Skrevet

Du ringer vedkommende og tar en alvorsprat.

Anonymous poster hash: c8cd3...237
Skrevet (endret)

Ring og be han fjerne bilder. Vil han ikke kontakt FB.Jeg har god erfaring med FB.angånde fjerning av div. Vil gi de honør for god service og at se viser ansvar.

Et annet tips er å kontakte hjelpmeg.no

De bruker følge opp.

Endret av Peter007
Skrevet

1. Ta kontakt med vedkommende og be han slette bildet innen f.eks. 2 timer. Hvis ikke gir du beskjed om ta du anmelder han.

2. Anmeld han om han ikke hører etter

3. Kontakt FB og varsle om saken.

Husk å ta screenshot som bevis hvis det blir sak av det. Viktig at alle som opplever slikt tar det på alvor og faktisk tar grep, det vil hjelpe andre i samme situasjon.

Anonymous poster hash: 59328...306

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...