Gå til innhold

hva skal vi diskutere?


Gjest Lilleulv

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv

religion, homofili... hva mer var det vi pleide å diskutere i samfunnsfagstimene igjen?

*vil diskutere mer, men vil ha et annet tema*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er så lenge siden barneskolen og ungdomsskolen at det har jeg glemt... Tror kanskje ikke jeg fulgte så godt med heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg har sittet og prøvd å huske tilbake...Når jeg tenker meg om, så tror jeg ikke vi fikk diskutere så mye i samfunnsfag...Læreren var eldst, visste alltid best og hadde derfor alltid rett :roll::roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sittet og prøvd å huske tilbake...Når jeg tenker meg om' date=' så tror jeg ikke vi fikk diskutere så mye i samfunnsfag...Læreren var eldst, visste alltid best og hadde derfor alltid rett :roll::roll:[/quote']

Nemlig! Dustelærere som ALLTID hadde rett. Mange av min generasjons lærere skulle ALRDI vært det. Troillat og jævli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Nemlig! Dustelærere som ALLTID hadde rett. Mange av min generasjons lærere skulle ALRDI vært det. Troillat og jævli!

Ja,...mye av det som de lirket ut av seg var jo bare tull....

En mannlig lærer fikk i oppdrag å lære jentene i klassen om mensen... :roll::roll::roll:

Av de ørten lærerne jeg har hatt opp igjennom tidene er det kun den gamle tysk-læreren min, en naturfagslærer og en matte-lærer som jeg ser på som virkelig dyktige lærere. De andre var bare noe møl...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ungdomsskolen hadde vi ei eldre dame i Naturfagen som var så usannsynlig kjedelig. Hele livet hennes dreide seg om naturfag. Men hvis du nevnte ordet "Vagina" eller "kuk" osv osv.. blei hun så flau at hun gjemte seg bak overhead-lerretet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

DEt siste året på ungdomsskolen, hadde vi en utrolig flink lærer i samfunnsfag. Vi diskuterte mye hvordan det kunne ha seg at ting skjedde, hvorfor mennesker kunne gjøre så mye jævlig mot hverandre, osv.

Læreren var mer opptatt av at vi skulle forstå HVORFOR, og ikke så mye beinharde fakta med årstall, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vgs hadde vi ei nokså udugelig lærerinne i samfunnsfag. I friminuttet før timene hennes, delte vi alltid klassen inn i "for" og "imot" sånn at vi kunne diskutere masse rart istedenfor å ha vanlig time. Stakkars, hun var lett å manipulere, ja... *føle seg litt slem :oops: * Vi kom oss ikke gjennom pensum engang.

Noen tema jeg husker:

-Hvalfangst

-Anarki <-> Demokrati (derunder om Kardemommeloven kunne fungert i dagens samfunn)

-Straff av kriminelle

-Likestilling

-Ytringsfrihet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Jeg har det med å provosere når jeg åpner munn så det var ikke så strategisk å gjøre det i klasserommet. Husker det var en del diskusjoner om hijab og slike ting i klassen. Etter 11. september ble det så heftige diskusjoner at lærerne måtte sende hjem folk. Enkelte forsvarte angrepet med at Usa fikk som fortjent. Da dette var like etterpå ble det et forferdelig leven av det og det splittet klassene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Enkelte forsvarte angrepet med at Usa fikk som fortjent.

Læreren min gjorde det (, psykopaten), så prøve han og presse sine meninger inn på oss. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...