AnonymBruker Skrevet 21. desember 2014 #1 Skrevet 21. desember 2014 Jeg sitter og bestiller flybilletter innenlands og har alltid flydd med SAS helt til nå. Norwegian er jo mye billigere på samme strekning. Hva er årsaken til det? Jeg forventer ingen service ombord, kun skyss fra a til b. Er det slik at det er mindre trygt å reise med norwegian siden de er så billige? Jeg bare lurer.Anonymous poster hash: acd33...464
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2014 #2 Skrevet 21. desember 2014 Det som skiller det er at alt er inkludert hos SAS. Hos Norwegian utelater de alt og man må legge det til det man ønsker. Eks. Setevalg og bagasje. Jeg flyr alltid med norwegian innenland og stort sett når jeg skal utenlands også. Alltid vert fornøyd.Anonymous poster hash: 6baee...589
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2014 #3 Skrevet 21. desember 2014 SAS betaler sine arbeidstakere mer, har bedre arbeidsmiljø for de ansatte og gir bedre service til kundene. Norwegian, vel, Norwegian er privateid. Anonymous poster hash: 7f8cd...725 5
Gjest brutal_mann Skrevet 21. desember 2014 #4 Skrevet 21. desember 2014 Jeg har to strekninger jeg flyr noen ganger i året. SAS vinner hver eneste gang (jeg reiser med bagasje). Om det skulle skje noe ekstraordinært så er SAS milevis fremfor Norwegian på service. 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2014 #5 Skrevet 21. desember 2014 TS her, Jeg reiser sjeldent med bagasje, så jeg trenger ikke å betale for noe ekstra. Hvorfor satser ikke sats på dette? Det er vel en grunn til at de alltid går underskudd. Jeg får gi norwegian en sjanse. Kjenner en som jobber i SAS og en i norwegian. Den ene er misfornøyd med jobben og den andre stortrives. Gjett hvem? Anonymous poster hash: acd33...464
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2014 #6 Skrevet 21. desember 2014 SAS betaler sine arbeidstakere mer, har bedre arbeidsmiljø for de ansatte og gir bedre service til kundene. Norwegian, vel, Norwegian er privateid. Anonymous poster hash: 7f8cd...725 Hvor mye service trenger man egentlig på å sitte i ett fly, for å bli fraktet fra A til B? Jeg har alltid reist med SAS og har aldri opplevd "service" utover normalen. Forventer SAS-kunder å bli behandlet som konger og dronninger i lufta? Anonymous poster hash: acd33...464 2
Marie90 Skrevet 21. desember 2014 #7 Skrevet 21. desember 2014 Som noen har nevnt, SAS har alt inkludert. I tillegg har SAS et bedre kundeprogram. Star Alliance dekker også United Airlines og Lufthansa, samt mange flere. Reiser man lengre har dette mye å si for hvor mange 'miles' man tjener. Norwegian har kun sitt eget cashpoints-program, som tilsvarer minimalt med avslag. Jeg velger som regel SAS, selv om det koster litt mer, men det avhenger av totalen. Bestilte nylig tur hjem og valgte Norwegian da det var halve prisen av SAS. 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2014 #8 Skrevet 21. desember 2014 Flyr du SAS er alt inkludert, som det sies her, som innsjekket bagasje og gratis aviser, mot at prisen ofte er høyere. I Norwegian er det enkelte gebyrer, som for innsjekket bagasje. De er ikke noe Ryanair, altså, jeg flyr Norwegian mange ganger i løpet av et år og har til gode å betale en eneste krone i noe ekstra gebyr, men flere enn SAS har de jo. Ikke opplevd forskjell i service heller, helt uproblematisk ombooking med begge når det har vært nødvendig. SAS er også et eldre selskap som har vært understøttet av skandinaviske myndigheter i lang tid, så de har ikke drevet kun etter effektivitet og driftsresultat. Norwegian har kjørt på et minimum hele veien og ikke pådratt seg de samme forpliktelsene. Liker begge selskaper godt og trives med å fly begge. Jeg flyr gjerne Norwegian når de er billigere enn SAS, noe de pleier å være på innenlandsreisene mine. Med SAS betaler du litt ekstra for at alt skal være inkludert enten du bruker det eller ikke - greit og ukomplisert og neppe noe dyrere om du faktisk bruker tjenestene/tilbudene som er inkludert i prisen. Men om du bare skal fra A til B, slik du selv sier, er det bare å velge Norwegian når de er billigst. Anonymous poster hash: 67d3c...c32 2
hurdugurdu Skrevet 21. desember 2014 #9 Skrevet 21. desember 2014 Jeg har flydd mye med Norwegian og SAS, både innenlands og utenlands. Jeg foretrekker SAS, men noen ganger er Norwegian så mye billigere, at jeg blir "tvunget" til å velge Norwegian. Stort sett er de like bra å fly med, men som noen nevner over, så er alt inkludert i Sas' priser. MEN det som gjør at jeg foretrekker SAS framfor Norwegian, er den ekstreme forskjellen de har på service når ulykka først er ute. Jeg har to ganger flydd med Norwegian hvor ting gikk galt, hvor jeg så SAS håndterte sine passasjerer og situasjonen mye bedre enn Norwegian! Dette er grunne til at jeg velger SAS når jeg nå skal fly hjem til jul. Det er klasseforskjell på hvordan de behandler kunder når det feks er snøkaos på Gardermoen, noe det ofte er nå i desember... 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2014 #10 Skrevet 22. desember 2014 Fordi SAS har et totalt underskudd på ca 21 milliarder som prøver å dekkes inn... Anonymous poster hash: b59fd...315
Leini Skrevet 22. desember 2014 #11 Skrevet 22. desember 2014 MEN det som gjør at jeg foretrekker SAS framfor Norwegian, er den ekstreme forskjellen de har på service når ulykka først er ute. Jeg har to ganger flydd med Norwegian hvor ting gikk galt, hvor jeg så SAS håndterte sine passasjerer og situasjonen mye bedre enn Norwegian! Dette er grunne til at jeg velger SAS når jeg nå skal fly hjem til jul. Det er klasseforskjell på hvordan de behandler kunder når det feks er snøkaos på Gardermoen, noe det ofte er nå i desember... Tar jeg helt feil, eller har ikke Norwegian den garantien som SAS på at om flyet streiker, så har de sammaarbeidsavtaler med andre selskap om lån av fly? 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2014 #12 Skrevet 22. desember 2014 Jeg sitter og bestiller flybilletter innenlands og har alltid flydd med SAS helt til nå. Norwegian er jo mye billigere på samme strekning. Hva er årsaken til det? Jeg forventer ingen service ombord, kun skyss fra a til b. Er det slik at det er mindre trygt å reise med norwegian siden de er så billige? Jeg bare lurer.Anonymous poster hash: acd33...464 Ja, det er faktisk noe i dette. http://e24.no/naeringsliv/sas-vurderes-mer-trygg-enn-norwegian/20382094 Anonymous poster hash: 5fde4...93f 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2014 #13 Skrevet 22. desember 2014 Jeg har flydd mest med Norwegian, og noen ganger med SAS. Synes SAS er alt for dyrt, og de gangene jeg har flydd med de, så er det nesten tomme fly. Når jeg flyr med Norwegian er det fulle fly. Kanskje ikke så rart det ene selskapet må ta høye priser, og det andre kan ta lave priser. Det må da være mer lønnsomt for SAS og være billigere, spesielt på de rutene med få passasjerer. Anonymous poster hash: 3c951...49a 1
Gjest Riviera Skrevet 22. desember 2014 #14 Skrevet 22. desember 2014 Da Norwegian inntok markedet presset de prisene ned. På strekningene jeg nå flyr innenlands, er alltid SAS billigere. Og det er både innad i og på tvers av landsdelene. Slik har det vært i flere år. Synes det er rart! Virker ikke som Norwegian satser på innlandsreiser mer etter mitt syn? 3
Gjest Gjest_Idja Skrevet 22. desember 2014 #15 Skrevet 22. desember 2014 Jeg har pendlet mye det siste halvåret, og har spart ca 5000 i høst ved å kun fly med Norwegian (sjekker alltid SAS også). Likevel er ikke Norwegian alltid billigst - på lengre strekninger innenlands (2 timer) er ofte SAS og Norwegian ganske jevne på pris (inkludert bagasje), hvertfall på de årstidene jeg reiser. Servicen hos SAS opplever jeg som hakket bedre, men det er ikke verd 5000 for min del. 1
Gjest Kritt Skrevet 22. desember 2014 #16 Skrevet 22. desember 2014 Jeg flyr noen ganger i året i Europa, og sjekker gjerne både SAS og Norwegian (med flere, om aktuelt). SAS og Norwegian ligger ofte veldig nær i pris, og da velger jeg SAS, som etter mitt syn har langt bedre service. Ofte har SAS også bedre tidspunkt for avganger (for meg). Er man veldig fleksibel på dager kommer man antakelig billigere ut med Norwegian, som varierer mer. Selv er jeg ofte lite fleksibel.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2014 #17 Skrevet 22. desember 2014 Jeg foretrekker definitivt å reise med SAS! Ikke at det er store forskjeller, men SAS tilbyr mange småting som gjør reisen mer komfortabel: hos SAS kan jeg ta med 2 ganger 23 kg innsjekket bagasje gratis (har bonuskort), mens jeg hos Norwegian må betale for å få ta med 20 kg. Jeg liker best å sitte ved midtgangen eller eventuelt ved vinduet, og hos SAS kan jeg velge mitt favorittsete helt gratis, mens jeg hos Norwegian må betale for det samme. Jeg synes det er greit å få et par aviser å se gjennom og en kopp kaffe eller to i løpet av flyvningen, dette får jeg hos SAS og ikke Norwegian. Når det har skjedd noe ekstra, som feks. kansellert fly, så har jeg opplevd at Norwegian gir elendig informasjon, mannskapet på flyplassen henviser til servicetelefonen som koster x antall kroner i minuttet, og etter hvert klarer de å stable sammen en "buss for fly"-løsning uten å feks. gi kompensasjon for tapt arbeidsinntekt grunnet massiv forsinkelse - mens SAS er flinkere på å sette inn andre fly, gi informasjon og være tilgjengelig på flyplassen etc. Når SAS stort sett har samme priser for meg som hos Norwegian, og i tillegg ofte flyr på mer gunstige tidspunkter, så er det jo en no-brainer å velge SAS. Djevelen er i detaljene Anonymous poster hash: eeaa0...2a9 2
Druid Skrevet 22. desember 2014 #18 Skrevet 22. desember 2014 Tar jeg helt feil, eller har ikke Norwegian den garantien som SAS på at om flyet streiker, så har de sammaarbeidsavtaler med andre selskap om lån av fly? Jepp, hvilket betyr litt på den typen reiser. Stort sett reiser jeg med det som er billigst, og det betyr ca 80 % Norwegian, men da reiser jeg stort sett uten noen ekstra behov. ER det sammenkoblede reiser , velger jeg helst SAS , og jeg har hatt noe flere problemeer med Norwegian enn med SAS, selv om det er helt naturlig tatt i betrakning statestikkken min.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2014 #19 Skrevet 22. desember 2014 Før, når jeg ikke trengte noe ekstra brukte jeg gjerne Norwegian. Men nå er det alltid SAS. Jeg bruker også alltid SAS Plus da jeg trenger bedre plass. Og som rullestolbruker gir SAS mye bedre hjelp enn Norwegian. Har brukt Norwegian 2 ganger etter jeg ble skadet, og det har vært tull hver gang. Sist ble gaten endret med fem minutters varsel. Jeg rakk ikke frem til gaten og flyet, da ingen fra Norwegian ville hjelpe meg. Opplevd endringer med SAS også, men da er det alltid hjelp å få. Så da blir det bedre for meg å benytte de som faktisk tilbyr med noe jeg kan bruke ;-) Anonymous poster hash: 3f703...dc8
Anglofil Skrevet 22. desember 2014 #20 Skrevet 22. desember 2014 Jepp, hvilket betyr litt på den typen reiser. Stort sett reiser jeg med det som er billigst, og det betyr ca 80 % Norwegian, men da reiser jeg stort sett uten noen ekstra behov. ER det sammenkoblede reiser , velger jeg helst SAS , og jeg har hatt noe flere problemeer med Norwegian enn med SAS, selv om det er helt naturlig tatt i betrakning statestikkken min. Enig i dette. Jeg bruker også Norwegian når jeg ikke har noe spesielt behov, eller hvor det er såpass mye billigere enn SAS at jeg ikke kan la være. Bestilte derimot billetter til London for litt siden også da ble SAS definitivt billigst. Synes ikke 399 kr hver vei er spesielt dyrt, spesielt når alt er inkludert. Norwegian derimot skulle ha dobbelte av dette så da ble valget enkelt. Jeg synes egentlig ikke SAS er så dyrt tatt i betraktning av hva du får. Nå er jeg egentlig fornøyd med begge selskap, det skal sies, men skal jeg på knotete ruter så velger jeg SAS. Mvh Yvonne 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå