AnonymBruker Skrevet 21. desember 2014 #1 Skrevet 21. desember 2014 Lurer på hva dere tenker om dette tema. En stor moderne familie, men dine, mine og våres. 5 barn, der fire har samme pappa, og to har samme mamma. Et barn bor hjemme (biobarnet i familien) mens de fire andre har flyttet ut for lenge siden, og bor spredd utover... Skal de få gaver av lik verdi, eller er det greit å gi yngstemann litt dyrere gaver enn de andre barna (evt de to yngste får dyrere gaver). Tre av barna er i siste halvdel av 20-årene. Pappan i familien er den som tjener mest. Er det da greit om vi gir hans 4 barn gaver av større verdi enn det 5. "barnet" som ikke er far i husets biologiske barn? Han er jo tross alt voksen, og den eldste av alle barna... Hva tenker dere om problemstillingen? Vi feirer ikke jul sammen alle sammen.Anonymous poster hash: 80ae0...dbe
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2014 #2 Skrevet 21. desember 2014 Tenker at dere heller bør se på behov og på ønskene, om de har noen gaveønsket, og handle utfra det. Om de bare ønsker seg dyre ting så burde dere kanskje lande på en lavere sum, men i utgangspunktet er gavens kostnad underordnet. Anonymous poster hash: edb67...562 1
Biloba Skrevet 21. desember 2014 #3 Skrevet 21. desember 2014 Jeg ville ikke markert at eldste barnet ikke er like mye familie som de 4 som er fars/felles. Vi venter første felles. Jeg ville synes det er unaturlig om vårt barns gaver skal skrus opp til å matche hva hans tenåring får. Med stor aldersforskjell synes jeg det er ok å tilpasse gavens verdi til behovet. 1
Ragg Skrevet 28. desember 2014 #4 Skrevet 28. desember 2014 Hadde gidd gaver til lik sum, men hadde sikkert gidd det minste barnet som fremdeles bor hjemme en større gave hvis det var noe han trengte som feks ski osv og tenkt at det fikk de andre når de bodde hjemme. Vi har det ca likt som dere der jeg har et barn fra før, han har to og vi har to sammen. De tre eldste får lik sum og de to vi har sammen er såpass små at vi ikke kjøpte noe til de i år da jeg følte at det holdt med de gavene som kom fra familien.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #5 Skrevet 28. desember 2014 I min familie har de barna som bor hjemme og ikke har egen inntekt fått dyrere gaver enn de som har flyttet hjemmefra og har råd til å kjøpe seg det de trenger selv. Dette gjelder uansett om de er hel, halv eller ste. Anonymous poster hash: 192b9...6fb
Piri Formis Skrevet 28. desember 2014 #6 Skrevet 28. desember 2014 Jeg ville gitt lik verdi til alle barna. Om noen har spesielle behov som ikke egen inntekt, student, i etableringsfasen, så kan de få litt ekstra hjelp utenom jul.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #7 Skrevet 28. desember 2014 Jeg er vokst opp i en familie der hver forelder hadde ett barn fra tidligere forhold og siden fikk ett felles. Her har det aldri vært noen forskjellsbehandling uansett hvem som har tilhørt hvem eller bodd hvor.Nå anser vi tre oss som en søskenflokk på lik linje med alle andre og det at vi aldri har blitt forskjellsbehandlet har nok forsterket den følelsen.Så nei, jeg ser ikke hvorfor dere skulle forfordele når dere nå tross alt har valgt å bli en familie. Anonymous poster hash: fdf9e...2aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå