AnonymBruker Skrevet 21. desember 2014 #1 Skrevet 21. desember 2014 Vi er en familie på 4 med to små barn som ikke skjønner stort av jula enda. Vi skal feire med besteforeldre på begge sider i år. Jeg har vonde minner fra jula da jeg var liten da det var mye alkohol i omløp. For meg kunne vi avlyst hele jula, men jeg feirer pga barna. Mannen på sin side gleder seg masse og har invitert foreldrene sine tidlig så vi kan KOOOSE oss HEEELE dagen. Jeg spyr av at det skal være så jævlig koselig. Jeg skjønner jo at problemet er meg og at jeg kommer til å ødelegge jula for alle hvis jeg skal være så sur. Noen som har noen tips om hvordan jeg kan legge dårlige minner bak meg? Det blir forøvrig ikke noe alkohol her hjemme, men jeg klarer likevel ikke å glede meg. Har bare lyst til å rømme fra alt.Anonymous poster hash: 56866...4b4
Gjest brutal_mann Skrevet 21. desember 2014 #2 Skrevet 21. desember 2014 Vurdert å få behandling for traumene dine? 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2014 #3 Skrevet 21. desember 2014 Legg bak deg gammel dritt. Innstill deg på at du fra i år av skal begynne på nytt. Få nye vaner, nye rutiner, kvitte deg med gammel bitterhet m.m. Klarer du ikke det, bør du komme deg i behandling. Det går an å starte på nytt. Selv Jomfruer kan resikruleres, om du reiser med Jomfrureiser, da.Anonymous poster hash: 74abf...0c1 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2014 #4 Skrevet 21. desember 2014 Kanskje du må redefinere jula og lage rom for ditt eget, dine ønsker og det du kan ønske deg som juletradisjoner. Jul er mye og mangt. Jeg har ingen foreldre (også vokst opp i et hjem preget av alkoholisme og psykisk sykdom) og lite med familie. Da jeg fikk barn måtte jeg bestemme meg for å lage jul og hvilken jul jeg ville ha. Gravde i minnene. Der fant jeg lukter som minnet meg om en god jul, julesanger som fikk meg i stemning, kjøpte ny julepynt og lagde nye tradisjoner med datteren min. Og i år gleder jeg meg til jul:) Vi feirer jul på vår egen måte og det gleder meg stort at den beste julegaven jeg kan gi til datteren min er en god og fredelig jul, gode minner, mye latter og varme klemmer. Håper du får en fin jul og at julene som kommer blir bedre og bedre for deg. God klem! Anonymous poster hash: ec3bc...4c0
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2014 #5 Skrevet 21. desember 2014 Jeg har selv hatt en jævlig barndom, alkoholiker foreldre, og aldri hatt fin jul som barn. Men da jeg fikk barn selv, så var det jo jeg som kunne bestemme, det kunne bli en flott jul, og gleden å se barna, og hva julen betyr for de. Og kos med familien. Jul er noe helt annet i dag, enn hva det var når jeg var barn. Nå gleder jeg meg masse hvert år. Du må bare prøve å legge det gamle bak, og tenke på barna dine. Du burde kanskje og få hjelp til å bearbeide barndommen din. Anonymous poster hash: 59581...73a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå