Gå til innhold

hallux valgus

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har jeg operert for ca 3 mnd siden. Her sitter jeg, forbannet og lei meg som fy. Klarer ikke å bevege på tåa hverken opp eller ned. Kan ikke bøye foten ved tærne, så jeg går lateralt ... Er det slik med dere som har operert og? Har dem satt pinne i tåa dom skal være der resten av livet? Han sa at all pinner er vekke nå, men hallo hvorfor kan jeg ikke bevege på tåa da :`( Foten er ødelagt og jeg kan ikke jogge el løpe mer :`(

Anonymous poster hash: 4b847...426
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du ikke fått oppfølging av fysioterapeut? Hvordan var post-op bildene?

Slik skal det ikke være 3 mnd post-op. Ta kontakt med sykehuset for time

Anonymous poster hash: f0a1f...a15
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Post-op? Hva er det? Oppfølging? Fysio? Har ikke fått noe sjekk etter operasjonen. Måtte til og med ta av gipsen selv for han legen hadde ikke tid! :`( Alt er føkka, edde han har gjort en dårlig jobb og operasjonen er mislykka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Post op, etter operasjon.

Har du ikke fått noen oppfølging og opplæring i øvelser?

Du klarer ikke bøye hele tåa over natten men skal øve flere ganger for dagen. Smått om senmed øvelser så er tingene på plass. Få fysio fra fastlegen.

Anonymous poster hash: f0729...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Post-op? Hva er det? Oppfølging? Fysio? Har ikke fått noe sjekk etter operasjonen. Måtte til og med ta av gipsen selv for han legen hadde ikke tid! :`( Alt er føkka, edde han har gjort en dårlig jobb og operasjonen er mislykka!

Dette var EKSTREMT dårlig oppfølging! Du skal ha post-op (etter operasjon) sjekk av kirurg, få øvelser å gjøre hjemme, evt fysio og 3 mnd kontroll. Ring sykehuset du fikk operasjon og krev

Anonymous poster hash: f0a1f...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var EKSTREMT dårlig oppfølging! Du skal ha post-op (etter operasjon) sjekk av kirurg, få øvelser å gjøre hjemme, evt fysio og 3 mnd kontroll. Ring sykehuset du fikk operasjon og krev Anonymous poster hash: f0a1f...a15

Tror ikke det er noe hjelp i å ringe sykehuset. Her ville jeg heller kontaktet fastlegen asap - før dette blir uopprettelig stivt, og fått hjelp. Fastlegen bør og få info slik at ikke flere blir henvist til samme sted før de skjerper seg, kraftig.

Anonymous poster hash: f0729...dc9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor klarer du ikke bevege tærne? Pga. at det fysisk ikke går (hverken med eller uten hender) eller fordi det er smertefullt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imorgen kan jeg neppe få time hos fastlegen, kanskje tirsdag?

Skal høre imorgen :`( Kan bevege dem med fingrene men det er vondt! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal mest sannsynlig til legevakta idag ... Skal nevne at det ikke ar noe post-op el fysio el noe som helst... Ikke at legevakta er mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være så enkelt at du har fått en betennelse inni der, det opplevde en venninne av meg. Tror hun fikk en tablettkur, og god ble hun. Da angret hun på at hun ikke hadde klaget litt før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være så enkelt at du har fått en betennelse inni der, det opplevde en venninne av meg. Tror hun fikk en tablettkur, og god ble hun. Da angret hun på at hun ikke hadde klaget litt før.

Så bra! Får hun bevegd på tåa, bøye halvdelen av foten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er noe hjelp i å ringe sykehuset. Her ville jeg heller kontaktet fastlegen asap - før dette blir uopprettelig stivt, og fått hjelp. Fastlegen bør og få info slik at ikke flere blir henvist til samme sted før de skjerper seg, kraftig.Anonymous poster hash: f0729...dc9

Jeg ville også kontaktet Norsk Pasientskadeerstatning. Få en second opinion av en annen ortoped. Og få behandlet det som går an å behandle så raskt som mulig.

"Post-op", som en annen skrev, er vel en slags forkortelse for postoperativt, altså det som er etter operasjonen.

Anonymous poster hash: 12e95...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har som sagt vært dårlig i det siste. Og kunne ikke komme meg opp på beina før idag. Så ringte jeg legevakta og ba om å komme til dem, er helt alene ingen som kan kjøre meg. Så lurte j på om de kunne sende meg taxi, nei det fikk jeg ikke lov til. Jeg sa at jeg ha rfrikort, så sa hun ja slike som deg med frikort utnytter systemet!! Makan, her sitter jeg håven i foten, smerter og har feber!! Tårene triller og er helt ferdig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som sagt vært dårlig i det siste. Og kunne ikke komme meg opp på beina før idag. Så ringte jeg legevakta og ba om å komme til dem, er helt alene ingen som kan kjøre meg. Så lurte j på om de kunne sende meg taxi, nei det fikk jeg ikke lov til. Jeg sa at jeg ha rfrikort, så sa hun ja slike som deg med frikort utnytter systemet!! Makan, her sitter jeg håven i foten, smerter og har feber!! Tårene triller og er helt ferdig!!

Litt ot; høres merkelig ut at de sier slik rett ut, og er litt av en anklage fra din side. Hvis det virkelig ble sagt, bør du følge det opp. Hvis ikke, prøve å la være og tolke tilbakemeldinger som et angrep på deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går ikke bra, fortsatt det samme. Jeg overdriver ikke med tolkinga, det var slik det ble sagt bokstavelig talt! Skjønner ikke hvorfor jeg ikke kan bevege tåa etter 3 mnd operasjon!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...