Gå til innhold

Sort bad for mørkt?


Ireth Carnesir

Anbefalte innlegg

Har lyst på et sort bad med lysgrått gulv. Vil dette bli for mørkt? Synes det er kjempestilig men er usikker på om vi blir å angre og at det blir lite lys. Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tror det kan bli litt mørkt...

Hva med å ha flisene på gulvet svart?

Og resten i en fin grå farge?

Jeg hadde engang et knæsj-lilla bad, og det var sinnsykt stilig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg er veldig glad i sort, men akkurat det blir kanskje litt ekstremt.. Og en annen ting, har du tenkt på hvordan toalettetet, servanten, eventuell vaskemaskin vil se ut i det rommet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskemaskin ja. Det hadde jeg ikke tenkt på. Vasker finnes i grått. Skal ikke ha toalett der. Dusjen blir og grå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskemaskin ja. Det hadde jeg ikke tenkt på. Vasker finnes i grått. Skal ikke ha toalett der. Dusjen blir og grå.

Skal du tisse i dusjen? :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du blir fort lei. Dessuten må du tenkte litt langsiktig. Dyrt er det å pusse opp bad, og når dere selger kan dere få problemer med å selge huset/ leiligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal du tisse i dusjen? :sjarmor:

Tisse i dusjen? Vi har toaletter andre steder enn på badet.

Kan jo bygge inn vaskemaskinen i en nisje.

Vi skal ikke selge nei. Blir boende her til vi blir gammel. Perfekt hus med perfekt beliggenhet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke valgt svart på badet.

Det blir utrolig fort flekker på svarte fliser Nesten verre enn kritthvite.

Ville nok heller valgt en mørk og en lysere gråtone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Min svigermor har et alldeles nydelig bad med svarte fliser på gulvet, hvit vask, dusj og boblebad og godt opplyst med flere spotlight's i taket.

Å ha svarte fliser over hele badet tror jeg vil gi et hardt og trist inntrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres kjempestilig ut med svarte fliser. Litt utenom det vanlige liksom. Men viktig å ha godt med belysning da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky

... med røde/hvite håndklær, badekåper! Eventuellt badekåper i kinesike "stil"... Og en stooooor hvit fredslilje!

Hvis dusj og vask er hvite går det ann, særlig hvis det er vindu og god belysning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svart bad kan bli lekkert hvis bare rommet er stort nok. Det er noe herk å få pent rent, men det er en annen diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst på et sort bad med lysgrått gulv. Vil dette bli for mørkt? Synes det er kjempestilig men er usikker på om vi blir å angre og at det blir lite lys. Hva tror dere?

Høres råstilig ut! Med nok belysning burde det ikke være noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Detv er lekkert, men det krver et vldig stort bad.

svart er in nå på bad. Når er det ut? ja, kansje om tre år.

Om du er glad i å vaske+ da må du sette i gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være kjempestilig! Jeg ser for meg veldig mye store speil, og grå-melerte fliser på gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xavia
Ville ikke valgt svart på badet.

Det blir utrolig fort flekker på svarte fliser Nesten verre enn kritthvite.

IKKE ENIG! Vi har svarte (mørke, mørke gråsvarte) fliser på badet. Det blir slettes ikke utrolig fort flekkete. Men nå er det liksom litt "struktur" eller fargespill i våre. Kanskje derfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er kjempefornøud med svarte/grå fliser, men dette har vi kun på gulvet. På veggene har vi hvite fliser. Det mørke gulvet tar mye lys, og jeg ville aldri vurdert mørke vegger selv.

Vi har installert godt med lys på badet, så det er ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig så synes jeg det høres helt fryktelig ut.

En ting er at mørke farger får et rom til å bli mindre. En annen ting er at det stjeler veldig mye lys, og at man kan risikere stygge flekker (kalk) som er vanskelige å få av. En annen ting er at det er et veldig ekstremt fargevalg på et rom som er såpass dyrt å pusse opp på ny.

Det kan jo godt være at det blir stilig, men du bør være ganske sikker på at du ikke blir lei det om du velger å gjøre noe såpass ekstremt på et bad.

Jeg har hatt mørke skiferfliser på kjøkkengolvet, og var lei det etter noen måneder fordi jeg syntes det var for mørkt. Men så liker jeg best lyse farger, og blir direkte uvel i for mørke rom.

Men smaken er som kjent som baken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du velger et så mørkt bad - pass på når du evt sminker deg. Lyset på badet kan komme til å lyve en god del, og du kan risikere å se oversminket ut i dagslys...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...