Gå til innhold

Pokker! spile i vaskemaskina i går- vil ikke starte i dag!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vakset bh'er i går- i vaskeposer. Likevel kom det en merkelig lyd under sentrifugering. Stoppet maskina og 1/3 av spilen stakk ut av trommelen og ned i maskina- må ha sneket seg ut de bittesmå hullene i stoffet i vaskeposen. Satte på sentrifugering etter å ha fjernet den. det gikk helt fint.

Men.. da jeg skulle vaske i dag vil ikke programmet gå som vanlig.... ser ut til å starte på vanlig måte men etter 1 min stopper den og det står 1 i displayet. Ingen av de vanlige feilkodene. virker som den ikke tar inn vann.... noen som har vært borti lignende..? Og eh... vet hva det vil koste å reparere?

Det er forresten en AEG Electrolux Lavamat Turbo 16850 (kombinert vask/tørketrommel)

Endret av Gemini7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finn frem bruksanvisningen. Slå opp på siden for feilsøking og les!

Kanskje er hele maskinen parkeringsmoden. Regn med minimum kr. Tusen for å få reperatør hjem.

Anonymous poster hash: 66e91...d86

Skrevet

Kan noe av spilen sitte i pumpa? Hvis det er sånn ventil nede, foran på maskina; skru den opp og se om det ligger noe der. Ring service hvis maskina ikke er gammel. Sånt er dyrt, så hvis maskina begynner å bli eldre, lønner det seg ofte ikke

Anonymous poster hash: 30c4e...953

Skrevet

Finn frem bruksanvisningen. Slå opp på siden for feilsøking og les!

Kanskje er hele maskinen parkeringsmoden. Regn med minimum kr. Tusen for å få reperatør hjem.

Som jeg skrev: det var ingen av de vanlige feilkodene som sto på displayet, sjekket selvsagt det først.

Men hipp hurra: maskina har kviknet til igjen. Hele spilen ble dratt ut i går, så satt ikke noe igjen. mannen min og svigerfar sjekket slangene - inntak og utpumping, og selvsagt filteret. var ingenting der. Vatret opp maskina og prøvde igjen- og vips, så var den sitt gamle jeg igjen!!! Herlig!!!! :)

Svigerfar mente at det kunne være nok at en av slangene sto litt på skeive, enda alt så normalt ut, så vet ikke hva greia var. Lettet i alle fall.

Skrevet

Hipp hurra.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...