Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest ung mor
Skrevet

etter hva jeg leser her på siden, så ser det ut som om at hvis man ikke har det knall gøy sammen og koser seg MASSE, så bør man egentlig bare gå til neste mann...

:o

er jeg i feil forhold, spør jeg meg selv da -

vi har det sjelden gøy sammen, og utfyller hverandre? nei.. :-(

MEN vi elsker hverandre, har det trygt og godt sammen.

trives (vanligvis) i hverandres selskap ~

vi har kjempe sex, selv om det til tider er rutine preget..

(som jeg leser bør jeg vist finne en som jeg alltid har det gøy med..) MEN di tenner på hverandre! :-)

vi har et lite barn sammen, og får aldri tid sammen før kvelden - om ikke en eller begge jobber hjemme-

vi sliter med å få endene til å møtes,

og har ikke hatt ferie på år-

og absolutt ikke hatt de vel kjente

"kjærste" helg utfluktene - - -

det jeg egentlig vil frem til er at;

LIVET ER IKKE BARE GØY!!!!!!

En kan ikke forvente seg at kjærste forholdet bare skal være fryd og gammen!

Og hvor gamle er dere?

skal man gå ifra partneren sin fordi man ikke alltid har

vill, het sex eller at man ikke kan sitte å drikke rødvin til langt på kveld og løse verdensproblemer?!?

Videoannonse
Annonse
Gjest GreenSky
Skrevet

Hvorfor sammenligne seg med andre? Bare dere vet hva som er "riktig" i deres forhold. :-)

Skrevet
Hvorfor sammenligne seg med andre? Bare dere vet hva som er "riktig" i deres forhold. :-)

:Nikke:

Så lenge du har det bra!

Skrevet

Alle har sin egen definisjon på hva de vil si er ett bra forhold. Det virker som om du synes du har det bra og da skal du ikke tenke på hva alle andre gjør.

At vi har det slik er vel fordi vi er temmelig nyforelsket (vært sammen 2 år og gift en måned), vi er begge over tredve og vi har ingen barn. Å ikke ha barn betyr at du er "fri" til å gjøre hva d vil. Får vi barn vet vi at hverdagen blir annerledes, men er bege innstilt på å organisere hverdagen mest mulig slik at vi kan ha tid til de små øyeblikkene sammen :-)

Gjest Madam Felle
Skrevet

Signerer på denne. :wink:

Gjest Pusekatt i.i
Skrevet

Synes ung mor har et veldig godt innlegg! Jeg oppfatter det ikke bare som et rent spørsmål, men også en slags tankevekker for mange som besvarer innlegg på Samlivs-forumet.

Er vi rett og slett for kravstore? Er det realistisk å være 100% superlykkelig til enhver tid, å aldri ha store krangler, aldri ha sextørke, aldri slite med sjalusi, å finne tid og penger til kjærlighetsferier, å aldri titte på andre menn/tenke tanken på å være utro, aldri slite seg ut pga tidsklemme, alltid se bra ut/ta vare på eget utseende selv om man er (små)barnsforeldre - helt ærlig?

Er vi ikke kanskje litt for flinke til å "anbefale" andre om å gå fra kjæresten/samboern/ektemannen? En del ting som kanskje er bagateller i den store sammenhengen? Hver eneste dag kommer ikke til å være en dans på roser, selv om det virker som om en del kanskje tror det. Man skal selvsagt ikke gå på akkord med seg selv, selvrespekt og egen integritet, men vi bør kanskje ikke gi opp altfor lett heller?

Gjest Anonymous
Skrevet

Det viktigste er at du selv er fornøyd og trives med livet ditt/forholdet ditt slik det er.

Et forhold vil aldri være 100 % hele tiden.

Skrevet
Synes ung mor har et veldig godt innlegg! Jeg oppfatter det ikke bare som et rent spørsmål, men også en slags tankevekker for mange som besvarer innlegg på Samlivs-forumet.

Er vi rett og slett for kravstore? Er det realistisk å være 100% superlykkelig til enhver tid, å aldri ha store krangler, aldri ha sextørke, aldri slite med sjalusi, å finne tid og penger til kjærlighetsferier, å aldri titte på andre menn/tenke tanken på å være utro, aldri slite seg ut pga tidsklemme, alltid se bra ut/ta vare på eget utseende selv om man er (små)barnsforeldre - helt ærlig?

Er vi ikke kanskje litt for flinke til å "anbefale" andre om å gå fra kjæresten/samboern/ektemannen? En del ting som kanskje er bagateller i den store sammenhengen? Hver eneste dag kommer ikke til å være en dans på roser, selv om det virker som om en del kanskje tror det. Man skal selvsagt ikke gå på akkord med seg selv, selvrespekt og egen integritet, men vi bør kanskje ikke gi opp altfor lett heller?

:Nikke:

Gjest Odense
Skrevet

Veldig enig her..Fikk selv slengt realiteten i bakhodet da jeg ble gravid bare 9 mnd etter at jeg traff mannen min. Vi fikk barnet og hun er det beste som har hendt oss og hun er absolutt det kjæreste vi har. MEN den tiden vi var kjærester og da vi bare tenkte på oss selv er nå en svunnen tid. Livet er strengt tatt IKKE blitt de samme og ting som impulsiv sex eller sex 4 ganger i uken forekommer så å si aldri. Vi er slitne på kvelden og husarbeid kommer ofte før kosen når kvelden senker seg. Men vi ser på dette som en periode i livet som vi bare må igjennom. Det er ikke bare å gi opp. Jeg studerer og han er nyutdannet og skal til å bygge hus så det vil nok ta en tid før vi får roen og en bedre økonomisk ramme enn det vi nå har...Så det som vi tror på er å ta vare på de små tingene i hverdagen, ta vare på hverandre og kose oss med datteren og ikke samenligne oss med andre "perfekte par"

Lykke til ung mor! :kose:

Skrevet

Veldig bra og treffende innlegg, pusekatt! Har tenkt det samme selv mange ganger når jeg har lest inne på samlivs forumet.

Julie.

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

Veldig enig det som er skrevet her. Måtte bare si det! Virkligheten er ikke slik som mange så altfor mange fantaserer om!

Skrevet

Veldig enig med mye av det som står her! Hverdagen er vel ingen dans på roser for de fleste. Det er vel bedre å stikke fingeren i jorda og sette pris på hverdagens små gleder enn å sveve på rosa skyer og falle hardt å brutalt i bakken når hverdagen slår en midt i fleisen. Ikke misforstå, nyforelskelsen svermeri er jeg helt for, men sånn i det lange løp tror jeg hverdagen er realiteten. Og vi må selv ta ansvar for å bringe gleder og spenning inn imellom alle andre nødvendige gjøremål!

Gjest Lilleulv
Skrevet

Jeg er 24, har et kjempeforhold! Men alt er ikke bare fryd og gammen alltid nei.. men det er viktig å pleie forholdet og ta seg tid til hverandre!

Skaff en barnevakt, gå ut på en romantisk date bare dere 2. Eller om dere ikke har råd, gjør det koselig hjemme og tenn noen lys. Jeg mener romantikk er veldig viktig. Om man ikke får det til så ofte, så er det viktig at man i hvert fall får gjort det inninellom.

Skrevet

Synes både innlegget og svaret til pusekatt er bra. Det er for lett i dag. Jeg mener ikke man skal bli for enhver pris, det er mange forståelige grunner til at man gir opp et samliv. Men alt for mange gir opp for lett. Livet er ikke en dans på roser, dessverre.

Skrevet
Synes både innlegget og svaret til pusekatt er bra. Det er for lett i dag. Jeg mener ikke man skal bli for enhver pris' date=' det er mange forståelige grunner til at man gir opp et samliv. Men alt for mange gir opp for lett. Livet er ikke en dans på roser, dessverre.[/quote']

:enig_animasjon:

Gjest Hulderjenta
Skrevet

Jeg gir min støtte til Ung Mor og Pusekatt - gode innlegg! :Nikke:

Husk på en ting, Ung Mor: Det er solskinnshistoriene som blir fortalt her, så inntrykket av folk sine forhold kan bli veldig feil :wink: "Ingen" forteller om krangling, sjalusi, for lite tid, sexproblemer og andre problemer i forholdet. Men "alle" har det (i perioder, og i større og mindre grad)! :wink:

ALLE forhold svinger!

Sånn er det!

Det er urealistisk å tro noe annet.

Ha tro på deg selv, din mann og din familie, begynn ikke å tvile fordi "alle andre" virker så forbaska lykkelige!

Stor :klem: til deg. Og til alle andre! :D

Skrevet
Jeg gir min støtte til Ung Mor og Pusekatt - gode innlegg! :Nikke:

Husk på en ting, Ung Mor: Det er solskinnshistoriene som blir fortalt her, så inntrykket av folk sine forhold kan bli veldig feil :wink: "Ingen" forteller om krangling, sjalusi, for lite tid, sexproblemer og andre problemer i forholdet. Men "alle" har det (i perioder, og i større og mindre grad)! :wink:

ALLE forhold svinger!

Sånn er det!

Det er urealistisk å tro noe annet.

Ha tro på deg selv, din mann og din familie, begynn ikke å tvile fordi "alle andre" virker så forbaska lykkelige!

Stor :klem: til deg. Og til alle andre! :D

Veldig godt skrevet! :Nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...