AnonymBruker Skrevet 21. desember 2014 #1 Skrevet 21. desember 2014 Jeg har en jente på straks fire år. Om kvelden når hun vil noe etter å ha lagt seg ligger hun og roper høyt eller hyler. Hun går aldri ut av senga, ikke for å finne seg en bok engang. Dette bør i utgangspunktet være positivt, at hun ikke kommer ned i stua hele tiden, men hun vekker stadig vekk lillesøsteren sin når hun holder på sånn! Nå hviler lillesøster etter å ha vært oppe grytidlig, og fordi pappaen hadde stått opp med henne er han nede og soveromsdøra igjen. Istedenfor å åpne døra (som hun klarer helt fint) går hun tilbake i senga og begynner å rope. Det var da den søvnen for meg, heldigvis våknet ikke minsta. Har tatt det opp med henne flere ganger at hun kan gå ut av senga og hente oss nede, men hun nekter. Hun kan ikke fortelle hvorfor hun ikke vil. Hun nekter for at hun er redd for noe, så ser ikke ut som om det er problemet. Noen som har noen gode forslag til meg? Anonymous poster hash: b711f...fc1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2014 #2 Skrevet 21. desember 2014 Er det lyst ute på det tidspunktet hun står opp eller blir hun red for å vandre rund i mørket? Vi har løst situasjonen med våres 2åring ved å installere lys i gngen som slås på ved bevegelse. Da jenta kommer ut av somerommet sitt kommer lyset og hun finner lett veien til soverommet vårt. Anonymous poster hash: c1703...60f
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2014 #3 Skrevet 21. desember 2014 Dette er bare en uvane. Du får snakke til henne og forklare at dette er ikke akseptabel oppførsel og la være å gå inn når hun roper. Anonymous poster hash: fde90...944 5
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2014 #4 Skrevet 21. desember 2014 Jeg skjønner ikke hvorfor barn sover med døren lukket? Kanskje hun hadde følt seg mindre alene dersom døren var åpen. Anonymous poster hash: d76dc...ed4 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2014 #5 Skrevet 21. desember 2014 Jeg har en jente på straks fire år. Om kvelden når hun vil noe etter å ha lagt seg ligger hun og roper høyt eller hyler. Hun går aldri ut av senga, ikke for å finne seg en bok engang. Dette bør i utgangspunktet være positivt, at hun ikke kommer ned i stua hele tiden, men hun vekker stadig vekk lillesøsteren sin når hun holder på sånn! Nå hviler lillesøster etter å ha vært oppe grytidlig, og fordi pappaen hadde stått opp med henne er han nede og soveromsdøra igjen. Istedenfor å åpne døra (som hun klarer helt fint) går hun tilbake i senga og begynner å rope. Det var da den søvnen for meg, heldigvis våknet ikke minsta. Har tatt det opp med henne flere ganger at hun kan gå ut av senga og hente oss nede, men hun nekter. Hun kan ikke fortelle hvorfor hun ikke vil. Hun nekter for at hun er redd for noe, så ser ikke ut som om det er problemet. Noen som har noen gode forslag til meg?Anonymous poster hash: b711f...fc1 Hvorfor har dere døren lukket??? Det har vi aldri her, den står alltid på gløtt... Anonymous poster hash: 68b6a...6d3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2014 #6 Skrevet 21. desember 2014 Beklager misforståelsen, det var min dør som var lukket for at jeg skulle få sove mer, hennes er alltid åpen og hun har nattlampen sin på. Vår dør er også åpen til vanlig. Om kvelden er alltid lyset på i gangen og døra til stua står på gløtt for at vi skal høre henne, så hun hører at det er liv i huset. Dessuten sier jeg alltid at vi sitter i stua og at hun må komme og gi beskjed om det er noe istedenfor å rope og vekke lillesøsteren. Men det hjelper ikke. Hun kan også hylskrike og når jeg komemr opp for å høre hva det er så er det bare at hun vil ha nytt vann i koppen sin f.eks. Jeg kan ikke bare la være å gå inn til henne når hun roper, da er risikoen større for at lillesøsteren våkner, noe jeg helst vil unngå.Anonymous poster hash: b711f...fc1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2014 #7 Skrevet 21. desember 2014 Beklager misforståelsen, det var min dør som var lukket for at jeg skulle få sove mer, hennes er alltid åpen og hun har nattlampen sin på. Vår dør er også åpen til vanlig. Om kvelden er alltid lyset på i gangen og døra til stua står på gløtt for at vi skal høre henne, så hun hører at det er liv i huset. Dessuten sier jeg alltid at vi sitter i stua og at hun må komme og gi beskjed om det er noe istedenfor å rope og vekke lillesøsteren. Men det hjelper ikke. Hun kan også hylskrike og når jeg komemr opp for å høre hva det er så er det bare at hun vil ha nytt vann i koppen sin f.eks. Jeg kan ikke bare la være å gå inn til henne når hun roper, da er risikoen større for at lillesøsteren våkner, noe jeg helst vil unngå.Anonymous poster hash: b711f...fc1 Hva med å gå opp og si at hun ikke kan skrike slik, vil hun ha vann får hun fylle på selv eller komme i stuen. Roper hun igjen gjør du det samme. Til hun forstår. Forstår det er vanskelig når hun vekker lillesøster, men så lenge hun får viljen sin vil det ikke slutte.Anonymous poster hash: 4fb79...92e 2
Gjest Snuttepi Skrevet 21. desember 2014 #8 Skrevet 21. desember 2014 "Slutt med den ropinga. Vil du noe, kom opp til oss" Forlat så rommet. Sannsynligvis kommer hun til å hyle mer og vekke lillesøster i starten, men det er den eneste måten å lære på. Ingen hører på den som hyler. Til slutt gir hun seg. 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2014 #9 Skrevet 22. desember 2014 Kan du plassere en babycall hos henne så trenger hun ikke rope? Da vil hun og vite at du hører henne og er "nær", om det er der problemet hennes ligger. Klarer hun ikke å forstå at den gaulingen ikke er bra, så blir jo irettesettingen og hele situasjonen enda mer negativ. Anonymous poster hash: d447e...b41 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå