Gå til innhold

Du som har søkt statborgerskap...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal søke om norsk statsborgerskap neste år. Er EU borger. Det inneholder en sjekkliste på UDI, men det jeg lurer på er om man blir bedt om å vise at man har hatt lovlig opphold i 7 år? De har vel dette registrert inne på systemet deres?

Hvor lang tid tok det for deg å få søknaden behandlet? Ser at behandlingstiden er maks 12 måneder.

Anonymous poster hash: 7a4c2...ac9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

9-10 mnd.

Anonymous poster hash: 0fbba...c2e

Skrevet

Jeg skal søke om norsk statsborgerskap neste år. Er EU borger. Det inneholder en sjekkliste på UDI, men det jeg lurer på er om man blir bedt om å vise at man har hatt lovlig opphold i 7 år? De har vel dette registrert inne på systemet deres?

Hvor lang tid tok det for deg å få søknaden behandlet? Ser at behandlingstiden er maks 12 måneder.

De har dette registrert, ja.

Jeg søkte i november og fikk svar i mai, 7 mnd.

Anonymous poster hash: 57b80...f47

• Liker 1
Skrevet

De har dette registrert, ja.

Jeg søkte i november og fikk svar i mai, 7 mnd.

Ok, trodde kanskje jeg må bevise at jeg har vært her lovlig...da slipper jeg stresset med å finne de riktige dokumentene :)

Skrevet

Ok, trodde kanskje jeg må bevise at jeg har vært her lovlig...da slipper jeg stresset med å finne de riktige dokumentene :)

De har oversikt over visa/oppholdstillatelser du har fått alle disse år, men datoer og alt mulig. Jeg ble faktisk overasket over hvor mye info staten har om meg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...