Gjest brutal_mann Skrevet 22. desember 2014 #61 Skrevet 22. desember 2014 Nei. En kvinne må kunne gjøre en jobb uten at utseendet hennes skal være et større fokus enn handlingen. Mennesker tenker lenger enn reproduskjon i alle sammenhenger, det er bare simple dyr som tenker slikt. Dyr kan ikke filosofere slik som vi mennesker kan. Du kan gjerne leve et liv i fornektelse, men det eneste du vil oppnå er uendelig frustrasjon over at din idealverden overhode ikke finnes i den virkelige verden. At du nekter å forstå hvorfor er stort sett ditt problem.
Prorsum Skrevet 22. desember 2014 #62 Skrevet 22. desember 2014 Godt argument! "Jeg har ikke evne til å se den mannlige seksualiseringen, derfor finnes den ikke" Lol, når sa jeg det? Du sa at det skjer like mye med gutta, og det kan du vel umulig mene. 1
Yme Skrevet 22. desember 2014 #63 Skrevet 22. desember 2014 (endret) Lol, når sa jeg det? Du sa at det skjer like mye med gutta, og det kan du vel umulig mene. Du skrev det ikke på den måten, men det er jo det som er utfallet av det du sier... Du greier ikke se at det er like mye seksualisering av menn, derfor tror du ikke at det er der. Forskjellen er at den ofte ser litt annerledes ut, fordi damer har andre preferanser enn menn (dermed kan seksualisering av menn for eksempel være avbildet som en staut kar i uniform), og at menn rett og slett ikke bryr seg om dette selv, fordi vi ikke tar noe skade av at jenter liker å sikle etter politimenn, eller en mannemann i bar overkropp... Av en eller annen grunn, håndterer ikke jenter disse tingene, så seksualisering av kvinner har blitt en stor "greie" fordi mange av dere sliter skikkelig med selvbilde og selvtillit pga slik avbildning. Endret 22. desember 2014 av Yme
Gjest Citronella Skrevet 22. desember 2014 #64 Skrevet 22. desember 2014 La menn og kvinner uskyldig forlyste seg med bilder og syn av rumper, lår og bar overkropp. Vi er alle påfugler som tiltrekkes av det ytre, med mål om å reprodusere oss. Det finnes nok av kvinnesaker å engasjere seg i, som faktisk er alvorlige overgrep.
Prorsum Skrevet 22. desember 2014 #65 Skrevet 22. desember 2014 (endret) Du skrev det ikke på den måten, men det er jo det som er utfallet av det du sier... Du greier ikke se at det er like mye seksualisering av menn, derfor tror du ikke at det er der. Forskjellen er at den ofte ser litt annerledes ut, fordi damer har andre preferanser enn menn (dermed kan seksualisering av menn for eksempel være avbildet som en staut kar i uniform), og at menn rett og slett ikke bryr seg om dette selv, fordi vi ikke tar noe skade av at jenter liker å sikle etter politimenn, eller en mannemann i bar overkropp... Av en eller annen grunn, håndterer ikke jenter disse tingene, så seksualisering av kvinner har blitt en stor "greie" fordi mange av dere sliter skikkelig med selvbilde og selvtillit pga slik avbildning. Vel, forskjellen er at seksualiseringen av kvinner styrker et sexist syn folk har på kvinner. Vi blir omtrent bare sett på som objekter, noe menn ikke gjør. En mann i uniform da, som du nevner, sees kanskje på som et objekt men synet av dem blir ikke redusert, da de også blir sett på som en mektig, selvsikker og intelligent person. At du ikke ser forskjell er ganske utrolig, da det er så åpenbart, men som mann er det kanskje ikke like lett å se da du ikke har opplevd det, blant annet. Endret 22. desember 2014 av Prorsum 2
Yme Skrevet 22. desember 2014 #66 Skrevet 22. desember 2014 Vel, forskjellen er at seksualiseringen av kvinner styrker et sexist syn folk har på kvinner. Vi blir omtrent bare sett på som objekter, noe men ikke gjør. En mann i uniform da, som du nevner, sees kanskje på som et objekt men synet av dem blir ikke redusert, da de også blir sett på som en mektig, selvsikker og intelligent person. At du ikke ser forskjell er ganske utrolig, da det er så åpenbart, men som mann er det kanskje ikke like lett å se da du ikke har opplevd det, blant annet. Det stemmer sånn halvveis, men du ser ikke ut til å forstå problemet med det... Utfallet av den fremstillingen, er at menn ikke blir tatt seriøst når de ikke er mektige, selvsikre og intelligente, og det er enorme mengder som ikke har de karakteristikkene. Det er seksualisering og objektivisering, med like negative utfall. Den bare ser annerledes ut, og dette gjør at folk ikke forstår likheten her. men som mann er det kanskje ikke like lett å se da du ikke har opplevd det, blant annet. Jeg kan også tilføye at jeg har blitt utsatt for litt av hvert når det kommer til trakkasering og skitten oppførsel fra kvinner, og det er ikke noe som bare skjer nå og da... Til og med i en setting hvor jeg var pasient på et sykehus for psykisk helse, blei jeg tafsa på av godt voksne sykepleiere. På byen kommer det helt fremmede jenter bort, og putter hendene sine ned i buksa mi, for å ta meg på pikken, og når jeg gir uttrykk for at det ikke er greit, blir de sure og sier "jammen du er jo mann" akkurat som at jeg derfor bare er en kjøttklump hu kan være kåt på... Greia er at jeg kan veldig mye om akkurat dette tema, og siden jeg har et mye mer nøytralt utgangspunkt enn de fleste som har interesse av dette, fordi de har mer følelser rundt temaet, kan jeg se det hele fra begge sider, uten noe bias. Et annet enormt problem med det hele, er jo at folk svarer på samme måte som deg. De syns liksom ikke det like nøye når det er menn som er ofrene, og det er i en så stor grad at vi faktisk blir fremstilt som "de slemme" i settinger hvor det er vi som er de største ofrene, som feks i uprovosert hjemmevold, hvor det er damene som er overgriperen 70% av gangene. Også kan vi jo ta for oss dette med hvem som lider mest i krig da... Menn er den aller største offergruppen, i krig. Det finnes organisasjoner som er til for å utelukkende hjelpe kvinner. Det finnes organisasjoner som er utelukkende til for å hjelpe barn. Det finnes organisasjoner som er til for å hjelpe alle... Men det finnes ingen som er til for å utelukkende hjelpe menn... fordiiiiii.... Menn skal jo være mektige, selvsikre og intelligente! Dette er et enormt, verdensomspennende problem, men "synet på kvinner er sexist", dermed er ikke alt det andre der så viktig for verden.
Avokado Skrevet 25. desember 2014 #67 Skrevet 25. desember 2014 Hvis dere sier at Mørk er lubben - hva i all verden er dere da? Tynnfeit, da eller? Dama er godt trent og en bra snasen rompe. Herregud, gi dere! 1
Gjest Bruce Wayne Skrevet 25. desember 2014 #68 Skrevet 25. desember 2014 Skulle gjerne ha hatt Nora Mørk over knærne.. 1
Gjest Salvesen Skrevet 25. desember 2014 #69 Skrevet 25. desember 2014 (endret) Undertegnede følger ikke med på håndball i det hele tatt, så jeg man visste ikke hvem hun var før jeg man skimtet et bilde av henne i en av de artiklene jeg undertegnede pleier å hoppe over. Men jøsses, så flott hun er, blei jo reint slått i bakken. Men sånn bortsett fra det, er det bare jeg undertegnede som syns hun ser ut (og høres ut) som en ung Siv Jensen? (editert innlegg) Endret 1. januar 2015 av lars37
Gjest Winza Skrevet 25. desember 2014 #70 Skrevet 25. desember 2014 Hvis dere sier at Mørk er lubben - hva i all verden er dere da? Tynnfeit, da eller? Dama er godt trent og en bra snasen rompe. Herregud, gi dere! Man må jo ha litt flesk på kroppen uansett for å få en fin og fast rumpe Nora ser jo kjempe tynn ut
Sannerlig Skrevet 5. januar 2015 #71 Skrevet 5. januar 2015 Digger mannen din høh høh, gjør du nok! Han får frikort på det meste, dvs her hjemme;)
Fremhevede innlegg