Gå til innhold

Kan jeg stole på denne appen? (Vektnedgang)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!
Jeg har funnet en gratis app jeg har brukt noen dager nå, og jeg liker den veldig godt. Den heter "MyFitnessPal".

Jeg er overasket over hvor mye den påstår at jeg kan spise med likevel gå ned i vekt. I dag spiste jeg faktisk trehundre kallorier under det den sa jeg burde spise, rett og slett fordi jeg var mett :P

Så til spørsmålet... Har noen av dere her inne erfaringer med den appen? Er en slik kallori-teller-app pålitelig?

Anonymous poster hash: ddd1e...0ef
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan man jo egentlig bare vite hvis man har kontrollregnet alt selv en periode. Mange sverger til dem, personlig er jeg skeptisk. Jeg regner ut selv.

Anonymous poster hash: d2f01...ca8
Skrevet

Gikk ned 30 kilo over ca 8 måneder med den appen. Var kraftig overvektig da jeg begynte. Veldig fornøyd.

Anonymous poster hash: 2d64e...2b5
Skrevet

Har gått ned 15 kilo med Myfitnesspal og har tenkt å logge videre på målvekt ihvertfall en stund til. Sjekker alt, evt legger inn selv de matvarene jeg bruker ofte, og veier alt jeg spiser (når jeg er hjemme). Kunnskapen om hvor mye kalorier jeg får i meg gjør at jeg spiser godt (både skikkelig, solid god mat, og sporadiske kontrollerte utskeielser) samtidig som jeg er sikker på at jeg virkelig likevel går ned i vekt/holder vekten. MFP sikrer også at jeg får i meg nok protein, og jeg kan lett se at jeg får i meg de anbefalte porsjonene med frukt, grønt, melk, nøtter osv. Fabelaktig program, til tross for en god del kørka løsninger.

Skrevet

Tusen takk for svar!

Skrevet

Jeg stoler ikke på utregningene på MyFitnesspal.

Erfaringen min er at mange produkter er lagt inn med feil innhold på makronæringsstoffer, og feil energiinnhold.

Derfor regner jeg ut selv.

Anonymous poster hash: c7a76...c71
Skrevet

Jeg stoler ikke på utregningene på MyFitnesspal.

Erfaringen min er at mange produkter er lagt inn med feil innhold på makronæringsstoffer, og feil energiinnhold.

Derfor regner jeg ut selv.

Anonymous poster hash: c7a76...c71

Du kan jo bare endre på dette! De fleste matvarene har flere tilgjengelige utregninger fra folk, så du finner sikkert en som er korrekt som regel! Eller du kan bare være med å endre dette. For matvarene som kommer opp, er jo vanlige personer som har tilføyd på MFP

Anonymous poster hash: 1d707...894

Skrevet

Jeg har forresten gått ned 8 kg med den appen, og har planer om å gå ned 7 kg til

Skrevet

Det jeg liker med appen er at jeg kan unne meg en sjokolade, eller så så mye chips, uten at jeg får dårlig samvittighet - så lenge jeg holder meg til kalorinivået som er satt (+100 kcal er også greit i min bok, da den viste 1200)

Skrevet

Tusen takk for mange hjelpsomme svar! Tror jeg tar sjansen på at appen er til å stole på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...