Gå til innhold

Solgt hver eneste gang på finn.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er innom finn.no flere ganger hver eneste dag for å kjøpe skap, hyller, kommoder som er til salgs. Det er bare det at hver gang jeg finner noe jeg vil kjøpe så er det solgt alt. Jeg er sliten av å lete på finn hver dag i ett halvt år og sikkert spurt på 50 ting men det er alltid solgt. Æsj. Er uheldig hver eneste gang jeg. Noen andre uheldige her? Jeg spør på møbler som folk har lagt ut med en gang jeg ser det men det er jo alltid noen som er før meg gang på gang. Har ikke råd til å kjøpe nye møbler siden jeg er ufør pga. Sykdom og da får jeg så lite.

Anonymous poster hash: 380bd...ff3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs jo og hvordan du spør.

Jeg har lagt ut ting på finn.no, men mangler folk normal folkeskikk så vil ikke jeg gi bort eller selge noe til dem. Da venter jeg heller på nestemann eller legger tingene på loftet en stund.

Særlig dersom jef skal selge noe som koster en del eller skal sendes.

Anonymous poster hash: 36fc1...dcf

• Liker 2
Skrevet

Hva er best å skrive da? Jeg må jo gjøre noe feil gang på gang..

Skrevet

Lagre søket, og da kan du få det inn på telefonen tror jeg.

• Liker 2
Skrevet

Har lagra søkene men får fortsatt ikke hyller, kommoder og skap så mange av klærne mine ligger på gulvet her fordi har ikke plass. Kan ikke kaste klærne heller fordi da har jeg ikke råd til nye så da blir de liggende på gulvet her da. Vil heller ikke gå på NAV å spørre heller. Ikke lett dette her.

Skrevet

Sjekk finn.no ofte, og ikke send e-post. Ring eller send SMS.

Skrevet (endret)

Når vi har lagt ut møbler gratis eller veldig billig har det gjerne ringt rundt 20 interesserte i løpet av de første 10 minuttene. Billige møbler virker altså å være veldig populært og en må være tidlig på telefonen for å ha en mulighet. Dette gjelder til og med godt brukte gjenstander...

Endret av Maximillian Cohen
  • Liker 1
Skrevet

Hvordan er det du kontaker folk?

Jeg er møkka lei av folk som ikke eier folkeskikk.

Eksempler på kontakt som jeg ignorerer

HAR DU SOFA?

NÅR KAN JEG KOMME?

Jeg la nylig ut noe som fikk veldig stor interesse. Over 50 tok kontakt.

KUN 2 stk klarte å skrive navnet sitt i meldingen.

Personen med høflig melding med navn fikk objektet. Selv om det var langt fra første som tok kontakt.

Anonymous poster hash: 5dbde...919
  • Liker 3
Gjest Strandet
Skrevet

Kan tenke meg at enkelte ting som f.eks møbler, er gjerne noe som forsvinner raskt, i motsetning til forbruksvarer som kanskje er til salgs i mengder (datautstyr f.eks).

Da jeg kjøpte noe fra finn tidligere, så gikk det noen få dager før annonsen ble oppdatert, eller fjernet (husker ikke akkurat hva).

Skrevet

Kjenner igjen den, da vi ville ha en katt svarte jeg på sikkert 20 annonser som var gitt bort - inkludert hele kattungekull som var gitt bort innen 3 timer - før jeg endelig fikk en.

Ser også på facebookgruppene for salg/gis bort at de som gir bort møbler blir kontaktet på under 2 minutter, ofte av de samme personene hver gang (vet om en bestemt mann som jeg over en periode på et par måneder så at fikk iallefall fire stuebord og tre komfyrer, pluss endel annet)...

Skrevet

Legg ut en annonse selv under Ønskes kjøpt.

Anonymous poster hash: d83c0...468
  • Liker 1
Skrevet

Hvordan er det du kontaker folk?

Jeg er møkka lei av folk som ikke eier folkeskikk.

Eksempler på kontakt som jeg ignorerer

HAR DU SOFA?

NÅR KAN JEG KOMME?

Jeg la nylig ut noe som fikk veldig stor interesse. Over 50 tok kontakt.

KUN 2 stk klarte å skrive navnet sitt i meldingen.

Personen med høflig melding med navn fikk objektet. Selv om det var langt fra første som tok kontakt.

Anonymous poster hash: 5dbde...919

Haha enig. Jeg blir fryktelig irritert over sånne meldinger og lar være i å selge til de som skriver slik.

Skrevet

Haha enig. Jeg blir fryktelig irritert over sånne meldinger og lar være i å selge til de som skriver slik.

Veldig godt at det ikke er bare meg som ikke sleger eller gir bort til folk som mangler folkeskikk.

Skriver aldri telefonnummer eller adresse noe sted på finn, fordi vi bor på et sted/adresse "på beste vestkant"så de som vil ha må sende mail.

Da kan jeg få mail, Jepp den tar jeg, svar meg kjapp. Ingen navn, ingen tlf.

I ll pick up. Adress? Helt vanlig med flere slike, og et utenlandsk navn.

En skulle kjøpe, kommanderte meg til å komme på buss stoppet der og der klokken 15.00. Da jeg svarte at ville hun kjøpe fikk hun komme og hente og betale.Noen timer senere fikk jeg den kjeftemailen fordi jeg ikke hadde møtt opp på buss stoppet. Og jeg fikk komme i morgen.

La utpå gis bort en helt ok skriver, fikk sikkert 50 mail på 10 minutter. Bare frekke forespørsler. Lot annonsen stå noen timer. Så kom en mail fra en som høflig skrev at han var litt sent ute, men lurte på om det var mulig å få skriveren om den ikke alt var lovet bort. Han fikk den.

Noen jeg kjenner gav bort et kjøleskap. La det ut på finn, første som ringte fikk det. De fikk a dr. Kom og ringte på døren, sa bare spørrende kjøleskap, fikk komme inn de to mennene løftet kjøleskapet med seg og gikk. Giveren sa, og stod der og følte meg helt robbet, de sa ikke takk og lukket heller ikke døren etter seg. De tok kjøleskapet og gikk.

Når en får ting gratis, så koster det ingenting å si takk for det en får. Et takk gir en annerkjennelse tilbake til den som gir enten det er på finn eller det er en julegave.

TS, under gis bort på finn ser jeg inni mellom noen som lager annonser med "kan du hjelp"? Har du en kommode du ikke treger ?

Prøv det og se om du kan få napp. Selv har jeg måttet leve flere mnd med klærne i kofferter i midlertidig leid leilighet, det går men det er ikke noe trivelig.

Ønsker deg en god jul, og håper du får ordnet med det du trenger.

• Liker 5
Skrevet

Veldig godt at det ikke er bare meg som ikke sleger eller gir bort til folk som mangler folkeskikk.

Skriver aldri telefonnummer eller adresse noe sted på finn, fordi vi bor på et sted/adresse "på beste vestkant"så de som vil ha må sende mail.

Da kan jeg få mail, Jepp den tar jeg, svar meg kjapp. Ingen navn, ingen tlf.

I ll pick up. Adress? Helt vanlig med flere slike, og et utenlandsk navn.

En skulle kjøpe, kommanderte meg til å komme på buss stoppet der og der klokken 15.00. Da jeg svarte at ville hun kjøpe fikk hun komme og hente og betale.Noen timer senere fikk jeg den kjeftemailen fordi jeg ikke hadde møtt opp på buss stoppet. Og jeg fikk komme i morgen.

La utpå gis bort en helt ok skriver, fikk sikkert 50 mail på 10 minutter. Bare frekke forespørsler. Lot annonsen stå noen timer. Så kom en mail fra en som høflig skrev at han var litt sent ute, men lurte på om det var mulig å få skriveren om den ikke alt var lovet bort. Han fikk den.

Noen jeg kjenner gav bort et kjøleskap. La det ut på finn, første som ringte fikk det. De fikk a dr. Kom og ringte på døren, sa bare spørrende kjøleskap, fikk komme inn de to mennene løftet kjøleskapet med seg og gikk. Giveren sa, og stod der og følte meg helt robbet, de sa ikke takk og lukket heller ikke døren etter seg. De tok kjøleskapet og gikk.

Når en får ting gratis, så koster det ingenting å si takk for det en får. Et takk gir en annerkjennelse tilbake til den som gir enten det er på finn eller det er en julegave.

TS, under gis bort på finn ser jeg inni mellom noen som lager annonser med "kan du hjelp"? Har du en kommode du ikke treger ?

Prøv det og se om du kan få napp. Selv har jeg måttet leve flere mnd med klærne i kofferter i midlertidig leid leilighet, det går men det er ikke noe trivelig.

Ønsker deg en god jul, og håper du får ordnet med det du trenger.

:sjokkert::sjokkert: Herregud.. Folk mangler jo helt folkeskikk og sosial intelligens. Det er jo helt hårreisende.

Har stadig opplevd folk som maser, og folk som forventer at jeg møter de. Gir beskjed om at det må hentes hjemme, og det er visst helt på trynet mener de. Blir altså så sjokkert over enkelte mennesker og hvor frekke noen er... :sjokkert:

Skrevet

Jeg har handlet en del på finn, spesielt nå i det siste etter jeg har tatt opp igjen en dyr hobby... Jeg søker etter produkter av god kvalitet, og det er stor pågang og mange om beinet. Jeg har fått varene nesten hver eneste gang, og jeg er veldig høflig og ydmyk når jeg skriver. Jeg har også hatt flere lange og hyggelige samtaler med selgerene (Funker vel best når man handler inn utstyr til hobbyen sin). Og så tror jeg det er lurt å være litt formell.

Jeg har spart sikkert 20000kr de siste ukene på å kjøpe/få varer på finn.no.

Så vær høflig og blid så får du sikkert kjøpt du også:)

Anonymous poster hash: 1755a...913

Skrevet

Jeg har handlet en del på finn, spesielt nå i det siste etter jeg har tatt opp igjen en dyr hobby... Jeg søker etter produkter av god kvalitet, og det er stor pågang og mange om beinet. Jeg har fått varene nesten hver eneste gang, og jeg er veldig høflig og ydmyk når jeg skriver. Jeg har også hatt flere lange og hyggelige samtaler med selgerene (Funker vel best når man handler inn utstyr til hobbyen sin). Og så tror jeg det er lurt å være litt formell.

Jeg har spart sikkert 20000kr de siste ukene på å kjøpe/få varer på finn.no.

Så vær høflig og blid så får du sikkert kjøpt du også:)Anonymous poster hash: 1755a...913

En selger kom til og med kjørende til meg for å levere varene, uten ekstra kostnad :) Så vær hyggelig, høflig og bli så skal du se at du får kjøpt du også :)

Skrevet

En selger kom til og med kjørende til meg for å levere varene, uten ekstra kostnad :) Så vær hyggelig, høflig og bli så skal du se at du får kjøpt du også :)Anonymous poster hash: 1755a...913

*blid*

Gjest Sunshine23
Skrevet (endret)

Hvis noe er solgt må man jo fjerne bilde da?

Har opplevd flere ganger at det er noe jeg vil kjøpe, men så sier selgeren at det er solgt. :rolleyes:

Jeg spør på en helt normal høflig måte.

Endret av Sunshine23
Skrevet

Tips:

1. Ikke spør om det er solgt, er annonsen aktiv, ta utgangspunkt i at det fortsatt er til salgs ogsi at du ønsker å kjøpe det. Spør du om det er til salgs og en annen sier han ønsker å kjøpe det får han andre det selv om du egentlig var først.

2. Ikke prut på ting som er en bra pris på. Mens du pruter risikerer du at en annen sier han ønsker å kjøpe for utropspris.

3. Ring eller send SMS om telefonnummeret er tilgjengelig.

4. Avslutt evt epost/SMS med "Vennlig Hilsen <fornavn etternavn>

Jeg får det meste hvis jeg er rask, bruker å sende sms eller ringe.

Eksempel på SMS:

"Hei! Viser til sofa du har til salgs på finn.no. Jeg ønsker å kjøpe denne, kan hente i dag eller når det måtte passe best for deg. Vennlig hilsen <fullt navn>

Anonymous poster hash: 9d371...cc1
  • Liker 3
Skrevet

Tips: 1. Ikke spør om det er solgt, er annonsen aktiv, ta utgangspunkt i at det fortsatt er til salgs ogsi at du ønsker å kjøpe det. Spør du om det er til salgs og en annen sier han ønsker å kjøpe det får han andre det selv om du egentlig var først.2. Ikke prut på ting som er en bra pris på. Mens du pruter risikerer du at en annen sier han ønsker å kjøpe for utropspris.3. Ring eller send SMS om telefonnummeret er tilgjengelig.4. Avslutt evt epost/SMS med "Vennlig Hilsen <fornavn etternavn> Jeg får det meste hvis jeg er rask, bruker å sende sms eller ringe. Eksempel på SMS: "Hei! Viser til sofa du har til salgs på finn.no. Jeg ønsker å kjøpe denne, kan hente i dag eller når det måtte passe best for deg. Vennlig hilsen <fullt navn> Anonymous poster hash: 9d371...cc1

enig! Sånn gjør jeg det også, og får alt jeg skriver på (omtrent:) )

Høflighet kommer man overraskende langt med :) fint for meg at det er så mange som mangler dette :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...