Gå til innhold

Hvilken badeolje bruker/brukte dere til barn med atopisk eksem?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ble fortalt her om dagen at vanlig babyolje som Natusan inneholder noe (husker ikke hva) som ikke er bra for de med atopisk eksem, og på apoteket så ble jeg anbefalt en babyolje med parfyme i.

TS

Anonymous poster hash: df68b...1ea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med apotekets egen badeolje? Kjøpte det til våres da han hadde tendenser til litt eksem, men har ikke fått prøvd den da det ble mye bedre når jeg kuttet ut ull. Men den fikk jeg anbefalt. Badeolje NAF (Norges apotekerforening) heter den i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt den fra apoteket (NAF). Men har ikke fått brukt det så mye fordi det er dumt å helle det i vannet mens han bader for da blir det så glatt. Fikk beskjed om å putte det i vannet rett før han er ferdig sånn at det legger seg på kroppen, men det glemmer jeg hele tiden.

Holder oss unna såpe og er flinke til å smøre med fuktighetskrem og det fungerer bra så da er det ikke så ille at vi ikke er så flinke med badeolje tror jeg :)

Anonymous poster hash: 5c64e...ab2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi brukte Änglamark babyolje, fant den på Prix. Den er økologisk, så jeg gikk for den. Funka veldig bra for oss, men mitt barn har ganske mild atopisk eksem, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfaringsmessig og etter råd fra hudlege så er oljebad helt pyton for huden. Smør heller med en krem som inneholder karbamid (Carbaderm feks).

Oljebad tetter porene i huden og gjør slik at huden ikke får puste ordentlig og man vil dermed begynne å klø og få vond hud og mer sår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfaringsmessig og etter råd fra hudlege så er oljebad helt pyton for huden. Smør heller med en krem som inneholder karbamid (Carbaderm feks).

Oljebad tetter porene i huden og gjør slik at huden ikke får puste ordentlig og man vil dermed begynne å klø og få vond hud og mer sår.

Har hørt om det men at det kommer an på mengden olje og hvor mye eksem ungen har. Når ungen har veldig mye eksem på kroppen er det anbefalt mye olje i en periode, men ellers bare litt olje i vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke barn med atopisk eksem, men jeg har god erfaring med jordnøttolje. Putter noen dråper i badevannet. Huden blir myk og god. Ellers så trenger du ingen såpe.. Blir ren med vann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke barn med atopisk eksem, men jeg har god erfaring med jordnøttolje. Putter noen dråper i badevannet. Huden blir myk og god. Ellers så trenger du ingen såpe.. Blir ren med vann :)

Aldri brukt såpe på ungen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.apotek1.no/produkter/balneum-hermal-bade-dusjolje-500ml-843227p

Denne er helt super for atopikere! Fikk den anbefalt av en barnelege for mange år siden da minstejenta mi fikk konstantert atopisk eksem. Hun er nå 17 og bruker den fortsatt.

Er parfyme i den, det gikk altså bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri brukt såpe på ungen :)

Ah, ok :-) Beklager, Leste ikke innlegge skikkelig, så det nå!

Endret av lemon-aid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker aderma clencing oil, både til kropp og hår.

I badevannet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah, ok :-) Beklager, Leste ikke innlegge skikkelig, så det nå!

Altså man skal ikke bruke såpe på barn med atopsik eksem, heller ikke på nyfødte, og han fikk atopisk eksem ganske tidlig. Du kunne egentlig ikke vite det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er parfyme i den, det gikk altså bra?

Funker veldig bra. Bruker samme oljen på barneavd som barnet mitt ble innlagt på også :)

(ble ikke innlagt pga eksem, men pga et astmaanfall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også varmt anbefale Estelle&thild sin babyolje. (fra apotek)Den er økologisk, parfymefri, og helt nydelig å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...