Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min samboer har vært sammen i 8 mnd. Det er første julen noen gang jeg får gaver av svigerforeldre og familien (eksen min ville ikke at jeg skulle hilse på foreldrene hans av en eller annen grunn selv om vi var sammen en god stund) så det er selvsagt uvant for meg da.

Jeg og min samboer bestemte oss for at han skulle kjøpe gaver til sin familie og så skulle jeg kjøpe gaver til min familie og så skulle vi skrive fra begge oss på lappene. (jeg har i tillegg strikket sokker og slikt i julegave til svigerfamilien) Min familie gir også gaver til min samboer til jul.

Jeg og min samboer er hver for oss på julaften i år, så jeg har fått gaver fra svigerfamilien allerede som jeg da skal åpne hos min familie på julaften.

Men jeg ble så overveldet fordi det er så mye! Det er 5 relativt store gaver fra foreldrene hans og så har jeg i tillegg fått gaver fra begge søsknene hans.

Altså: 5 gaver er kanskje det jeg får i alt på en julaften hjemme til vanlig. Så for meg er 7 gaver av svigerfamilien min så mye at jeg vet ikke helt hvordan jeg skal takke for det.

Er det normalt å få så mye?

Jeg har gjort en del for min svigerfamilie før som f.eks at jeg har baket en del for dem til selskaper, har gitt dem julekaker, når vi har hatt fri har jeg laget middag til dem når vi har vært der og mye slikt, men jeg føler at jeg nesten har litt dårlig samvittighet for at jeg skal få så mye selv om jeg kanskje ikke har en grunn til det da.

Anonymous poster hash: 3c2c8...85b
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er kanskje ikke helt vanlig, men viser jo at de setter pris på deg. Bare ikke gå i fella og føl at du må gi like mye tilbake. En venninnes svigerfamilie hadde utrolig mange gaver til hverandre og det ble forventet at både hun og samboeren skulle gi hver sin gave til hver enkelt, også utallige tanter og onkler m.flere, fordi slik hadde det vært i alle år. Det opplevdes i følge henne som mas.

Kanskje dine svigerforeldre sin måte å ønske deg velkommen i familien på. Ikke se bort fra at noen av gavene er ting til deres felles hjem.

Endret av Emmerdale
Skrevet

Noen år får jeg mange pakker, andre år får jeg færre pakker. Og noen ganger har svigermor pakket inn små koselige ting i kjempe esker for å forvirre :)

Skrevet

Mye, men kanskje som du sier, at svigermor prøver å forvirre og tulle med deg, deler et sokkepar på to gaver i store esker feks :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...