Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk en ny nabo for noen måneder siden. Jeg har enda ikke hilst på han face to face fordi vi bor sånn til at vi har inngang på hver side av blokken. Og det er en stor blokk på 11 etg. med mange mennesker. I tillegg er jeg syk og ikke mye ute. Noen uker etter at han flyttet inn hadde han en durabelig fest med full guffe på stereoen til langt på natt, og det fortsatte tidlig neste morgen.. Det er ekstremt lytt her, og jeg ble rimelig fortvilt. Så jeg ringte han og gjorde han oppmerksom på at det er så lytt (han sa han var ikke klar over det..) og ba han tenke over det. Jeg var hyggelig, ikke kjeftete. Det har vært bedre siden, heldigvis. :)

Nå lurer jeg på om det ville være rart om jeg stakk bort og hang en liten pose på døra hans mens han er på jobb (jeg er veldig syk - både fysisk og psykisk og orker ikke møte noen nå faktisk) med noen pepperkaker i og et lite kort hvor jeg ønsker god jul? Jeg mener, han har jo ikke møtt meg fysisk, så kanskje han ville syntes det var rart? Jeg er også redd for at han vil ta det som "smøring" på et vis. Jeg vil jo bare gi en hyggelig hilsen, men vil ikke oppleves som masete eller påtrengende på noen måte. Hvordan ville du ha reagert på det? Det er en ung mann det er snakk om. Jeg vil bare ikke at det skal oppfattes feil.

Anonymous poster hash: 1c00e...3e1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikkr det er så vanlig for å si det sånn.

Anonymous poster hash: 04692...ee9

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror jeg ville synes det var litt merkelig å få noe fra noen jeg aldri en gang har møtt. Gir du pepperkaker til alle i blokka og ønsker de god jul? Om ikke, hvorfor ønsker du å gjøre dette akkurat for ham?

Anonymous poster hash: e71ed...25b
  • Liker 3
Skrevet

Jeg tror jeg ville synes det var litt merkelig å få noe fra noen jeg aldri en gang har møtt. Gir du pepperkaker til alle i blokka og ønsker de god jul? Om ikke, hvorfor ønsker du å gjøre dette akkurat for ham?

Jeg er vel litt sånn julete og rundhåndet og liker å gjøre hyggelige ting for folk når jeg kommer på det. :) Jeg gir til noen andre naboer ja, men det er slike jeg har møtt og pratet med. De blir glade og synes det er kos. Noen kommer også på døra mi med litt julebakst. Det burde jo egentlig være mer av sånn. Men akkurat når det gjelder denne her er jeg litt usikker på om det kan oppfattes rart/feil.

Skrevet

Grunnen til at jeg er så usikker er nok fordi jeg kommer fra en helt annen kultur med andre tradisjoner. Det er ikke alltid så lett å vite hva som er "normalt" omkring juletider i Norge. Jeg har ikke vært her mer et par år. Jeg vil bare ikke gjøre noe som kan bli oppfattet feil eller rart.

TS

Skrevet

Oj, jeg syntes det høres skikkelig koselig ut jeg! Overrasket over at alle svar hittil har vært negative:P

• Liker 2
Skrevet

Jeg er vel litt sånn julete og rundhåndet og liker å gjøre hyggelige ting for folk når jeg kommer på det. :) Jeg gir til noen andre naboer ja, men det er slike jeg har møtt og pratet med. De blir glade og synes det er kos. Noen kommer også på døra mi med litt julebakst. Det burde jo egentlig være mer av sånn. Men akkurat når det gjelder denne her er jeg litt usikker på om det kan oppfattes rart/feil.

Det er det at du aldri har møtt ham som gjør at jeg synes dette er litt merkelig. Gir man gaver til folk man ikke har møtt og da hvorfor? Men for all del, gjør som du føler for :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde synes det var koselig om naboen ringte på og hadde med noen pepperkaker :) Men litt rart om de bare hang der uten at jeg så snurten av naboen.. Prøv å lever de selv, men si at du ikke har tid til å komme inn/snakke så lenge fordi du har det travelt/er på farten. :) Bare koselig å spre litt juleglede!

Anonymous poster hash: 4dd7b...0fd
Skrevet

Kanskje han tror du liker han... :humpe:

Anonymous poster hash: 4a64f...630
Skrevet

Jeg hadde satt pris på det. Uten å tenke at det lå noe mer under. Er ung mann selv.

Hva om du skrev kortet i tillegg til at du ønsket han god jul, at du håper at han har funnet seg til rette i blokka og nabolaget?

Anonymous poster hash: e5d36...07f
  • Liker 1
Skrevet

Blås nå i hva som er "normalt" og ikke. Har du lyst til å spre litt glede nå, så gjør det! Jeg hadde blitt kjempeglad for at noen tenkte på meg.

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde gjort det. Vi har gitt til flere av naboene i oppgangen der vi bor, men er ikke så mange her :-)

Skrevet

Gjør det. Er så mye dritt i verden, slike småting hjelper for de som har det ekstra vanskelig.

Selv er jeg ganske innadvent og enstøing, så jeg hadde likt å funnet den hengende på døra. Så lenge ingen stjeler den, da...

Anonymous poster hash: 890a2...446
  • Liker 1
Skrevet

Jeg synes du kan gjøre det! :)

Jeg lagde julesjokolader og hengte det på døren med hilsen til naboene mine, kjempekoselig! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...