AnonymBruker Skrevet 20. desember 2014 #1 Skrevet 20. desember 2014 Jeg er en grå mus, og trenger virkelig inspirasjon til å forandre stil. Jeg bare aner ikke hvor jeg skal begynne. Jeg takler ikke kvinnemagasiner, og synes prisen for en slik blekke er hårreisende. Moteblogger er jo forsåvidt greit, men jeg finner ingen som jeg føler appellerer til meg. (Vet ikke hvor jeg skal lete heller). Jeg er 28 år, 165 cm høy, og har litt pupper og rumpe, men en greit proposjonert timeglassfigur. Jeg liker et feminint uttrykk, men gjerne litt rocka elementer. Skulle forklart nærmere, men jeg vet jo ikke hva ting heter.. Er veldig glad i jeans (kjempekjedelig), men skulle ønske jeg mestret kunsten å føle meg fin i skjørt. Blir helt oppgitt av å gå i butikker da jeg føler at jeg bare finner snitt som ikke kler min kroppstype overhodet. Jeg vil også se fin ut! Har bare ikke selvtillit til å tenke at antrekket jeg har satt sammen selv kan bli noe bra. Noen som kan anbefale meg kilder til inspirasjon for min kroppsform og aldersgruppe? Trenger hjelp til å komme meg ut av dette genser-jeans-støvletter -helvete. Takk på forhånd. Anonymous poster hash: 16363...94b
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2014 #2 Skrevet 20. desember 2014 Google deg frem til hvilke typer plagg som passer din kroppsform. For eksempel hvilke gensere bør du bruke? Korte? Lange? Vide? Smale? Osv. Ellers er det beste tipset å sørge for at du har en konge basisgarderobe. Perfekte jeans i de fargene du ønsker, enkle topper og tskjorter, den perfekte blazern osv. Å finne de riktige plaggene kan gjøre mye for hvordan du ser ut. Når du har basisgarderobe i boks kan du fokusere på de tingene som gjør antrekket spesielt, dette kan være en veske, smykker, sjerf, sjal, eller viktigst av alt: sko! Dette gjør du for å over lang tid for å finne ut hva som er din stil, når det er klart for deg så kan du kjøpe større plagg og gjøre investeringer trygt lykke til.Anonymous poster hash: 6328f...314 2
FriCol Skrevet 20. desember 2014 #3 Skrevet 20. desember 2014 Jeg får masse gode ideer fra martheborge.blogg.no Hun har superfin stil synes jeg!
FriCol Skrevet 20. desember 2014 #4 Skrevet 20. desember 2014 Du kan forøvrig gjøre mye fint med jeans altså, det trenger ikke være kjedelig i det hele tatt! Men noen fine sko og en fin overdel syns jeg jeans er kjempesexy! (hvis de sitter godt selvfølgelig)
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2014 #5 Skrevet 20. desember 2014 http://www.theurbansilhouette.com/2014/06/dress-like-miranda-kerr/ Hun her har kul stil, men det er ikke sikkert du liker den da Anonymous poster hash: 3de1c...0ae
FruHudson Skrevet 20. desember 2014 #6 Skrevet 20. desember 2014 Kjøp noen kule smykker, gjerne med litt størrelse Jeg kler meg omtrent bare i enkle, svarte plagg, så da spriter det opp et antrekk å ha et kult smykke til.
KaDust Skrevet 20. desember 2014 #7 Skrevet 20. desember 2014 Det er vanskelig å komme med tips ift kroppen din og hvilke snitt du kan kle, uten å faktisk se deg, men om du har timeglassfigur så vil pencilskirt være pent i alle fall! Ellers kan du hente mye inspirasjon fra http://lookbook.nu/
Gjest Lille-pus Skrevet 20. desember 2014 #8 Skrevet 20. desember 2014 (endret) Får jeg være så freidig at jeg spør om BH størrelsen din? Med timeglassfigur så trenger du figursydde skjorter/bluser (fortrinnsvis med litt elastan så du få stretcheffekten) som følger konturene av de flotte linjene dine. Blyanskjørt, som KaDust så riktig nevner, vil sannsynligvis være en virkelig 'hit' til deg. Også her ville jeg sett etter gode materialer med litt stretch (de holder fasongen så mye bedre og skrukker ikke selv om du har sittet en hel dag). Fasongsydde klær er mitt aller beste tips. Det gjelder også blazere som ellers vil skjule en slik figur som du har. Noen tips finnes her også. Kombiner gjerne med en hæl du går godt på. Edit: Dyttet inn en bokstav 'på rømmen' Endret 20. desember 2014 av Lille-pus
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2014 #9 Skrevet 20. desember 2014 Du kan jo droppe blå jeans til fordel for svarte eller mørkegrå. Skjorter og skinnjakker kan være et greit alternativ til genserne. Anonymous poster hash: 99740...188
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2014 #10 Skrevet 21. desember 2014 Google deg frem til hvilke typer plagg som passer din kroppsform. For eksempel hvilke gensere bør du bruke? Korte? Lange? Vide? Smale? Osv. Ellers er det beste tipset å sørge for at du har en konge basisgarderobe. Perfekte jeans i de fargene du ønsker, enkle topper og tskjorter, den perfekte blazern osv. Å finne de riktige plaggene kan gjøre mye for hvordan du ser ut. Når du har basisgarderobe i boks kan du fokusere på de tingene som gjør antrekket spesielt, dette kan være en veske, smykker, sjerf, sjal, eller viktigst av alt: sko! Dette gjør du for å over lang tid for å finne ut hva som er din stil, når det er klart for deg så kan du kjøpe større plagg og gjøre investeringer trygt lykke til.Anonymous poster hash: 6328f...314 Mange gode tips her. Jeg føler jeg har en ok basisgarderobe, minus hverdagsskjørt og kjoler. Det er når det kommer til accessorier jeg kobler helt ut. Noe som gjør antrekket personlig og utstråler litt av personligheten min. Uansett hva jeg tar på meg så føler jeg bare at det blir dumt, og går tilbake til standarduniformen. Sko har jeg ihvertfall kontroll på. Elsker sko, og føler meg trygg på valgene der. Du kan forøvrig gjøre mye fint med jeans altså, det trenger ikke være kjedelig i det hele tatt! Men noen fine sko og en fin overdel syns jeg jeans er kjempesexy! (hvis de sitter godt selvfølgelig) Det er helt sant, det blir bare litt ensporet her. Bruker tettsittende bukser som sitter godt, det føler jeg meg komfortabel i. Men jeg har endel muskler i beina grunnet trening, og føler at lårene mine er store. Derfor skulle jeg ønske at jeg fikk til dette her med skjørt også. Ser for meg at beina mine hadde sett slankere ut da. Får jeg være så freidig at jeg spør om BH størrelsen din? Med timeglassfigur så trenger du figursydde skjorter/bluser (fortrinnsvis med litt elastan så du få stretcheffekten) som følger konturene av de flotte linjene dine. Blyanskjørt, som KaDust så riktig nevner, vil sannsynligvis være en virkelig 'hit' til deg. Også her ville jeg sett etter gode materialer med litt stretch (de holder fasongen så mye bedre og skrukker ikke selv om du har sittet en hel dag). Fasongsydde klær er mitt aller beste tips. Det gjelder også blazere som ellers vil skjule en slik figur som du har. Noen tips finnes her også. Kombiner gjerne med en hæl du går godt på. Edit: Dyttet inn en bokstav 'på rømmen' Jeg bruker 80D. Skjorter kan være en utfordring.. Jeg pleier å bruke skjorter som følger figuren med en singlet under. Får jo aldri kneppet den igjen uten at den er to strl. for stor uansett.. Skulle vel gjerne skrevet "overdel-jeans-støvletter". Jeg bruker nesten bare bluser og skjorter, men fargene er veldig nøytrale og kjedelige. Jeg forsvinner i mengden. Tør ikke friske opp antrekket å bruke farger og sterke mønster. Jeg er så lost på hvilke farger jeg kler. Bruker store blomstermønster da, det er fint synes jeg. Ellers prøver jeg å finne plagg med stretch, og såklart figursydd. Jeg synes bare utvalget er så lite. Nå handler jeg somregel i de vanlige kjedebutikkene og nettbutikkene, og jeg synes de meste jeg finner der kler naturlig slanke, smale jenter. Jeg ser ut som et telt når jeg tar på meg sånne topper, feks. Blyantskjørt har jeg, men jeg føler at jeg ser helt rar ut med det på. Waay out of my comfort zone. Det er det som er så fordømt, jeg synes aldri det blir noe bra uansett. Du kan jo droppe blå jeans til fordel for svarte eller mørkegrå. Skjorter og skinnjakker kan være et greit alternativ til genserne. Anonymous poster hash: 99740...188 Ja, det er en del av uniformen det også. Synes at andre ser bra og laid back ut sånn, men jeg blir så kjedelig i forhold for jeg klarer ikke å lage noe særpreg på antrekket. Tusen takk for masse gode råd, suger til meg alt! Nyttårsforsettet mitt skal være å se så bra ut som jeg overhodet kan, for jeg synes jeg fortjener det.. Kom gjerne med mer. Skal sjekke ut linkene så snart jeg har mulighet. Anonymous poster hash: d3ffb...30f
Gjest Tigress Skrevet 21. desember 2014 #11 Skrevet 21. desember 2014 Ok, det første du må gjere er jo å rett og slett tørre å gjere noko som er utanfor komfortsona, då. Kjøp ei skjorte i ein farge som kler deg, og som ikkje er av dei vante fargane. Deretter, bytt ut ein og ein ting. Bytt ut støvlettar med pumps eller ballerinasko. Kjøp deg eit A-forma skjørt i mørkeblått eller svart, i litt tung kvalitet. Bytt ut jeans med skjørtet og svarte strømpebukser og voilà har du eit anna antrekk. Og så må du faktisk berre gå ut slik og satse på at det går bra. Det gjer det.
globalagogo Skrevet 21. desember 2014 #12 Skrevet 21. desember 2014 Jeg får masse gode ideer fra martheborge.blogg.no Hun har superfin stil synes jeg! Hmm jeg har alltid syntes hun har så overdrevet stil! Kan man gå fra grå mus (TS) til skinn/tyllskjørt/støvletter/hæler/drakt/boots/preppy/rocka/sydenklær (Marthe) uten å føle seg fremmedgjort?
Gjest miss_sara Skrevet 21. desember 2014 #13 Skrevet 21. desember 2014 Hvis du er veldig glad i bukser, så synes jeg personlig svarte bukser er mye penere og mindre kjedelig enn jeans. Hva synes du om bluser? Er det noe du kunne byttet ut med gensere?
Gjest Tigress Skrevet 22. desember 2014 #14 Skrevet 22. desember 2014 Hmm jeg har alltid syntes hun har så overdrevet stil! Kan man gå fra grå mus (TS) til skinn/tyllskjørt/støvletter/hæler/drakt/boots/preppy/rocka/sydenklær (Marthe) uten å føle seg fremmedgjort? Du treng jo ikkje gå på alle elementa hennar samstundes då!
Gjest Lille-pus Skrevet 22. desember 2014 #15 Skrevet 22. desember 2014 Hvis du har et smalt liv så er det et tips å se etter skjørt med høyt liv, da slutter skjørtet på ditt smaleste punkt og fremhever det smale livet Det uvante punktet med blyantskjørt er kanskje at du synes du ser så bred ut over hoftene? Den overgangen er mye av det som gjør blyantskjørtene ganske så sexy (for å bruke det ordet), timeglass ser jo ut som akkurat timeglass, smale i livet og sånn ca like brede over brystet og hoftene. A-line skjørt (ref. Tigress) er også helt supert, og det samme er kjoler i typisk 40- og 50-tallsfasong (ref. f.eks. kjoledamen.no)
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #16 Skrevet 8. januar 2015 TS her. Har ikke vært innom grunnet hektisk jul/nyttår. Har uansett fått masse ut av svarene så langt, og må bare mase litt til.. Jeg får masse gode ideer fra martheborge.blogg.no Hun har superfin stil synes jeg! Jeg synes en del av hennes antrekk var veldig fine. Det ble altfor mye hud ved noen anledninger, men hun er jo ung da.. De litt mer påkledde bildene viser en stil jeg kan like og klær jeg kan kikke på i butikker selv. Det er bare at når de kommer på, så ser jeg enormt mye større ut enn jeg er. Topper med rund og/eller veldig innsnevret hals gjør meg som har litt pupper utrolig matroneaktig, og jeg synes det er vilt lite utvalg i v-halser for tiden. http://www.theurbansilhouette.com/2014/06/dress-like-miranda-kerr/ Hun her har kul stil, men det er ikke sikkert du liker den da Anonymous poster hash: 3de1c...0ae Joda, fine klær, men kroppstypen er helt forskjellig fra min, og jeg ville nok sett litt komisk ut i noen av de antrekkene. Kjøp noen kule smykker, gjerne med litt størrelse Jeg kler meg omtrent bare i enkle, svarte plagg, så da spriter det opp et antrekk å ha et kult smykke til. Jeg prøver. Synes det er veldig gøy, men må bli enda modigere her. Hvis du har et smalt liv så er det et tips å se etter skjørt med høyt liv, da slutter skjørtet på ditt smaleste punkt og fremhever det smale livet Det uvante punktet med blyantskjørt er kanskje at du synes du ser så bred ut over hoftene? Den overgangen er mye av det som gjør blyantskjørtene ganske så sexy (for å bruke det ordet), timeglass ser jo ut som akkurat timeglass, smale i livet og sånn ca like brede over brystet og hoftene. A-line skjørt (ref. Tigress) er også helt supert, og det samme er kjoler i typisk 40- og 50-tallsfasong (ref. f.eks. kjoledamen.no) Skjørt sitter som regel fint i livet og over hoftene, jeg synes heller jeg blir veldig kort og avstumpet i beina, selv om skjørtet stopper på smaleste del av beinet, etc.. (Innser at mitt eget kroppsbilde kanskje spiller meg et puss her). Etter å ha startet denne tråden og tenkt litt over dette innser jeg at en del av mitt problem er mer utvalget i butikkene jeg handler i. Jeg hadde vært modigere om jeg følte at klærne ble laget mer for min kroppstype, og ikke bare vevre, slanke damer. De ser jo helt fantastiske ut i ting jeg bare kan drømme om å dra på meg. Min erfaring er at for å finne klær som fremhever min kroppstype må jeg lete i dyrere butikker for kvinner fra 40 og oppover. Og da blir jo design og mønster deretter. Både personlig smak og lommebok stritter litt imot her. Noe sier meg også at jeg har et poeng, da jeg har vært innom de største kleskjedene for kvinner i 20-årene og spurt etter V-hals, og de har lett vel og lenge etter kanskje ett eller to plagg. Alt i alt sitter jeg med inntrykket av at timeglassfigur er blitt litt "frumpy" de siste årene, og klærne blir enten horete eller har litt kjerringpreg. Unnskyld om jeg virker i overkant negativ akkurat nå, jeg vet at jeg trenger å utvide shoppinghorisonten min litt. Setter veldig pris på innspill, inspirasjon og linker. Anonymous poster hash: d3ffb...30f
Gjest Blondie65 Skrevet 8. januar 2015 #17 Skrevet 8. januar 2015 (endret) Bravissimo har bluser og topper som er beregnet for forskjellig størrelse på pupper, dvs at "resten av toppen" er i størrelse f.eks. 40, mens det over brystet kan velges forskjellig størrelse. http://www.bravissimo.com/pepperberry/products/tops/#/1 Endret 8. januar 2015 av Blondie65
Gjest Tigress Skrevet 8. januar 2015 #18 Skrevet 8. januar 2015 Hugs at klede som passar, er strøkne og som er i tidlause snitt ikkje er keisame, dei er kledelege. Nøytralt er heller ikkje det same som keisamt.
Gjest Lille-pus Skrevet 8. januar 2015 #19 Skrevet 8. januar 2015 TS her. Har ikke vært innom grunnet hektisk jul/nyttår. Har uansett fått masse ut av svarene så langt, og må bare mase litt til.. Jeg synes en del av hennes antrekk var veldig fine. Det ble altfor mye hud ved noen anledninger, men hun er jo ung da.. De litt mer påkledde bildene viser en stil jeg kan like og klær jeg kan kikke på i butikker selv. Det er bare at når de kommer på, så ser jeg enormt mye større ut enn jeg er. Topper med rund og/eller veldig innsnevret hals gjør meg som har litt pupper utrolig matroneaktig, og jeg synes det er vilt lite utvalg i v-halser for tiden. Joda, fine klær, men kroppstypen er helt forskjellig fra min, og jeg ville nok sett litt komisk ut i noen av de antrekkene. Jeg prøver. Synes det er veldig gøy, men må bli enda modigere her. Skjørt sitter som regel fint i livet og over hoftene, jeg synes heller jeg blir veldig kort og avstumpet i beina, selv om skjørtet stopper på smaleste del av beinet, etc.. (Innser at mitt eget kroppsbilde kanskje spiller meg et puss her). Etter å ha startet denne tråden og tenkt litt over dette innser jeg at en del av mitt problem er mer utvalget i butikkene jeg handler i. Jeg hadde vært modigere om jeg følte at klærne ble laget mer for min kroppstype, og ikke bare vevre, slanke damer. De ser jo helt fantastiske ut i ting jeg bare kan drømme om å dra på meg. Min erfaring er at for å finne klær som fremhever min kroppstype må jeg lete i dyrere butikker for kvinner fra 40 og oppover. Og da blir jo design og mønster deretter. Både personlig smak og lommebok stritter litt imot her. Noe sier meg også at jeg har et poeng, da jeg har vært innom de største kleskjedene for kvinner i 20-årene og spurt etter V-hals, og de har lett vel og lenge etter kanskje ett eller to plagg. Alt i alt sitter jeg med inntrykket av at timeglassfigur er blitt litt "frumpy" de siste årene, og klærne blir enten horete eller har litt kjerringpreg. Unnskyld om jeg virker i overkant negativ akkurat nå, jeg vet at jeg trenger å utvide shoppinghorisonten min litt. Setter veldig pris på innspill, inspirasjon og linker. Anonymous poster hash: d3ffb...30f Punkt 1 er å faktisk venne seg til den kroppen du har fått. - klærne finnes, men de finnes som klassiske plagg. Mye mulig du må på jakt utenfor lokalsamfunnet ditt for å finne fasonger som passer deg.
Gjest Nanne70 Skrevet 8. januar 2015 #20 Skrevet 8. januar 2015 TS - jeg har ikke så mange tips å komme med, vil bare si at jeg kjenner meg igjen i problemstillingen. Er også middels høy og har en kombinert timeglass/pærefigur. Jeg vet at den typen plagg som f.eks. Lillepus og Tigress foreslår er optimale til meg - men det er overhodet ikke min stil! Jeg kan f.eks. ikke fordra å bruke skjortebluser, og dressbukser er heller ikke helt "meg". Bruker heller ikke mye kjoler, annet enn til pent og om sommeren. Det er mye å si til forsvar for en klassisk og feminin stil, men det er altså ikke helt "meg".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå