AnonymBruker Skrevet 20. desember 2014 #1 Skrevet 20. desember 2014 Tråder opprettes både av uføre som trenger hjelp eller lurer på ting, og av folk som er ute etter å provosere. I de aller fleste uføretrådene er det gjennomgående hetsing og negativ omtale av en stor og sammensatt gruppe. Det eneste de uføre har til felles er at de er mottakere av en uføreytelse fra det offentlige for å klare seg økonomisk og at de blir gjenstand for negativ omtale av veldig mange. Tror dere noen velger å bli arbeidsuføre frivillige som en eknekl løsning? Tror dere det er en enkle sak å få innvilget en uføretrygd? Enkelte uttaler seg som om de som mottar uføretrygd er uføre i "toppetasjen" alle sammen. Kommer og uttalelser fra folk som mener de har livstidsgaranti mot å ikke bli verken sykemeldt eller ufør. De samme har vel og fått livstidsgaranti på at de komme til å dø med skoene på uten å måtte innom verken sykehus eller sykehjem. Hva med å vise så pass sosial inteligens at dere finner annet tidsfordriv?Anonymous poster hash: 45ad4...3cb 27
Frida Skrevet 20. desember 2014 #2 Skrevet 20. desember 2014 En årsak til hetsing er nok at de liker å ha noen å se ned på, og dermed føler de seg så mye bedre selv. 14
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2014 #3 Skrevet 20. desember 2014 En årsak til hetsing er nok at de liker å ha noen å se ned på, og dermed føler de seg så mye bedre selv. Hvorfor tillater KG denne tupen nettmobbing?Anonymous poster hash: 45ad4...3cb 15
Gjest extra Skrevet 20. desember 2014 #4 Skrevet 20. desember 2014 Tråder opprettes både av uføre som trenger hjelp eller lurer på ting, og av folk som er ute etter å provosere. I de aller fleste uføretrådene er det gjennomgående hetsing og negativ omtale av en stor og sammensatt gruppe. Det eneste de uføre har til felles er at de er mottakere av en uføreytelse fra det offentlige for å klare seg økonomisk og at de blir gjenstand for negativ omtale av veldig mange. Tror dere noen velger å bli arbeidsuføre frivillige som en eknekl løsning? Tror dere det er en enkle sak å få innvilget en uføretrygd? Enkelte uttaler seg som om de som mottar uføretrygd er uføre i "toppetasjen" alle sammen. Kommer og uttalelser fra folk som mener de har livstidsgaranti mot å ikke bli verken sykemeldt eller ufør. De samme har vel og fått livstidsgaranti på at de komme til å dø med skoene på uten å måtte innom verken sykehus eller sykehjem. Hva med å vise så pass sosial inteligens at dere finner annet tidsfordriv?Anonymous poster hash: 45ad4...3cb Jeg forstår det du skriver og vil bare si at det ofte er en sammensatt problematikk som ikke kan løses med et knips. 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2014 #5 Skrevet 20. desember 2014 Å kritisere folk som syter over at de får 18.000 kroner i måneden for å gjøre ingenting er ikke hetsing eller mobbing. Tåler man ikke litt mild kritikk og blir man så dårlig av det at man får nervøst sammenbrudd så har man heller ikke noe på nettet å gjøre. Anonymous poster hash: cdd41...dec 15
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2014 #6 Skrevet 20. desember 2014 Å kritisere folk som syter over at de får 18.000 kroner i måneden for å gjøre ingenting er ikke hetsing eller mobbing. Tåler man ikke litt mild kritikk og blir man så dårlig av det at man får nervøst sammenbrudd så har man heller ikke noe på nettet å gjøre. Anonymous poster hash: cdd41...dec det er vel ingen uføre som gjør ingenting. turer inn og ut av sykehus og behandlingssenter og psykologer og legekontor og navmøter, det er rimelig tungt kan jeg tenke meg. Og når man i tillegg blir hetset og sett ned på, så hjelper det ikke akkurat på. Man bør vel heller oppmuntre dem og heie dem frem i systemet så de kanskje en dag kan komme seg ut i jobb igjen. De trenger hjelp, ikke å bli trykket lengre ned i søla. Anonymous poster hash: 1f62b...de1 15
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2014 #7 Skrevet 20. desember 2014 Hvorfor tillater KG denne tupen nettmobbing?Anonymous poster hash: 45ad4...3cb KG tillater ikke personhets - det kan rapporteres og bli slettet. Hvis det ikke kvalifiserer for sletting, er det ikke personhets. Alle negative tilbakemeldinger er ikke "mobbing". Anonymous poster hash: 3ef46...6fd 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2014 #8 Skrevet 20. desember 2014 Tåler man ikke litt mild kritikk og blir man så dårlig av det at man får nervøst sammenbrudd så har man heller ikke noe på nettet å gjøre. Anonymous poster hash: cdd41...dec Men du mener at personen burde greie å jobbe? Ja det var jo logisk... Anonymous poster hash: 9ab16...1a6 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2014 #9 Skrevet 20. desember 2014 Men du mener at personen burde greie å jobbe? Ja det var jo logisk... Anonymous poster hash: 9ab16...1a6 Hvor skrev jeg det? Denne sutringen deres, av og til er det verre å lytte til uføre enn å være ufør. Anonymous poster hash: cdd41...dec 1
Kontormus Skrevet 20. desember 2014 #10 Skrevet 20. desember 2014 Å kritisere folk som syter over at de får 18.000 kroner i måneden for å gjøre ingenting er ikke hetsing eller mobbing. Tåler man ikke litt mild kritikk og blir man så dårlig av det at man får nervøst sammenbrudd så har man heller ikke noe på nettet å gjøre. Anonymous poster hash: cdd41...dec Du har aldri lurt på hvorfor de gjør "ingenting"? Og "mild kritikk"? Mild? Er du alltid like dårlig til å skille høyre og venstre, snørr og bart eller dag og natt? 15
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2014 #11 Skrevet 20. desember 2014 I 2015 vil det betales ut 78 mrd i uføretrygd. Den total mengden skatteinntekt er 229 mrd. Det betyr at hvis vi sa at uføretrygden dekkes av skatteinntekten så vil hver enkel nordmann vil 35% av sin skatt gå til uføre. Ikke rart det skaper splid. Anonymous poster hash: 56744...ae6 6
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2014 #12 Skrevet 20. desember 2014 Som AB over poengterer, dette er et enormt problem i Norge. Det gir rett og slett ingen mening at nordmenn er såpass mye sykere enn andre land, spesielt sett i lys av vår velstand. Vi har t.o.m. eksempler fra KG der noen har tilstått at de ikke vil jobbe med heller gå hjemme. Selvsagt skal alvorlig syke mennesker som ikke kan jobbe motta bidrag. Selvsagt er det mange som mottar trygd som er alvorlig syke. Dette er ikke diskusjonen. Det er tydelig at veldig mange uføre vil stoppe denne debatten totalt. De tillater ingen diskusjon rundt Norges trygdesystem eller hva som kan endres. Ethvert forsøk på å diskutere dette blir møtt med et hylekor der noen må presisere hva de selv lider av, hvorfor de ikke kan jobbe eller om deres syke mor eller tante. Personlige anekdoter er ikke relevant her, eller det at man personlig ikke er en snylter. Enkelte uføre bidrar til å sette seg selv så til de grader i offerposisjon at ethvert ikke-omfavnende utsagn er et angrep. Anonymous poster hash: 3ef46...6fd 14
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2014 #13 Skrevet 20. desember 2014 Fott at noen tar opp det jeg opplever som hets av en stor gruppe mennesker. De aller fleste uføre er syke og har opplevd en lang, tidkrevende og "smertefull" prosess før de blir uføre. At det finnes mennesker som utnytter systemet stemmer helt sikkert, men jeg tviler på at dette gjelder de fleste. Forskjellen på de som klager på at enkelte uføre har mer utbetalt enn dem, er at de som klager faktisk har mulighet for å jobbe, eventuelt skifte jobb og få bedre betalt. Det har ikke syke mennesker. Å stadig møte på diskusjoner der man angripes som en ensarted gruppe tar faktisk på. Jeg synes i utgangspunktet at det er alt annet en stas å fortelle at jeg er uføretrygdet! Jeg ville mye heller jobbet enn å sitte hjemme. Jeg ville mye heller ha tatt et tak og vasket til jul etter en lang arbeidsuke, istedefor å ligge på sofaen og sove og lade opp slik at jeg klarte en halvtimes husvask på lørdagen. Smerter er en del av hverdagen, og jeg tror de aller fleste helst ville vert friske! Når vi var barn var det ufint å slå noen som var mindre enn oss. Er det nå i voksen alder greit å "slå" noen som allerede ligger nede? Anonymous poster hash: c70f1...e8b 11
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2014 #14 Skrevet 20. desember 2014 Som AB over poengterer, dette er et enormt problem i Norge. Det gir rett og slett ingen mening at nordmenn er såpass mye sykere enn andre land, spesielt sett i lys av vår velstand. Vi har t.o.m. eksempler fra KG der noen har tilstått at de ikke vil jobbe med heller gå hjemme. Selvsagt skal alvorlig syke mennesker som ikke kan jobbe motta bidrag. Selvsagt er det mange som mottar trygd som er alvorlig syke. Dette er ikke diskusjonen. Det er tydelig at veldig mange uføre vil stoppe denne debatten totalt. De tillater ingen diskusjon rundt Norges trygdesystem eller hva som kan endres. Ethvert forsøk på å diskutere dette blir møtt med et hylekor der noen må presisere hva de selv lider av, hvorfor de ikke kan jobbe eller om deres syke mor eller tante. Personlige anekdoter er ikke relevant her, eller det at man personlig ikke er en snylter. Enkelte uføre bidrar til å sette seg selv så til de grader i offerposisjon at ethvert ikke-omfavnende utsagn er et angrep. Anonymous poster hash: 3ef46...6fd Det største problemet er at mange som står frem med sine historie skjærer alle over samme kam. De kritiserer ofte kritikerne for å gjøre det, men sannheten er at det er de som gjør det. Alle vet at noen er syk på ordentlig, men de uføre vil ikke innrømme at det er noen som ikke er syk. Veldig mange kunne unngått vært uføre med holdningsendring. Anonymous poster hash: 56744...ae6 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2014 #15 Skrevet 20. desember 2014 Det største problemet er at mange som står frem med sine historie skjærer alle over samme kam. De kritiserer ofte kritikerne for å gjøre det, men sannheten er at det er de som gjør det. Alle vet at noen er syk på ordentlig, men de uføre vil ikke innrømme at det er noen som ikke er syk. Veldig mange kunne unngått vært uføre med holdningsendring. Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: 56744638360a3db688ffbd5cd978fae6"] 56744...ae6 [/ acronym] Lever du i en verden der du tror Nav og evt trygderetten uføretrygder søkere pga. Dårlig holdning til det å være i arbeid? De som hevder på nett at de er uføre pga. At de ikke gidder å være i arbeid kan være personer som er 1. Ute etter å provosere og slett ikke er i nærheten av en uføreutbetaling, 2. Er ufør og mangler sykdomsinnsikt/innsikt i egen situasjon og ikke kan fungere i arbeidslivet og heller ikke forstår dette selv. Jeg vil hevde at 99,9 % tilhører gruppe 1. Reglene for uføretrygd blir strammet mer og mer inn men dog er reglene der for å fange opp de som ikke kan være i jobb. Anonymous poster hash: 45ad4...3cb 5
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2014 #16 Skrevet 20. desember 2014 Lever du i en verden der du tror Nav og evt trygderetten uføretrygder søkere pga. Dårlig holdning til det å være i arbeid? De som hevder på nett at de er uføre pga. At de ikke gidder å være i arbeid kan være personer som er 1. Ute etter å provosere og slett ikke er i nærheten av en uføreutbetaling, 2. Er ufør og mangler sykdomsinnsikt/innsikt i egen situasjon og ikke kan fungere i arbeidslivet og heller ikke forstår dette selv. Jeg vil hevde at 99,9 % tilhører gruppe 1. Reglene for uføretrygd blir strammet mer og mer inn men dog er reglene der for å fange opp de som ikke kan være i jobb.Anonymous poster hash: 45ad4...3cb Foreslår du leser statsbudsjettet. Der vil du se at de forventer at en stor del av de som går på avklaringspenger kommer nå til å bli uføre (grunnet ordningen avsluttes). Svært mange av disse som går på avklaringspenger er folk som ikke gidder. Jeg kjenner til flere av dem som rett og slett bare ikke evner gnist og tar seg sammen. Jeg kunne fint blitt en slik hadde det ikke vært for at jeg hadde foreldre som presset meg. Har sosial angst, men jeg tvinger meg selv til å gå på jobb. For noe annet ville vært totalt nederlag i min familie. Anonymous poster hash: 56744...ae6
Kontormus Skrevet 20. desember 2014 #17 Skrevet 20. desember 2014 Det er snev av sannhet at det å gå på trygd går i arv, og at det er mange uføre (som ble innvilget dette for 20 år siden på diffust grunnlag) har relativt stor restarbeidsevne. Og definisjonen på f.eks sosial angst er like individuell som antall mennesker. Alle har vel litt sosial angst av og til, og føler oss temmelig overkjørt i visse settinger. Men likevel kan en ikke gå løs på alle som en ensartet gruppe. Det finns folk som har fått livene sine ødelagt av sykdom og er allerede et offer FØR de skal forsvare seg mot dem som mener de ikke har rett til et verdig liv. 4
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2014 #18 Skrevet 20. desember 2014 Foreslår du leser statsbudsjettet. Der vil du se at de forventer at en stor del av de som går på avklaringspenger kommer nå til å bli uføre (grunnet ordningen avsluttes). Svært mange av disse som går på avklaringspenger er folk som ikke gidder. Jeg kjenner til flere av dem som rett og slett bare ikke evner gnist og tar seg sammen. Jeg kunne fint blitt en slik hadde det ikke vært for at jeg hadde foreldre som presset meg. Har sosial angst, men jeg tvinger meg selv til å gå på jobb. For noe annet ville vært totalt nederlag i min familie. Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: 56744638360a3db688ffbd5cd978fae6"] 56744...ae6 Tror spørsmålet er mer hvilke briller en tar på seg når en leser statsbudsjettet og andre trykksaker.Anonymous poster hash: 45ad4...3cb 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2014 #19 Skrevet 20. desember 2014 Foreslår du leser statsbudsjettet. Der vil du se at de forventer at en stor del av de som går på avklaringspenger kommer nå til å bli uføre (grunnet ordningen avsluttes). Svært mange av disse som går på avklaringspenger er folk som ikke gidder. Jeg kjenner til flere av dem som rett og slett bare ikke evner gnist og tar seg sammen. Jeg kunne fint blitt en slik hadde det ikke vært for at jeg hadde foreldre som presset meg. Har sosial angst, men jeg tvinger meg selv til å gå på jobb. For noe annet ville vært totalt nederlag i min familie. Anonymous poster hash: 56744...ae6 Ja de forventer det,men da er det snakk om de som fremdels er for syke til å jobbe og som man heller ikke kan tidfeste nå vil være i stand til det.De andre vil enten få utvidet AAP,eller så havner det over på sosialstønad.Uføretrygd er ikke noe man får kasta etter seg. Anonymous poster hash: 24d34...8de 4
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2014 #20 Skrevet 20. desember 2014 Foreslår du leser statsbudsjettet. Der vil du se at de forventer at en stor del av de som går på avklaringspenger kommer nå til å bli uføre (grunnet ordningen avsluttes). Svært mange av disse som går på avklaringspenger er folk som ikke gidder. Jeg kjenner til flere av dem som rett og slett bare ikke evner gnist og tar seg sammen. Jeg kunne fint blitt en slik hadde det ikke vært for at jeg hadde foreldre som presset meg. Har sosial angst, men jeg tvinger meg selv til å gå på jobb. For noe annet ville vært totalt nederlag i min familie. Anonymous poster hash: 56744...ae6 Tror du helt seriøst at du hadde blitt ufør p.g,a sosial angst? Og uansett så er det ikke alle som greier å presse seg på jobb pga sykdom uansett hvor mye de måtte ønske eller hvor mye andre tvinger de. De at du greide det fordi det ville vært et nederlag for familien er fint for deg,men det er ikke alle som greier det fordi de er alt for dårlige. Anonymous poster hash: 24d34...8de 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå