AnonymBruker Skrevet 20. desember 2014 #1 Skrevet 20. desember 2014 Jeg kjøpte et dukkehus brukt gjennom Finn.no. Det var inkludert dukker og møbler. For det første var det slitasteskader på taket som hverken kom frem på bildet eller ble informert om(ikke alvorlig, men slitt vekk litt maling). For det andre ga selgeren uttrykk for at møblene var av en viss verdi som "forsvarte" prisen hun skulle ha for huset, men disse viser seg nå å ikke være originale, men billigere kopier. I tillegg var ene møbelet ødelagt, noe hun påstår har skjedd under transport, men etter å ha studert bildet nøye så viser det seg at det var ødelagt fra før av. Dette oppdaget jeg kunn når jeg visste at det var der siden det var plassert slik at skaden nesten ikke viste på bildet. Ikke har jeg fått dukkene enda heller, var mannen som hentet huset og hun hadde glemt å legge dem inni. I utgangspunktet er ikke dette feil jeg ser alvorlig på, men blir så provosert av at selgeren ikke informerte om noen av disse tingene. Hadde hun lagt alle kortene på bordet hadde jeg overhodet ikke reagert, men kanskje prutet litt på prisen. Og det at noe faktisk har lavere nyverdi enn oppgitt burde vel strengt tatt gitt lavere bruktverdi også? Hva syns dere?Anonymous poster hash: 9c327...826 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2014 #2 Skrevet 20. desember 2014 Finn burde hatt et karakter-system, slik de har på ebay. Da hadde man enkelt og greit kunnet sile ut de useriøse selgerne. Anonymous poster hash: 79af2...8e8 5
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2014 #3 Skrevet 20. desember 2014 Den som henter varene bør se og vurdere tilstandet med egne øyne. Har du tenkt på at din vurdering av huset med innhold kan være en annen enn tidligere eiers vurdering? Har solgt og kjøpt mye på finn.no. også brukt gis bort. Noen legger beskrivelse av skader, feil og mangler ut med både bilde og tekst. Andre gjør det stikk motsatte skjuler feil og mangler både på bilder og i tekst. Folk er forskjellige, derfor er det viktig å undersøke varen grundig ved henting, med mindre det er snakk om ny/nyere vare. Noen skulle gi bort en salong. Den så veldig fin ut på bildene, den ble omtalt som nesten ny, 1,5 år gammel. Da vi kom for å hente, luktet den så inngrodd røyk at vi rygget ut igjen. I tillegg var den plassert i villa utmark, uten kjørevei eller skikkelig gangvei og stod på et "loft" med en smal trapp så gudene må vite hvordan de har fått den opp dit. Utseende hadde sqlongen med seg, men der stoppet alt. Selger vil bli kvitt ting de legger ut, men noen tror de selger gull og vil ha gullpris for gråstein!Anonymous poster hash: 2255c...55c 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2014 #4 Skrevet 20. desember 2014 http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=54287588&searchclickthrough=true&searchQuery=elektra Her har du et godt eksempel på en finnanonse som er en gjenganger. Annonsen har blitt fornyet mange ganger, lurer på hvorfor ingen vil ha denne skjønnheten?Anonymous poster hash: 2255c...55c
Gjest Keikolina Skrevet 20. desember 2014 #5 Skrevet 20. desember 2014 Ha ha, det der hadde jeg bare kasta.
Gjest Lillia Skrevet 20. desember 2014 #6 Skrevet 20. desember 2014 Synes det er sprøtt at kjøper ikke sjekker varen også. Solgte noe elektronisk på finn en gang, og ga dette i esken; kjøperen sjekket ikke oppi engang. Så for alt hun vet kunne det bare vært lagt oppi noe søppel. Var jo selvfølgelig varen som lå i, men et eksempel på hvor uforsiktige noen kjøpere er. Ville klaget til denne damen du kjøpte dukkehuset av, men tviler sterkt på at du får gjort noe med saken dersom hun ikke går med på det. Mulig du kan kontakte finn slik at hun blir utestengt derifra evt?
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2014 #7 Skrevet 20. desember 2014 Jeg kommer ikke til å klage, det er såpass små feil at selv om det nok utgjør litt i verdi så var selve huset i fin stand og møblene funker jo fint (bortsett fra det ene som er ødelagt). For mottakeren har ikke dette noe å si. Det var mannen min som hentet det og mannen til selgeren som ga det fra seg, så derfor ble det ikke sjekket så godt som det burde. Jeg bare syns det er så dårlig gjort å maskere slike feil og ikke oppgi all informasjon.Anonymous poster hash: 9c327...826
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2014 #8 Skrevet 20. desember 2014 Dere er selv ansvarlig for å sjekke varen og at informasjonen dere har fått om varen tilsvarer den stand varen er i. Dere gjorde ikke det og da må dere ta dette på egen kappe. Anonymous poster hash: 7c3bb...0f0
nojac Skrevet 20. desember 2014 #9 Skrevet 20. desember 2014 http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=54287588&searchclickthrough=true&searchQuery=elektraHer har du et godt eksempel på en finnanonse som er en gjenganger. Annonsen har blitt fornyet mange ganger, lurer på hvorfor ingen vil ha denne skjønnheten?Anonymous poster hash: 2255c...55c Jeg synes at dette var en helt OK annonse.Det er en "gis bort"-ovn, og giveren fleiper litt med dens noe ramponerte utseende.Neppe noen som vil ha denne i stua, men i en garasje eller et uthus kan den gjøre nytten som varmekilde.Jeg har også gitt bort ting som for meg er søppel, men som andre har takket for å få. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå