Gå til innhold

Er det frekt å ikke ville dele nettverket sitt med folk som er på besøk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes du?

Anonymous poster hash: aa276...861

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.

Folk som blir i flere dager også? Selv når man har begrenset med gigabyte?

• Liker 1
Skrevet

hvis de er der over flere dager og spør om å få bruke nettverket så ja, men det er ikke frekt av deg å la være å tilby dem det.

Anonymous poster hash: ad1cd...007
Skrevet

Hvis man har mobilt bredbånd med begrenset mengde data så er det helt rimelig, synes jeg. Har selv opplevd hvor kjipt det er at folk som er på besøk bruker opp datamengden slik at hastigheten blir ubrukelig resten av måneden.

• Liker 8
Skrevet

Hadde syntes det var litt spesielt.

Anonymous poster hash: a7eb0...3a5
Skrevet

Hvis man har mobilt bredbånd med begrenset mengde data så er det helt rimelig, synes jeg. Har selv opplevd hvor kjipt det er at folk som er på besøk bruker opp datamengden slik at hastigheten blir ubrukelig resten av måneden.

Det er det jeg tenker også 😁

Skrevet

si du ikke husker/finner passordet

Skrevet

Hvis du har mobil bredbånd så er det jo bare å si du har bare en hvis mengde.

• Liker 5
Gjest brutal_mann
Skrevet

Folk som blir i flere dager også? Selv når man har begrenset med gigabyte?Anonymous poster hash: aa276...861

Det r en helt annen forutsetning. Skaff deg fiber fra Altibox! :opplyser:

• Liker 1
Skrevet

Frekt vet jeg ikke, men temmelig smålig iallfall.

Anonymous poster hash: 4d0ec...e70
  • Liker 5
Skrevet

Vi deler alltid hvis noen spør, noe annet ville blitt litt sært synes jeg. Vi har forøvrig fiber fra Altibox, ikke begrenset mengde data. Selv folk som er her i flere dager får koble seg på nettet, ser ikke hvorfor jeg skulle nekte?

Anonymous poster hash: ad7ca...d30
  • Liker 3
Skrevet

Jeg gir bort tilgang til mitt nettverk til alle som er på besøk jeg :P tilbyr de det før de spør. Mange klarer seg uten, men de må gjerne logge seg på.

Skal jeg være hos venner over et par dager så ber jeg også alltid om tilgang. Ofte fordi jeg bare har 3G og ting går så tregt, så det er mye enklere å være på Wifi.

Jeg synes det er litt snålt og ikke gi tilgang.

Anonymous poster hash: 11f49...0fe
  • Liker 1
Skrevet

Ser mange syns der er snålt. Jeg syns ikke det når TS ikke har trådløst nett såntsett. Virker som hun har mobilt bredbånd elle noe med begrenset data som hun skriver. Da sjns jeg det ikke er noe særlig urimelig egentlig.

Anonymous poster hash: 04cdd...7a4

Skrevet

Smålig.

Anonymous poster hash: cb662...001

Skrevet

Dersom du har en kvotebegrensning er det ikke frekt, da forklarer du bare. Har du fri tilgang er det frekt å ikke dele.

Anonymous poster hash: 9d23c...99b
  • Liker 4
Skrevet (endret)

TS har nok høyst sannsynlig mobilt bredbånd (vet ikke om en eneste tilbyder over fastnett som har kvote - Telenor prøvde seg på et slikt stunt for ca 10 år siden, det gikk ikke så bra).

Har man begrenset med GB, er det bare fornuftig å strupe adgangen litt. Enten ved å begrense det i hardware (sette opp båndbreddebegrensning på en avansert ruter), eller "sosialt" gjennom å nekte folk passordet.

Endret av Lutetium 71
  • Liker 1
Skrevet

Klarer man seg ikke gjennom et sosialt besøk uten internettilgang? Folk, ass!

• Liker 1
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Merker at jeg ikke har lyst til å gi det til gjester som bare skal være et pat timer. Er ikke så hyggelig å snakke til baksiden av mobilen til folk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...