Gå til innhold

Bilkjøp & leveringstid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe meg ny bil, og pga jeg skal ha den i en spesiell farge er det ganske lang leveringstid hvis jeg bestiller den nå (6mnd)

Men hvordan fungerer dette?

De skal ta min gamle bil i innbytte, men kan jeg da kjøre denne frem til jeg får min nye bil? Må jeg betale nå? Altså 6 mnd før jeg får den nye bilen? Må jeg ordne finansieringen med en gang? Eller vente til jeg får bilen?

Noen som kan forklare meg gangen i dette?

Anonymous poster hash: 4d850...dec

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjespegjest
Skrevet (endret)

.

Endret av Gjespegjest
Skrevet

Spør forhandleren der du har tenkt å kjøpe bilen, h*n har sikkert et svar til alle spm dine.

Skrevet

Vi kjøpte ny bil i sommer, fikk den ikke før i november da. Nå byttet vi ikke inn den gamle bilen, så vår situasjon er ikke helt lik din. Vi finansierte bilen gjennom Skoda finans gjennom bilforhandler, vi betalte en del av summen kontant og tok resten på lån. Betalte ikke bilen før vi fikk den. Ville ordnet finansieringen før du får bilen, slik at alt er i orden. Det kommer jo litt an på hvordan du skal finansiere bilen også da.

Anonymous poster hash: 93abf...794
Skrevet

Spør forhandleren der du har tenkt å kjøpe bilen, h*n har sikkert et svar til alle spm dine.

Vil ha svar nå vettu

Anonymous poster hash: f602c...3a0

Skrevet

Betal bilen kontant når du får den, da vel, det pleier vi å gjøre. :)

Anonymous poster hash: 50027...367

Skrevet

Samme her, orker ikke betale en hel liten bil ekstra i renter på billån... Har så mye annet moro å bruke de pengene på enn renter :) Gjør selvsagt kjøpsprosessen veldig enkelt og grei også.

Anonymous poster hash: fa336...62b

Skrevet

En ny bil koster gjerne et par hundre tusen. Du får ikke lov å betale så mye kontant. Ingen banker vil heller la deg ta ut så mye i en engang, så du må eventuelt gjøre det med mindre uttak om gangen.

Det gjøres som oftest med bankremisse, bankoverføring eller andre digitale metoder.

Anonymous poster hash: 56d27...e4d

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke 500.000 i cash.

Men jeg har en bil som jeg skal bruke i innbytte. Den er verdt ca 200.000 nå i dag.

Så jeg må finansiere de resterende 300.000.

Hyggelig med alle innspill. Men jeg kommer ikke til å sette i gang med å spare 300.000. Jeg vil bare vite hva som er gangen i dette. Ordner jeg finansiering før, eller etter at jeg har bestilt bilen?

Skrevet

En ny bil koster gjerne et par hundre tusen. Du får ikke lov å betale så mye kontant. Ingen banker vil heller la deg ta ut så mye i en engang, så du må eventuelt gjøre det med mindre uttak om gangen. Det gjøres som oftest med bankremisse, bankoverføring eller andre digitale metoder. Anonymous poster hash:

56d27...e4d

Så flnk du er til å vri og vrenge på ting da.

I daglig språk er det vel ingen som kommer med en trillebår med penger når de handler bil? Folk flest i dag overfører penger via nettbanken. Pointet er at å styre med finansiering ved lån gjør vi bare ikke ved bilkjøp. Kan vi ikke eie bilen uten banken eller andres hjelp så bestiller vi heller ikke nye dyre biler.

Da unngår vi og denne type problemer. Finnes nok av dem som har bestilt biler hos oss og ikke får finansiering når bilen blir levert.

Skrevet

Så flnk du er til å vri og vrenge på ting da.

I daglig språk er det vel ingen som kommer med en trillebår med penger når de handler bil? Folk flest i dag overfører penger via nettbanken. Pointet er at å styre med finansiering ved lån gjør vi bare ikke ved bilkjøp. Kan vi ikke eie bilen uten banken eller andres hjelp så bestiller vi heller ikke nye dyre biler.

Da unngår vi og denne type problemer. Finnes nok av dem som har bestilt biler hos oss og ikke får finansiering når bilen blir levert. Anonymous poster hash: 50027...367

Gidder du å starte din egen tråd om fordelene ved å betale biler uten finansiering?

Så kan denne tråden være for hvordan man finansierer biler når det er lang leveringstid på bilen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...