AnonymBruker Skrevet 19. desember 2014 #1 Skrevet 19. desember 2014 Jeg skal ha barna hos meg på julaften. Far skal ha samvær fra 1.juledag til 4.januar. Jeg og far skal møtes på halvveien siden vi bor et stykke unna hverandre, men da jeg spurte om tidspunkt kunne han ikke gi et sikkert svar, men at det ikke ble før 20 tiden. Nå har jeg funnet ut at han og samboeren skal i selskap til hennes familie. Da blir det bare for barna og legge seg når de kommer til far 1.juledag. Og 2.juledag skal de også i selskap (dåp) der alt fokuset ikke blir på våre barn. Jeg syns det er så synd at barna ikke får en skikkelig prat med far om julaften og gavene de har fått før halve julen er ferdig. Blir det for dumt å forlange at far må dra litt tidligere fra selskapet 1.juledag for å hente barna våre? Det blir sent før både barna og jeg kommer oss hjem.Anonymous poster hash: 7323d...828
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2014 #2 Skrevet 19. desember 2014 Synes ikke du kan forlange noe fra far når det er han som skal ha de. Men du kan jo nevne at det blir seint å levere de rundt kl åtte om det ikke er mulighet for litt tidligere? Anonymous poster hash: a4d4c...4a8 8
captiva Skrevet 19. desember 2014 #3 Skrevet 19. desember 2014 Hadde det ikke vært bedre for alle parter om barna ble hos deg til 2.juledag og møte far på morgenen da isteden? 6
Gjest Magdalene Skrevet 19. desember 2014 #4 Skrevet 19. desember 2014 Jeg må si st jeg ikke ser problemet. Barna og far får da nok av tid til å snakke om gaver og slikt hele romjulen. At de ikke får 100% oppmerksomhet hele andre juledag kan da ikke være et reelt problem? 24
mammamy Skrevet 19. desember 2014 #5 Skrevet 19. desember 2014 Jeg hadde ikke laget noe greie ut av det. De skal jo være hos far til 4 januar og får da masse tid til å snakke om gavene. La nå de være i selskapet og kos deg med ungene så lenge du kan, de skal jo være vekk hele resten av julen samt nyttår. 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2014 #6 Skrevet 19. desember 2014 Eg kan sjå problemet ifht at det blir seint heim, leggetid osv. Viss barna f.eks er vandt til å legge seg kl.19 og ikkje får legge seg før kl.22 fordi far ikkje kan hente dei i fornuftig tid. Men at du skal lage styr fordi dei ikkje får snakke med han om julafta og sånn? Det høyres heilt bak mål ut. Dei skal jo vere der lenge og får masse kvalitetstid saman.Anonymous poster hash: f566b...864 6
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2014 #7 Skrevet 20. desember 2014 Herlighet!! Du skal da vel ikke styre pappaen sitt liv??Anonymous poster hash: 03831...192
Lou Salome Skrevet 20. desember 2014 #8 Skrevet 20. desember 2014 Jeg skal ha barna hos meg på julaften. Far skal ha samvær fra 1.juledag til 4.januar. Jeg og far skal møtes på halvveien siden vi bor et stykke unna hverandre, men da jeg spurte om tidspunkt kunne han ikke gi et sikkert svar, men at det ikke ble før 20 tiden. Nå har jeg funnet ut at han og samboeren skal i selskap til hennes familie. Da blir det bare for barna og legge seg når de kommer til far 1.juledag. Og 2.juledag skal de også i selskap (dåp) der alt fokuset ikke blir på våre barn. Jeg syns det er så synd at barna ikke får en skikkelig prat med far om julaften og gavene de har fått før halve julen er ferdig. Blir det for dumt å forlange at far må dra litt tidligere fra selskapet 1.juledag for å hente barna våre? Det blir sent før både barna og jeg kommer oss hjem.Anonymous poster hash: 7323d...828 Ja det blir for dumt å forlange. Særlig med den begrunnelsen (snakke om gaver, far skal i selskap, dåp dagen etter). Dette er ikke din sak overhodet (hvordan dagene hos far er, hva de skal snakke om!!). 4
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2014 #9 Skrevet 20. desember 2014 Ts her. Skal innrømme at jeg er samboer i denne saken. Men det jeg skrev i hi var akkurat det mor sa til far. Barna får ikke tid til å prate om julen og gavene sammen med far pga. sen kveld og nytt selskap dagen etter. Og hun krevde at far skulle dra tidligere fra familieselskapet 1.juledag. Vi skal ikke være vrange vi heller, men vi får kun med oss 2,5 timer av selskapet siden mor har bestemt at vi skal møtes kl20. Hva gjør det om det blir litt senere for barna? De legger seg 21-22 til vanlig når de har fri fra skole. Dessuten skal de være hos oss i 1,5 uke, det blir ikke mangel på tid med far og barn.Anonymous poster hash: 7323d...828
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2014 #10 Skrevet 20. desember 2014 Ser godt grunnen til det ble slutt... Anonymous poster hash: b35d0...ecc
minister-mio Skrevet 20. desember 2014 #11 Skrevet 20. desember 2014 De kan da snakke med deg om julen og gaver hele julaften og så hos far når de våkner der 1. juledag. Ser virkelig ikke problemet. 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2014 #12 Skrevet 21. desember 2014 Som en annen skrev - kan ikke barna bli hos mor til 2. dag?Anonymous poster hash: d9b85...0c6
LilleBallerina Skrevet 21. desember 2014 #13 Skrevet 21. desember 2014 Ts her. Skal innrømme at jeg er samboer i denne saken. Men det jeg skrev i hi var akkurat det mor sa til far. Barna får ikke tid til å prate om julen og gavene sammen med far pga. sen kveld og nytt selskap dagen etter. Og hun krevde at far skulle dra tidligere fra familieselskapet 1.juledag. Vi skal ikke være vrange vi heller, men vi får kun med oss 2,5 timer av selskapet siden mor har bestemt at vi skal møtes kl20. Hva gjør det om det blir litt senere for barna? De legger seg 21-22 til vanlig når de har fri fra skole. Dessuten skal de være hos oss i 1,5 uke, det blir ikke mangel på tid med far og barn.Anonymous poster hash: 7323d...828 Kan ikke barna komme til dere før selskapet 1. juledag da? Jeg er enig i at 21-22 er for sent. Med mindre barna nærmer seg ungdomsskolealder. 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2014 #14 Skrevet 21. desember 2014 Kan ikke barna komme til dere før selskapet 1. juledag da? Jeg er enig i at 21-22 er for sent. Med mindre barna nærmer seg ungdomsskolealder. Jeg ser den, men jeg og samboer skal feire jul hos mine foreldre ca 10 mil nord for byen vi er bosatt i. Mor og barna bor 12 mil sør for denne byen, meningen er å møtes på halvveien mellom byen vi bor og byen mor bor i. Siden selskapet er på mitt hjemsted blir det til at vi gjør unna det, før vi drar for å hente barna. Og til dere som skriver at barna kan komme 2.juledag. Vi skal i dåp kl.11, det blir for tidlig å dra fra mor igjen, de borsom nevnt 12 mil unna oss.Anonymous poster hash: 7323d...828
Gjest brusmaskin Skrevet 21. desember 2014 #15 Skrevet 21. desember 2014 (endret) Virker jo litt som dere egentlig ikke hadde trengt å få barna før etter den dåpen. At ungene kommer men nesten settes litt på vent og at dere kanskje ikke helt tilrettelegger for at barna skal få den oppmerksomheten de bør få i jula før godt utpå dagen etter at de kommer... (Snakke om gaver er en ting, men det er dag mye annet med julen). Hente 8, så kjøre en god del mil, og så nesten leggetid når dere kommer fram... Jaja De kunne nok lett hatt det bedre om overtakelsen var først 2.juledag. Etter dåp. Endret 21. desember 2014 av brusmaskin 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2014 #16 Skrevet 21. desember 2014 Hadde min eks sagt noe sånt som dette, hadde jeg ledd høyt og lenge. Ærlig talt. Dette tror jeg er noe av det absolutt dummeste jeg har hørt. Anonymous poster hash: 262db...ebf
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2014 #17 Skrevet 21. desember 2014 Som jeg ser det ville det beste vært å hente før selskap, før dåpen eller etter dåpen. Siden dere har problemer med dette så synes jeg egentlig at pappan får droppe eller dra tidlig fra selskapet.Anonymous poster hash: 1874c...afa 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2014 #18 Skrevet 21. desember 2014 Som jeg ser det ville det beste vært å hente før selskap, før dåpen eller etter dåpen. Siden dere har problemer med dette så synes jeg egentlig at pappan får droppe eller dra tidlig fra selskapet.Anonymous poster hash: 1874c...afa Meg igjen.... Eventuelt så kan dere jo hente etter selskapet, men siden det blir så sent et det urimelig å forvente at barnemor møter dere på veien, da synes jeg dere får kjøre hele strekningen, så kan barna sove i bilen. Anonymous poster hash: 1874c...afa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå