AnonymBruker Skrevet 20. desember 2014 #21 Del Skrevet 20. desember 2014 Vet om en del folk som forventer bedre service enn ikke-rike mennesker på grunnlag av at de tydelig er velstående og går med de dyreste merker for å vise dette. De er de kleineste, og jeg vil definitivt ikke gi dem bedre service av den grunn, da alle skal ha like god service uavhengig av inntekt og kjøpsevne. Anonymous poster hash: 038ad...360 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2014 #22 Del Skrevet 21. desember 2014 Synes det blir mer og mer fokus på de rike som sløser bort penger, skjemmer bort barna, etc. At de er overfladiske og barna blir skadet av det. Det har jo nærmest blitt slik at de som faktisk er rike, og som står seg godt økonomisk, blir mobbet i dag. Jeg og min mann tjener veldig godt, godt over 2 millioner til sammen, og vi lever et godt liv, ikke i overdådig luksus med svømmebasseng, slott og 5 hytter, men vi unner oss mye flott, reiser på ferier, har et moderne hjem, 2 biler, og jeg innrømmer at vi ikke plukker fra nederste hylle når vi kjøper klær, møbler etc. Hvorfor skal jeg ha dårlig samvittighet for at jeg har en god jobb med god inntekt? Både jeg og min mann har gått gradene. Vi har vært lutfattige studenter, og har måttet snudd på krona, og lånt penger av våre foreldre i vår etableringfase. Vi har begge ingeniørutdannelse, han innen ledelse. Vi har jobbet steinhardt begge to, og har etterhvert jobbet oss oppover, og lønna har gradvis økt. Jeg nekter faktisk å ha dårlig samvittighet fordi vi reiser til syden hvert år. Jeg har heller ikke dårlig samvittighet fordi vi bor i et flott hus og har nye biler. Vi har to barn som selvsagt nyter godt av vår gode økonomi, men vi er ekstremt nøye med å fokusere på at de må selv ta ansvar for sin egen fremtid, og hvor viktig det er med skole og utdanning for å kunne få gode jobber med god økonomi. Synes det er trist at samfunnet nærmest ser på oss som en pest, som ikke har verdier, som ikke vet hva det vil si å slite, og som overfladiske mennesker. Dette er bare noe stort tull. De som kjenner oss vet utmerket at vi har bena godt plantet på jorda, og ser ikke ned på noen. Men vi tillater oss faktisk å nyte godt av det vi selv har skapt, med vårt eget slit og vår egen innsats! Anonymous poster hash: c4cef...0d1 Folk er skeptiske til høyt forbruk og du tar det som mobbing`?? seriøst, det blir mer enn bare litt pinlig når folk som har penger setter seg i offerrollen. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2014 #23 Del Skrevet 22. desember 2014 Uansett om man er rik bør man gi barna en så fattig oppvekst som mulig. La de sove på harde madrasser, lær dem å sy sine egne klær og lage sin egen mat. Be dem gjøre ting for deg og luft dem ofte. Bortskjemte barn er det verste jeg veit, folk får skape sin egen rikdom, ikke arve den! Slik blir det bare stygge blærebarn av! Eller kanskje få den fra NAV...? Anonymous poster hash: 78094...dd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cowboy Lotte Skrevet 23. desember 2014 #24 Del Skrevet 23. desember 2014 (endret) Eller kanskje få den fra NAV...? Anonymous poster hash: 78094...dd5 Tja nå får jeg penger fra Nav pga en alvorlig sykdom som gjør det vanskelig å stå oppreist, enda verre å gå... Jeg er og psykisk syk ifølge psykologen, men prøver å tenke rasjonelt... Jeg får 13 000 kr i mnd og jeg klager aldri, på noen måte. Jeg er fornøyd med det jeg får og er dypt takknemlig på alle som betaler skatt. Er mange uføre som klager mye og lager tråder hvor de skriker og bærer seg hver gang trygden opp/ned-justeres med noen kroner. Og gud bære hvis man skrur ned til en gruppe. Da blir det hylekor og de sosialistiske partiene står omentrent med flammefakler på dagen, mens alt blir blåst opp i media. Ja uføretrygd blir noe justert på fra neste år. Og det som er bra er at de fleste får bittelitt ekstra i året. Mens de med barn og de med mye gjeld får fjernet særtillegg. Jeg synes det er helt greit at alle uføre får trygd for hva de har gjort enn at du skal tjene masse på hvert barn og tjene på å ta stor gjeld(noe uføre i utgangspunktet burde unngå) Så jeg synes det er veldig rettferdig og er overhodet ikke den som klager eller syns synd på meg selv! Endret 23. desember 2014 av Cowboy Lotte 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2014 #25 Del Skrevet 23. desember 2014 Jeg har ikke registrert at det er mye mobbing av rike folk. Men jeg har lagt merke til at mennesker som oppfører seg som Bør Børson Jr blir smilt litt av, og kan oppleve å få krasse kommentarer hvis de fremhever seg selv på en slik måte at de samtidig rakker ned på andre. Et godt eksempel på "mobbingen" som rike folk kan oppleve når de oppfører seg som Bør Børson Jr, er "Rimi-Hagen", og hans berømte spareråd.. For de som ikke er kjent med dette, kan det kort oppsummeres med at Hagen kom med sparetips for å flate ut den økonomiske veksten. En av hans løsninger var for eksempel å sende slitte skjorter til England for å få byttet snipp i stedet for å kjøpe nyskjorte, og han oppfordret andre til å gjøre det samme. Han oppfordret folk til å bytte ut indrefilét med pizza, kjøre bilene lenger, og en del andre sparetips som ikke passet folk flest. Dette utspillet ble feil på så mange måter, noe som ble behørlig kommentert. En del av kommentarene var unødvendige, og en del av disse kommentarene var på grensen til mobbing, noe som ikke er greit. Men sett bort i fra disse enkeltkommentarene, utspillene som kom, kom ikke fordi han var rik. De kom fordi hans uttalelser viste at her var det en mann som hadde latt rikdommen gå ham til hodet, og hadde mistet bakkekontakten totalt, og dette var grunnen til kommentarene han fikk, ikke antall millioner i banken. Anonymous poster hash: df55c...8b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå