Gå til innhold

Astrid Lindgren for gutter på 8 og 10?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Passer episoder som Emil i lønneberget, Pippi Langstrømpe, Madicken osv. for gutter i denne alderen?

Setter pris på hjelp da jeg selv ikke har snøring.

Anonymous poster hash: 91180...8e8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Madicen var vel kanskje beregnet for jenter. Men sett i et såkalt likestillingsperspektiv, så var/er Madicken kanskje noe for gutter...

Anonymous poster hash: 8ef40...437
Skrevet

Tror jeg ville valgt Brødrene Løvehjerte.

Anonymous poster hash: 8ecaf...922
  • Liker 5
Skrevet

Hm, det var det jeg tenkte. Allerede kjøpt dessverre :vetikke:

Skrevet

Tror jeg ville valgt Brødrene Løvehjerte.

Enig! Og Mio min Mio.

Ville nok ikke valgt pippi, emil og Madicken til gutter i den alderen.

Anonymous poster hash: c3aea...3e6

Skrevet

"Mio min Mio" og "Brødrene Løvehjerte" må være flott film for guttene dine :) Jeg har en 'for-kjærlighet' for "Mio min Mio".

Skrevet

Hm, det var det jeg tenkte. Allerede kjøpt dessverre :vetikke:

Men Mio min Mio da, kanskje. Som foreslått over her.

Eller Ronja Røverdatter.

• Liker 1
Skrevet

Ronja Røverdatter er jo bare fantastisk :)

Bøkene/filmene tiø Astrid Lindgren spiller på så mange nivå at jeg tror de fleste kan sette pris på de.

Jeg kjøpte Madicken til mine nieser på 10 og 4 -ho minste holdt på å fnise seg ihjel når de hopper nakne i sengen og når hun setter en perle fast i nesa, mens hun eldste fulgte med med store øyne når rektoren slår med linjal, og når hushjelpen ikke får være med å danse fordi hun ikke er overklasse. Lærerike og fornøyelige filmer :)

Anonymous poster hash: 23930...534

Skrevet

Takk for hjelpsomme svar! Jeg tror jeg er nødt til å finne noen andre å gi disse filmene til :fnise:

Skrevet

Passer episoder som Emil i lønneberget, Pippi Langstrømpe, Madicken osv. for gutter i denne alderen?

Ja Emil i Lønneberget og Pippi er sikre klassikere for gutter i den alder

Skrevet

Ville ikke Mio min Mio og Brødrene Løvehjerte passe ennå bedre tenker jeg.

Skrevet

Rasmus på loffen er også fin. Spesielt for han på 8.

Skrevet

Astrid Lingren var en feminazi. Jeg ville aldri ha lot noe barn få lese noen av bøkene hennes. Det finnes mange andre, mye bedre, forfattere å lese for barn. Hva med Narnia-bøkene?

Anonymous poster hash: 6d5c5...4f1
Skrevet

Astrid Lingren var en feminazi. Jeg ville aldri ha lot noe barn få lese noen av bøkene hennes. Det finnes mange andre, mye bedre, forfattere å lese for barn. Hva med Narnia-bøkene?

Nei huff, alle vi som er vokst opp med Astrid Lindgrens bøker er jo skadet for livet .. :P

Anonymous poster hash: 23930...534

• Liker 2
Skrevet

For kristning i skjul er mye bedre?

Nei, jeg har ikke noe særlig mot Narnia-bøkene heller, men jeg synes det er fornøyelig at akkurat de settes opp som et alternativ, når det ser ut til at det er inndoktrinering man er imot :P

Anonymous poster hash: 5178c...657

• Liker 1
Skrevet

Alle er jo så forferdelig opptatt av at gaver skal være 100% for gutter eller jenter.

Gi dem filmene du har kjøpt. Det er sunt å se andre filmer enn de man er vant til. Alle de andre kommer til å kjøpe 100% certified boy leker, så de blir ikke homo av den ene gaven der asså. Hvem vet, kanskje de faktisk liker noe som ikke er supermegakillman5000?

Anonymous poster hash: 3b1f6...b07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...