AnonymBruker Skrevet 19. desember 2014 #1 Skrevet 19. desember 2014 Jeg har en personlig assistent fordi jeg er funksjonshemmet. Siden jeg har lav uføretrygd har jeg veldig dårlig råd. Jeg kjøpte en billig liten ting til henne til jul. For to dager siden hadde jeg bursdag og da fikk jeg en kjempedyr ting som er aldeles nydelig. I dag kom hun med 3 store pakker til meg til jul. Jeg er så flau og skamfull.. Det er jo så fint av henne. Jeg vet at hun heller ikke har god råd. Jeg er takknemlig, men det er så ekkelt å ikke kunne gi noe fint tilbake. Jeg måtte bestille den "drittingen" jeg ga henne, og da jeg fikk pakka fra nettbutikken så var den ikke så fin som den så ut på bildet heller. Litt lei meg nå.. Anonymous poster hash: 82020...025
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2014 #2 Skrevet 19. desember 2014 jeg er helt sikker på at vedkommende forstår! jeg ville ikke brydd meg om hva det var, for du viser rett og slett at du tenker på personen. å da er det ikke noe å tenke på syns det er veldig koselig å få gaver uansett om det er et telys eller bare et kort Anonymous poster hash: e9be6...d0c 2
Infinite Skrevet 19. desember 2014 #3 Skrevet 19. desember 2014 Hvis hun er assistenten din, så vet hun vel sikkert alt om situasjonen din også, og har dermed forståelse for at du ikke har mulighet til å kjøpe noe dyrt. Dessuten er det faktisk tanken som teller. 9
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2014 #4 Skrevet 19. desember 2014 Tusen takk for svar. Jeg skal prøve å ikke tenke så mye på det. Men hun er så snill og god, så jeg skulle liksom ønske jeg kunne gi henne noe kjempefint. Men jeg sier jo til henne at hun er en engel da. Anonymous poster hash: 82020...025 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2014 #5 Skrevet 19. desember 2014 Tusen takk for svar. Jeg skal prøve å ikke tenke så mye på det. Men hun er så snill og god, så jeg skulle liksom ønske jeg kunne gi henne noe kjempefint. Men jeg sier jo til henne at hun er en engel da. Anonymous poster hash: 82020...025 det finnes jo også masse småting rundt om kring som du kan "stæsje" opp gaven med om du vil det nille har mye fint og billig krimskrams (selv om jeg veit det er lite man kan bruke, jeg har det sånn selv). Anonymous poster hash: e9be6...d0c
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2014 #6 Skrevet 19. desember 2014 Husk at du ikke har lov til å ta i mot gaver for mer enn 250kr, tror det er hele beløpet i løpet av ett år. Anonymous poster hash: c96f1...37f
minister-mio Skrevet 19. desember 2014 #7 Skrevet 19. desember 2014 Skriv et kort hvor du forteller hva du setter pris på ved henne f. Eks. Det er verdt uendelig mye mer 7
WubWub Skrevet 19. desember 2014 #8 Skrevet 19. desember 2014 Jeg syntes ikke du skal ha dårlig samvittighet eller føle deg dårlig. Det er tanken som teller, det er ikke hvor dyr gaven er som er det viktigste. Det er omsorgen og kjærligheten som ligger bak gaven, og utifra det du beskriver så er det i tilfellet her mye omsorg. Det du kan gjøre er å skrive et fint julekort ved siden av gaven, det setter nok vedkommende pris på. Ellers så syntes jeg du fortjener alle flotter gaver du kan få Ha en riktig god jul 2
mijaa Skrevet 19. desember 2014 #9 Skrevet 19. desember 2014 Likte forslagene om et kort i tillegg, jeg! Personlige kort er jo såå koselig 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2014 #10 Skrevet 19. desember 2014 Husk at du ikke har lov til å ta i mot gaver for mer enn 250kr, tror det er hele beløpet i løpet av ett år.Anonymous poster hash: c96f1...37f Anonymous poster hash: de558...e39 5
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2014 #11 Skrevet 19. desember 2014 Husk at du ikke har lov til å ta i mot gaver for mer enn 250kr, tror det er hele beløpet i løpet av ett år. Anonymous poster hash: c96f1...37f Det er vel assistenten som ikke har lov til å ta imot gaver, eller?Anonymous poster hash: 6e3a6...cbf 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2014 #12 Skrevet 19. desember 2014 Det er vel assistenten som ikke har lov til å ta imot gaver, eller?Anonymous poster hash: 6e3a6...cbf Å hehe, leste feil! Men en assistent som gir masse gaver? Anonymous poster hash: c96f1...37f
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2014 #13 Skrevet 19. desember 2014 Å hehe, leste feil! Men en assistent som gir masse gaver? Anonymous poster hash: c96f1...37f Ja, det er litt merkelig, men man kan jo sikkert bli veldig knyttet til de man jobber for så...sikkert ikke første gang det skjer Men du har iallefall en god grunn til å ikke kjøpe gaver til assistentene dine, i verste fall kan de få sparken hvis de tar i mot.Anonymous poster hash: 6e3a6...cbf
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2014 #14 Skrevet 19. desember 2014 Trodde det ikke var lov for tjenesteyter og -mottaker å utveksle gaver... Dette er vel en av disse grunnene, du skal jo ikke føle ubehag for noe sånt, selv om man sikkert får et godt forhold etterhvert. Anonymous poster hash: e3bcd...816 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2014 #15 Skrevet 19. desember 2014 Det er vel ikke lov å utveksle gaver slik dere gjør? Anonymous poster hash: cee6f...e55 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2014 #16 Skrevet 19. desember 2014 Når jeg skriver dyr ting fra henne, så var det nok mer at det var en dyr ting for meg. Kanskje 150 kr. eller noe. Og jeg har jo ikke åpnet julegaven enda da. Og når jeg tenker meg om: Hun får jo kaffe og sånn når hun har pause her hos meg, og litt pepperkaker og sånn, så kanskje det går litt opp i opp. Håper hun ikke gjør noe ulovlig. Når jeg hadde hjemmesykepleie, ga jeg hjemmelaget julegave til hele staben til jul. Ingen som sa noe på det i alle fall. Jeg har forresten skrevet et fint kort til henne og lagt ved. Anonymous poster hash: 82020...025
sophh Skrevet 20. desember 2014 #17 Skrevet 20. desember 2014 Så koselig gjort av deg jeg er sikker på at hun forstår og synes det var veldig hyggelig med gave fra deg uansett! Er jo tanken som teller. Du har absolutt ingenting å være flau over. Og tviler på at det gjør noe at dere utveksler gaver, ser noen skriver det ikke er lov..Broren min hadde den samme assistenten fra barnehagen til ungdomsskolen, de pleide å utveksle gaver. Man blir jo sterkt knyttet til assistenten/den man er assistent for, spesielt om det har pågått så lenge. Er da bare koselig, tror ikke det er så uvanlig egentlig. Da gir man jo gave fordi man er venner. Jeg er nå personlig assistent for broren min, og vi gir jo hverandre gaver fordi vi er søsken. 1
Gjest Livmora Skrevet 20. desember 2014 #18 Skrevet 20. desember 2014 (endret) Legg ved ett kort som forteller hvor mye du setter pris på henne! Dette vil hun helt klart sette mer pris på enn en dyr presang:-) Edit: Jeg leste ikke gjennom tråden før jeg skrev. Ser nå at det er en annen som har skrevet eksakt det samme, men det tydeliggjør jo at det er flere av oss som hadde blitt veldig glade for noe slikt! Endret 20. desember 2014 av Livmora 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2014 #19 Skrevet 20. desember 2014 Jeg har jobbet som assistent selv TS, og vi ga hverandre julegaver. Jeg visste at han var mye alene og nesten ikke fikk noen pakker. Jeg ble jo glad i han og hadde lyst til å gi noe, selv om jeg ikke skulle få noe tilbake. Jeg fikk en liten ting som jeg satte stor pris på. Jeg tror også han syntes det var koselig å få lov å gi noe. Det er ikke noe forbud mot å gi hverandre julegaver, så du skal ikke bry deg om de som skriver noe sånt! Det er stor forskjell på en pakke til jul og om tjenesteyter (altså assistenten din) mottar store gaver- som f.eks pengegaver av brukerne. Grunnen til at det er forbudt å ta imot slike store gaver eller pengegaver, er først og fremst for at det ikke skal føre til forskjellsbehandling av brukere/pasienter. Du gjør i alle fall ikke noe ulovlig om du tar imot gaver fra henne, for der er det ingen restriksjoner, faktisk uansett hvor mye det dreier seg om! Gled deg over det du får du. Og så er det kjempekoselig at du har skrevet et fint kort til henne. Det ville jeg også blitt veldig glad for. Anonymous poster hash: 82020...025 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2014 #20 Skrevet 20. desember 2014 Det er ikke noe forbud mot å gi hverandre julegaver, så du skal ikke bry deg om de som skriver noe sånt! Det er stor forskjell på en pakke til jul og om tjenesteyter (altså assistenten din) mottar store gaver- som f.eks pengegaver av brukerne. Grunnen til at det er forbudt å ta imot slike store gaver eller pengegaver, er først og fremst for at det ikke skal føre til forskjellsbehandling av brukere/pasienter.Anonymous poster hash: 82020...025 Eh, det er jo ikke sånn at vi som skriver at det ikke er lov gjør det for å være kjipe med ts, da. Men antageligvis står det i arbeidskontrakten at det ikke er lov å ta i mot gaver - punktum. Det spiller ingen rolle hva verdien på gaven er.Anonymous poster hash: 6e3a6...cbf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå