AnonymBruker Skrevet 19. desember 2014 #1 Skrevet 19. desember 2014 Har ei venninne/snart bekjent som hvert år ymter frempå om jul og gaver, ting de ønsker seg, barna osv. Hvert år har jeg alltid kjøpt til henne og familien hennes, om så bare en omtanke. Selv gir hun stort sett billig dritt tilbake, feks en ting til 30kr fra hele familien, som forøvrig til sammen må ha over 50 millioner på konto, for de av dere som trodde det er dårlig råd innblandet her. Har fått årets julegave fra henne, dessverre var jeg uheldig og revnet papiret da jeg skulle flytte det. Fra henne, mann og deres barn, har jeg og min mann og vårt barn fått en pose godis fra europris, kosta vel ikke mer enn 10 kr. Jeg har langt dårligere råd enn henne, men hadde blitt flau som faen om jeg skulle gitt vekk sånne gaver til noen som faktisk legger ned en innsats for å finne noe rimelig og fint til meg selv. arg, godt å få det ut. Anonymous poster hash: 724f5...fba 10
Gjest Eurodice Skrevet 19. desember 2014 #2 Skrevet 19. desember 2014 Har ei venninne/snart bekjent som hvert år ymter frempå om jul og gaver, ting de ønsker seg, barna osv. Hvert år har jeg alltid kjøpt til henne og familien hennes, om så bare en omtanke. Selv gir hun stort sett billig dritt tilbake, feks en ting til 30kr fra hele familien, som forøvrig til sammen må ha over 50 millioner på konto, for de av dere som trodde det er dårlig råd innblandet her. Har fått årets julegave fra henne, dessverre var jeg uheldig og revnet papiret da jeg skulle flytte det. Fra henne, mann og deres barn, har jeg og min mann og vårt barn fått en pose godis fra europris, kosta vel ikke mer enn 10 kr. Jeg har langt dårligere råd enn henne, men hadde blitt flau som faen om jeg skulle gitt vekk sånne gaver til noen som faktisk legger ned en innsats for å finne noe rimelig og fint til meg selv. arg, godt å få det ut. Anonymous poster hash: 724f5...fba Slutt å kjøpe noe til sånne mennesker. 16
Gjest Gurgemeie Skrevet 19. desember 2014 #3 Skrevet 19. desember 2014 Hvordan vet du at de har så god råd som du sier? Men uansett, jeg er enig i at dette er ganske stusselige gaver. Til og med jeg som er student, kjøper ikke sånt til mine venner og familie. 100 kr per pers er jo nok til å kjøpe noe fint 4
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2014 #4 Skrevet 19. desember 2014 De har vel blitt rike på å være gjerrige da kanskje. Sånne mennesker mangler gjerne totalt selvinnsikt Anonymous poster hash: 597fd...89d 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2014 #5 Skrevet 19. desember 2014 Jeg vet veldig godt at de er skikkelig rike, mannen hennes er veldig rik og velstående, en dyktig mann som har arbeidet seg oppover og tjent godt på det. Som siste ab her sier, begynner etterhvert å skjønne at en del av grunnen til deres gode råd er nok at de aldri bruker penger på andre enn seg selv, faktisk.. Anonymous poster hash: 724f5...fba 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2014 #6 Skrevet 19. desember 2014 Hva kjøpte du til henne da? Anonymous poster hash: 396ae...e0b
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2014 #7 Skrevet 19. desember 2014 Hva kjøpte du til henne da? Anonymous poster hash: 396ae...e0b Kjøpte for ca 100-130kr pr pers hos dem, så til sammen litt over 400. Jeg fant pene og gjennomtenkte ting, vil ikke skrive det her i tilfelle hun leser rundt, kjenner seg igjen, og på toppen finner ut hva hun får til jul Anonymous poster hash: 724f5...fba 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2014 #8 Skrevet 19. desember 2014 Det er typisk rik å være gjerrig. Til neste år sier du i god tid i forveien at i år dropper dere julegave. Eller så holder du deg selv til akkurat samme greia som de kjøper. Anonymous poster hash: 2c13c...690 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2014 #10 Skrevet 20. desember 2014 Jeg hadde sluttet å gi dem gaver, det ser jo ikke ut som om de bryr seg. Anonymous poster hash: 4f7d5...b8b 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2014 #11 Skrevet 20. desember 2014 At du gidder å bry deg? Julen handler da vel ikke om gaver alene? Kanskje de har andre holdninger til dette med gaver og pengebruk i julen enn det dere har? Kjøp en rimelig godtepose fra dere til henne og hele hennes familie neste år, da. så slipper du å irritere deg? Anonymous poster hash: 0159f...3e9 3
Gjest Flunka Skrevet 20. desember 2014 #12 Skrevet 20. desember 2014 Hvorfor skal man gi gaver av samme sum? Ma gir vel utifra först og fremst hva man har råd til, men også hva man föler passer mottakeren. Kjenner flere som ikke tenker på hva gavene koster (fordi de har meget god råd), men kun tenker på hva de tror mottakeren liker. Dvs at noen gaver kan koste 50 kr mens andre gaver kan koste tusenlappen. Om du henger det så veldig opp i at gaven du får ikke matcher gaven du gir, så syns jeg heller du kan slutte å gi gave 1
Gjest Badebuksa Skrevet 20. desember 2014 #13 Skrevet 20. desember 2014 Hvorfor skal man gi gaver av samme sum? Ma gir vel utifra först og fremst hva man har råd til, men også hva man föler passer mottakeren. Kjenner flere som ikke tenker på hva gavene koster (fordi de har meget god råd), men kun tenker på hva de tror mottakeren liker. Dvs at noen gaver kan koste 50 kr mens andre gaver kan koste tusenlappen. Om du henger det så veldig opp i at gaven du får ikke matcher gaven du gir, så syns jeg heller du kan slutte å gi gave Vel, ifølge din logikk må man vel være milliardær for å kunne gi en gave til 300kr 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2014 #14 Skrevet 20. desember 2014 Gjør det enkelt, bli enige om å slutte med julegaver da vel? Man gir det man har lyst til å gi, ingen kan kreve å få gaver, uansett. Anonymous poster hash: 94442...20c 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2014 #15 Skrevet 20. desember 2014 Det er forskjell på en oppmerksomhet og en gave synes jeg. Gaver er noe man kjøper til de aller nærmeste og kanskje noen veldig få, nære venner. En oppmerksomhet kan godt være noe billig og enkelt, som godteri eller en rimelig flaske vin. Kanskje du får en oppmerksomhet, men gir en gave tilbake? Neste gang kan jo du også bare gi noe rimelig for å vise at du husker på dem eller bare si til henne at dere har bestemt dere for å slutte med gaver til andre enn familien. Anonymous poster hash: 8d0fa...a5c 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2014 #16 Skrevet 20. desember 2014 Slike venner hadde jeg sluttet å gi gave til. Gaver kan fint være billige, men da med omtanke. Jeg har kun en venninne og hennes barn som jeg gir gave til. Vi har litt bedre råd en henne så det hender at jeg bruker litt mere en henne på gaver og det bryr jeg meg ikke om, men hadde hun vist at hun ikke la noe omtanke i de gavene hun gav meg så hadde jeg nok droppet det. Hun er veldig flink til å finne billige gaver som viser at hun har trenkt på mottager og det setter jeg veldig pris på. Man må heldigvis ikke bruke mye penger på en gave for å vise mottager at man har tenkt på dem Anonymous poster hash: df0d1...3c0 3
Miss moneypenny Skrevet 20. desember 2014 #17 Skrevet 20. desember 2014 Gi posen tilbake neste år 🎄🎁👍 3
Gjest Flunka Skrevet 20. desember 2014 #18 Skrevet 20. desember 2014 Vel, ifølge din logikk må man vel være milliardær for å kunne gi en gave til 300kr Hä? Hva snakker du om? 1
Jolene Skrevet 20. desember 2014 #19 Skrevet 20. desember 2014 Skjønner ikke helt hvorfor du kjøper gave jeg da men. Hadde bare svart noe sånt som "nei i år blir det ingen gave fra meg til dere. I alle år har jeg lagt ned en innsats og fått billig ræl tilbake. Derfor besluttet jeg i år at jeg med god samvittighet kan droppe gave "
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2014 #20 Skrevet 20. desember 2014 Jeg fikk en åpna pakke med antioksidant-piller i julegave av en sånn person jeg også. Sa at om hun ikke kunne gi noe skikkelig trengte hun i grunn ikke gi noe i det hele tatt. Hun er også rik. Anonymous poster hash: b7625...f2e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå