Teardrop Skrevet 19. desember 2014 #1 Skrevet 19. desember 2014 Hvor kjøper man varen når Elkjøp og Lefdal har de samme prisene på varen? I dette tilfellet på alle de 3 varene jeg skal kjøpe! Butikkene ligger heller ikke mer enn ca 500meter ifra hverandre så jeg kan ikke velge ut i fra beliggenhet. Er det noen konnkurranser mellom disse på feks garantitider eller lignende? Eller er alt helt likt og jeg må velge ut ifra hvilken "logo jeg liker best"? Latterlig at de er så like, like priser, ligger så tett, OG eies av samme eier.. Sukk... Noen ideer om hvem av de jeg bør støtte og hvorfor? jeg har ingen forhold til noen av de....
-Jiinxs- Skrevet 19. desember 2014 #2 Skrevet 19. desember 2014 De har samme eier. Spiller ingen rolle hvem du kjøper hos. 2
Teardrop Skrevet 19. desember 2014 Forfatter #3 Skrevet 19. desember 2014 De har samme eier. Spiller ingen rolle hvem du kjøper hos. Det er jo det jeg sier! Det jeg lurer på er om den ene tilbyr en ekstra garantilengde eller lignende? Er det prutemuligheter på den ene? Slår den ene av på prisen om man kjøper mye osv..... 1
-Jiinxs- Skrevet 19. desember 2014 #4 Skrevet 19. desember 2014 Det er jo det jeg sier! Det jeg lurer på er om den ene tilbyr en ekstra garantilengde eller lignende? Er det prutemuligheter på den ene? Slår den ene av på prisen om man kjøper mye osv..... Leste ikke nøye nok, ser nå at du nevner at de har samme eier. Aldri prutet før og garantien tipper jeg er lik.
momo Skrevet 19. desember 2014 #5 Skrevet 19. desember 2014 Jeg handler hos Lefdal. Men det er bare av den grunn, at hos min lokale Lefdal så har de utrolig god service. Jeg har fått ting reparert gratis, som ikke jeg har kjøpt der. Jeg har fått vare billigere, og hjemkjøring gratis.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2014 #6 Skrevet 19. desember 2014 Jeg har så langt opplevd bedre service på Lefdal. Anonymous poster hash: 39974...18c
Gjest Lillia Skrevet 20. desember 2014 #7 Skrevet 20. desember 2014 Samme som de andre her, opplevd mye bedre service på Lefdal. Men en gang en kommer inn på Elkjøp føler jeg de hugger tak i deg, for å selge deg det dyreste de har.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2014 #8 Skrevet 20. desember 2014 Samme som de andre her, opplevd mye bedre service på Lefdal. Men en gang en kommer inn på Elkjøp føler jeg de hugger tak i deg, for å selge deg det dyreste de har. Mens jeg føler meg fullstendig oversett på elkjøp og får aldri hjelp, noe som er litt upraktisk når varene jeg skal ha ikke står fremme for selvplukk. Så jeg går alltid tomhendt derfra. Kanskje du ser rikere ut enn meg Anonymous poster hash: 39974...18c 1
Gjest Lillia Skrevet 20. desember 2014 #9 Skrevet 20. desember 2014 Mens jeg føler meg fullstendig oversett på elkjøp og får aldri hjelp, noe som er litt upraktisk når varene jeg skal ha ikke står fremme for selvplukk. Så jeg går alltid tomhendt derfra. Kanskje du ser rikere ut enn meg Anonymous poster hash: 39974...18c Hehe, kan nok ha noe med å gjøre hvor du er og hvem som tilfeldigvis jobber den dagen også. Mannfolka pleier å være de som er verst føler jeg iallfall 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2014 #10 Skrevet 20. desember 2014 Spørs hvor i landet du er og hvordan butikkene sjefer løser reklamasjonssaker. Skulle jeg velge mellom Elkjøp Nordås og Lefdal Laguneparken ville jeg valgt Lefdal. Fordi Elkjøp har dårlig sevise på garanti. Skulle jeg derimot velge mellom Lefdal Åsane og Elkjøp Gullgruven så velger jeg Gullgruven, fordi de der har en god butikksjef som er løsningsorientert og rask til å ivareta kundens sak.Anonymous poster hash: 6f884...403
Klatt Skrevet 28. desember 2014 #11 Skrevet 28. desember 2014 Er ingen konkurranser mellom Lefdal og Elkjøp på annet enn priser. De er konkurrerende butikker hvor pengene til syvende og sist går tilbake til samme eier. Garanti og reklamasjon er ikke noe butikkene selv styrer. Garanti er produsenten sin ekstraservice til deg på deres produkter, reklamasjon er noe som er lovfestet i Norge. Prisene på de to kjedene kan variere noe, men pruting er uansett en uting i norske butikker. 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #12 Skrevet 28. desember 2014 Elkjøp er en råtten butikk som vil selge deg det dyreste, uten å se hva kunden ønsker. Kjøper du en vaskemaskin til din prisklasse (og behov) skriver de ansatte inn hva du kjøpte i forhold til hva de anbefalte (som er dyreste prisklasse)... og garantien er nyttesløs. Skal aldri jobbe der igjen.....Anonymous poster hash: 54ada...896 1
Klatt Skrevet 28. desember 2014 #13 Skrevet 28. desember 2014 Elkjøp er en råtten butikk som vil selge deg det dyreste, uten å se hva kunden ønsker. Kjøper du en vaskemaskin til din prisklasse (og behov) skriver de ansatte inn hva du kjøpte i forhold til hva de anbefalte (som er dyreste prisklasse)... og garantien er nyttesløs. Skal aldri jobbe der igjen.....Anonymous poster hash: 54ada...896 Høres ut som om du har hatt en råtten sjef. Og hvis du har jobbet der bør du vel vite at garantien selvfølgelig betyr noe. Samtidig har den overhodet ikke en dritt med Elkjøp å gjøre, da det er produsent som stiller med garanti, ikke butikken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå