Lady Lovelylocks Skrevet 28. juli 2004 #1 Del Skrevet 28. juli 2004 Hva hjelper mot øreverk? Har du et supertips? Dette begynner å bli temmelig plagsomt asså :evil: vondt også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 29. juli 2004 #2 Del Skrevet 29. juli 2004 En tur til legen kanskje? Hvis man går lenge nok med øreverk, kan det sprekke! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enhna Skrevet 29. juli 2004 #3 Del Skrevet 29. juli 2004 Jeg hadde øreverk konstant når jeg var liten, minst en gang i uka. Var grusomt! :cry: Men gikk til en fotsoneterapaut noen ganger, og etter det har jeg hatt øreverk to ganger. Og det på over ti år :-) Litt dyrt, og vondt, men definitivt verdt det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 29. juli 2004 #4 Del Skrevet 29. juli 2004 Jeg var også plaget av dette da jeg var liten. Vi ble sendt til legen, og den gangen stakk de opp..Uff..grøss! Min sønn var også plaget av dette, og fikk fjernet en falsk mandel. Etter det ble han fin igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enhna Skrevet 29. juli 2004 #5 Del Skrevet 29. juli 2004 går for fotsoneterapauten jeg :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pusekatt i.i Skrevet 29. juli 2004 #6 Del Skrevet 29. juli 2004 Dersom du sliter med øreverk, hjelper det faktisk å ligge med inntil/oppå en katt, hvor sinnsykt det enn høres ut. Jeg hadde masse øreverk da jeg var liten, og det hjalp virkelig med katten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. juli 2004 #7 Del Skrevet 29. juli 2004 Da jeg hadde øreverk fikk jeg resept på penicillin tabletter. Måtte også ta paracet smertestillende i 2 dager. Enig i at det er fryktelig vondt. Kontakt legen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zmurfette Skrevet 29. juli 2004 #8 Del Skrevet 29. juli 2004 Øreverk forårsakes stort sett (minst 80% av tilfellene) av virus, og da har penicillin ingen effekt. Men ta et par Paracet eller Ibux e.l. og/eller en katt så blir det bedre etter hvert. Ro og hvile gjør også at det går fortere over og at faren for at trommehinnen sprekker minsker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la_luz Skrevet 29. juli 2004 #9 Del Skrevet 29. juli 2004 Sov med hode høyt, Det øret du har vondets i opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 29. juli 2004 #10 Del Skrevet 29. juli 2004 Et par dråper varm olje på en bomullsdott dyttes i øret. Lindrer godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 29. juli 2004 #11 Del Skrevet 29. juli 2004 Er det ytre eller indre øret? Hvis det er indre øre hjelper det å holde for nesen og prøve å blåse dotten ut. Det hjelper til slutt med å tørke ut værken i øret. fuktighet i indre øret over lang tid kan skade de små ørebeina. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady Lovelylocks Skrevet 29. juli 2004 Forfatter #12 Del Skrevet 29. juli 2004 Takk for mange svar Det endte med en tur til legen, og der fikk jeg medisin. Har ofte vondt i øret men det går stort sett over. Det er akkurat som om det sier poff inni der. Tror det er trommehinnen som sprekker. Men hvis det ikke går over rimelig fort må jeg tilslutt til legen.. Kjedelig dette, og det blir jo dyrt i lengden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enhna Skrevet 30. juli 2004 #13 Del Skrevet 30. juli 2004 Har sagt det før, og sier det igjen: Kom deg til en fotsoneterapaut. Da får du det vekk for godt istedet for å lindre det hver gang.. Ha litt tro på alternativ medisin! :-) Vi har alle punkter under føttene som er tilknyttet andre deler av kroppen. Jeg fikk vondt i ørene da fotsoneterapauten klemte meg en plass under føttene.. :o Etter 4-5 ganger var øreverken borte! Hva er bedre enn det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carmen_ Skrevet 30. juli 2004 #14 Del Skrevet 30. juli 2004 Gå til legen å få øredråper. Har selv vært mye plaget med øreverk, men nå, så fort jeg merker antydninger til det så drypper jeg meg i øra. Har ikke vært noe øreverk på en god stund etter det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusseline Skrevet 31. juli 2004 #15 Del Skrevet 31. juli 2004 Dersom du oppholder deg mye i vann (basseng feks.) kan det ofte føre til øresus og i noen tilfeller, ørebetennelse. Man bør være litt obs på det, særlig om sommeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå