Gå til innhold

Voksipose el. annen pose?

Anbefalte innlegg

Gjest Septembermamma
Skrevet

Jeg har en Simo Classic, og har tenkt å bruke lammeskinn i denne til den lille som kommer i september. dette er den førstefødte, så jeg er litt blank, og lurer på hva dere vil anbefale; Voksipose, eller lammeskinnpose - eller hva? Trenger man vinter- og sommersyne til voksiposen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Brukte selv voksipose m/ull og kan anbelfale det. Syntes det var veldig greit å ha en pose som vokser med barnet jeg da :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi har hatt både skinnpose og vokispose, og har følgende erfaringer med disse:

Skinnposen kjennes veldig deilig og myk ut for barnet, men den jeg hadde var veldig åpen øverst. Voksiposen kan du snøre igjen slik at kun ansiktet stikker frem. Når det er skikkelig kaldt synes jeg det er en fordel. Det er også enklere å rengjøre voksiposen når baqbyen har bæsjet gjennom eller tisset gjennom bleien. Voksiposen passer helt til barnet er nærmere tre år, da begynner skinnposen å bli vel knapp.

Voksiposen kan være litt stor for små vogner, men Simo Classic er vel en ganske stor vogn, så det burde gå bra.

Venter nr. 3 nå, og har tenkt å kjøpe nytt trekk til voksiposen, og bruke den!

Skrevet

Vi har brukt voksiposen til begge og er veldig fornøyd med den. :) :)

Har ikke hatt sommerinnlegg da jeg heller har brukt noe som er litt luftigere om sommeren, f.eks strikket pledd eller disse hullete som kjøpes på baby-butikker i alskensk farger...

...husker ikke hva de heter plutselig... :-? :o :oops:

Skrevet
Helseteppe kanskje?? :-)

Jepp... :oops: :wink:

Takk :bukke:

Skrevet

Jeg hadde dårlig erfaring med voksipose, men jeg har skjønt i ettertid at det var fordi vi hadde en dårlig kopi og at det er elleve år sieden..

Stort sett alle barna i barnehagen der jeg jobber har voksipose, og vi er storfornøyde. Barna slipper å ha så sinnsykt mye på seg når de skal sove og kan bevege seg lettere.....

• 3 uker senere...
Skrevet
Limbo

Brukte selv voksipose m/ull og kan anbelfale det. Syntes det var veldig greit å ha en pose som vokser med barnet jeg da

Hva må man betale for en sånn da?

Skrevet

Jeg brukte lammeskinnspose til jenta mi og var storfornøyd med den! Hun kunne bruke den sommer som vinter og den var like god.

Tror vi hadde den til hun var tre år (og det var min gamle fra 70-tallet :ler: ), så den gjorde nytten sin.

Når hun ble for stor for den så brukte vi den bare til å stikke beina i på sparktur og slikt :wink:

Skrevet

Jeg har en helårspose fra teutonia, synes den var kjempegod, men har bare fått brukt den når lisja var nyfødt. Den hadde en dundyne i en lomme oppå, som man kunne ta ut når været var varmere.

Aner ikke hvor lenge de er passende, men ihvertfall denne vinteren her. Lisja blir ett år i februar.

Synes voksiposene er stygge jeg da, derfor valgte jeg ikke de. Mulig de er praktisk.

Skrevet

Jeg brukte skinnpose til min første og var utrolig fornøyd med den. Så kjøpte jeg en voksipose til min andre, synes de så fine ut. Men jeg brukte den bare en kort stund og gikk tilbake til skinnposen. Datteren min var ganske urolig i vognen og sparket noe helt utrolig. Da sparket hun alt "fyllet" i voksiposen til det lå som en klump nederst ved bena, og hadde ingenting "fyll" igjen på den øvre delen av kroppen. Så jeg likte den overhodet ikke. Det var skrekkscenario når jeg gikk tur i kulda og hun sparket og var urolig og jeg måtte nesten løpe hjem for jeg kunne jo ikke like godt løfte henne opp av vogna for å riste voksiposen. Så lå hun der da, med bare trekket til voksiposen over seg. Ikke hyggelig i det hele tatt.

Nei. Det var godt å få henne inn i skinnposen. Varmt og godt..

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi brukte begge deler (arvet en skinnpose).

Voksi-posen ble mest brukt, da den andre ble for liten.

Voksi-posen syntes vi også var fin å ha med bort, da hun brukte denne som "krabbeteppe" også (ved besøk).

Syntes voksiposen er pen jeg da, marineblå som vognen :wink:

Brukte den kun på vinteren, ikke sommeren (byttet altså ikke til sommerdyne).

Skrevet

Dette er sikkert dumt spørsmål :oops: , men jeg har kjøpt min første voksipose og når kan jeg begynne og bruke den. tenkte på alder. de virker liksom litt stor for en nyfødt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er forskjellige måte å brette den på, etter alder. Vi fikk vist dette i butikken, og det var veldig praktisk.

Ta den med deg tilbake, og be de vise deg de forskjellige måtene, så får du utnyttet den fullt ut med en gang!

Lykke til!

Skrevet
Dette er sikkert dumt spørsmål :oops: ' date=' men jeg har kjøpt min første voksipose og når kan jeg begynne og bruke den. tenkte på alder. de virker liksom litt stor for en nyfødt.[/quote']

Her er link til "brette-anvisning":

http://www.voksi.com/index.php?page_id=25

Du trenger nesten ikke klær på barnet når posen blir brettet så mye (blir jo dobbelt lag med pose). Vi brukte bare body og lue da (litt mere klær når ho var helt nyfødt og det var skikkelig frost ute).

Til hovedinnlegger: Nei, det er ikke nødvendig å kjøpe sommerdyne. Om sommeren bruker vi bare et lite pledd, og når det er for varmt til posen vår og høst så bruker vi ei lita dyne i vogna når det er sovetid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...