Gå til innhold

Passe engstelig hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg kommer fra en storfamile som er veldig tett, og i det ene huset er det nå 4 hunder. Hund A kjøpte vi som valp, hund B er resultat av egen oppdrett. Desse to er veldig knyttet til meg og har nærmest vært "skilsmissebarn" mellom meg og sin egentlige familie (de tar seg gjerne noen dager hos resten av familien også) itilleg til at jeg har bodd hos dem noen måneder. Til tross for at jeg har bodd borte ett par år nå og bare ser dem i ferier er vi fortsatt bestevenner.

Men i August kom hund C og D som omplasseringshunder. jeg har bare tilbrakt ca 2-3 timer sammen med 3 ganger iløpet av høsten, da i deres eget hjem med mange medlemmer av storfamilien til stede.

Hund D (eneste Hanne) er to år og bor nå i sitt fjerde hjem, han har bodd sammen med C i de to siste og jeg vet han brukte ca to uker på å bli så trygg i sitt nye hjem at han kom til eieren for å be om kos. Henger fortsatt i skjørtekanten på de voksne i familien.

Nå har han måttet flytte ut av sitt hjem midlertidig og vi løser logistikken med at han ikke er vant til å være alene med at han er i ett hjem på ettermiddag/natt, og hos meg på dagtid.

Men han er utrolig usikker og ligger helst under bordet, såvidt han kommer snikendes frem. Jeg vil jo gjerne at han skal være tryggere, fra lille julaften vil han bare bo her (da flytter også hund B inn) og hans familie kommer til å være innom på dagtid.

Noen som har tips til hvordan jeg skal få han til å bli trygg fortest mulig? Tror dere det vil hjelpe om jeg henter hund B alt imorgen så han har en kjent kompis, som itilleg er veldig trygg på meg? 😊

Anonymous poster hash: 13aed...ceb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...