Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser i så mange tråder om at det er uhørt å bruke masse penger på julegaver og at dere ligger på et sykelig lavt beløp til et latterlig antall mennesker...

Hva kjøper dere egentlig? Til hvor mange? Jeg finner "bare" dyre ting...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Printer ut og rammer inn bilder jeg har tatt til besteforeldre og svigerforeldre, ca 400kr. Hjemmelaget saltskrubb til foreldre som bor på liten plass, ca 50kr da jeg har mange ingredienser fra før. Bøker på salg til samboer, ca 150kr. Tegnesaker til nieser til ca 50kr fra eBay. Resten av familien har sagt at de ikke ønsker gaver i år :)

Skrevet

*Loom-strikkesett til 70 kr til 2 barn i familien

*Sluk-oppbevaringsboks til loom pluss en pose med looms fordelt oppi til et annet barn i familien til 69 kr

*Spill til min mor på tilbud i august, 350 kr (koster det dobbelte)

*Strikket og laget karameller til to venninner (ingredienser+tråd=prisen)

* http://www.coolstuff.no/Turbie-Twist-Harhandkle til flere venninner, genial ting jeg bruker hver dag! Det er to i en pakke så får de gjerne noe hjemmelaget snop i tillegg.

Trikset er å kjøpe julegaver hele året :) Og barn vet ikke hva verdien av penger er så jeg kjøper ikke alltid for mest mulig penger til dem.

Skrevet

Jeg har kjøpt en del på reise, små ting som jeg har tenkt at kan passe den og den og spart på til anledningen byr seg. Jeg har handlet både på bruktmarkeder og butikker, og noen spesialbutikker. I år har jeg også kjøpt noen ting på ebay. Ikke så etisk riktig akkurat, men billig er det.

Også har vi laget tyttebær syltetøy og likør. Plukket tyttebæren selv, så det er jo veldig, veldig billig gave.

Skrevet

Har ikke et veldig lavt totalbeløp brukt på julegaver, for jeg handler til mange og ikke alt blir så billig. De årene jeg klarer å kjøpe gaver jevnt over hele året, kommer jeg greit ut. Kjøper for eksempel bøker på Mammutsalg; finner bøker til 29-79 kr til mange store og små. Så kan jeg for eksempel kjøpe fin julepynt/julekrus/-mugger osv på salg tidlig i januar og gjemme til neste jul. Handle på salg på Cubus gensere, tskjorter til kr 29 til nieser/nevøer eller som venninnegaver til min datters venninner som går på barneskolen.Kan handle slikt på salg enten på vinteren eller på slutten av sommeren. Har handlet øredobber satt ned fra kr 40 til kr 10 som venninnegaver for dattera mi.

Dersom man har tanken på julegaver i bakhodet hele året, kan man komme greit ut. Så følger jeg med på tilbudskampanjer på serier med servise eller glass som jeg vet noen jeg kjøper julegave til samler på.

Anonymous poster hash: 29f9a...3be
  • Liker 2
Skrevet

Jeg vet ikke hva du regner som dyrt, men om man tenker under 200, så har jeg funnet diverse interiør fra Hay og Arne Jacobsen som er populære og fine julegaver!

Vin og bøker trenger heller ikke å koste all verdens.

For meg er det nok ikke kronene i seg selv som er viktigst, men at gaven ikke blir liggende å støve bort. En gave som "støver" er den dyreste gaven man kan gi.

Gjest Margit Spat
Skrevet

Jeg stoppet med en del vennegaver for noen år siden, men det er fremdeles igjen noen som vi bytter rimelige gaver med. Jeg kjøper vanligvis spiselige ting, og kombinerer ting slik at det blir pakker til 100-200 kr. Dette kan f.eks være

honning

saft (av typen "kortreist, fin og dyr")

urtesalt

trøfler

kaffe eller te (som ikke er Ali eller Lipton)

gode oljer eller eddiker

Dette er ting de fleste trenger eller liker, i alle fall i rett kombinasjon til rett person, og fyller ikke skapene med ting de ikke trenger.

Skrevet

Leser i så mange tråder om at det er uhørt å bruke masse penger på julegaver og at dere ligger på et sykelig lavt beløp til et latterlig antall mennesker...

Hva kjøper dere egentlig? Til hvor mange? Jeg finner "bare" dyre ting...

Lager alltid ting i tillegg, for eks; maler/lager bilder, strikker noe de trenger, baker noe de liker og har det i fine pyntede glass, brenner cd'er (til pappa som ikke klarer det selv blant annet) etc. Noen år kjøper jeg dyrere gaver, men i år ble det ting som; klær, interiør, ullpledd (199 hos Kid, tilbud nå), docking-høytaler, osv.

Anonymous poster hash: a893f...525

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...