Gå til innhold

Folk som forteller det samme om og om igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noen i omgangskretsen som gjør dette? Jeg har en mor som forteller det samme om og om igjen. Det er ikke sjelden at hun forteller meg en spesifikk ting 4-5 ganger. Noen ganger forteller hun det samme to ganger etter hverandre. Kjenner at jeg blir rimelig oppgitt, og i dag måtte jeg bare si "du har fortalt det til meg allerede, du trenger ikke å fortelle det tre ganger"

Det verste er vel at jeg har blitt påvirket av moren min, og kan fortelle samme historie to ganger.

Anonymous poster hash: 2f41f...c30
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan gjøre det og det er rett og slett fordi jeg er litt fjern og ganske uinteressert i folk. Jeg husker ikke hva jeg har sagt til folk og så prater jeg bare for å prate.

Anonymous poster hash: 96920...8c4
  • Liker 1
Skrevet

Jeg kan gjøre det og det er rett og slett fordi jeg er litt fjern og ganske uinteressert i folk. Jeg husker ikke hva jeg har sagt til folk og så prater jeg bare for å prate.

For meg har det dessverre blitt en uvane. Jeg husker jo at jeg har fortalt det tidligere, men nevner det igjen. Føler meg litt teit, men som sagt, så har det blitt en uvane :-( Sikkert ganske irriterende for andre.

Skrevet

Det jeg også kan gjøre, er å stille samme spørsmål flere ganger, men dette er nok også fordi jeg spør bare for å prate og er egentlig ikke så interessert i svarene.

• Liker 1
Skrevet

Det jeg også kan gjøre, er å stille samme spørsmål flere ganger, men dette er nok også fordi jeg spør bare for å prate og er egentlig ikke så interessert i svarene.

hva spør du om da?

Skrevet

hva spør du om da?

Helt vanlige ting, som hva de studerer og slike ting. Har vi en samtale gående om familie for eksempel, kan jeg sikkert spørre hvor mange søsken de har og hvor gamle de er, men dette glemmer jeg jo, og når vi igjen snakker om familie, kan jeg stille de samme spørsmålene igjen. Jeg husker jo at jeg har spurt tidligere og sier beklager for at jeg ikke husker det.

Skrevet

Helt vanlige ting, som hva de studerer og slike ting. Har vi en samtale gående om familie for eksempel, kan jeg sikkert spørre hvor mange søsken de har og hvor gamle de er, men dette glemmer jeg jo, og når vi igjen snakker om familie, kan jeg stille de samme spørsmålene igjen. Jeg husker jo at jeg har spurt tidligere og sier beklager for at jeg ikke husker det.

Å sånn ja. Man viser at man er helt fraværende med å virke interessert.

Skulle ønske jeg kunne lære meg det der..!

• Liker 2
Skrevet

Jeg har en uvane med dette. Jeg glemmer at jeg har fortalt det, eller så tror jeg at jeg har fortalt det til en annen person. Blir flau når venninnene mine svarer, "Agh, du har alt sagt det!".

Derfor har jeg begynt med å si, "Har jeg sagt blablabla", før jeg begynner å gjenfortelle. Fæl uvane jeg har, men kan nesten ikke noe for det.

Skrevet

Svigermor. Blir helt gal av det. Jeg takler det bedre enn mannen min.. Han blir sint og frustrert når hun er der. Men han har jo vokst opp med det, så da blir det jo et større irritasjonsmoment.

Utenom dette så er hun helt fantastisk, så dette er ikke et "hater svigermor" innlegg.

Anonymous poster hash: 24000...b69

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en uvane med dette. Jeg glemmer at jeg har fortalt det, eller så tror jeg at jeg har fortalt det til en annen person. Blir flau når venninnene mine svarer, "Agh, du har alt sagt det!".

Derfor har jeg begynt med å si, "Har jeg sagt blablabla", før jeg begynner å gjenfortelle. Fæl uvane jeg har, men kan nesten ikke noe for det.

At du spør om folk har hørt det er jo veldig lurt. Da blir ikke du flau og de andre blir ikke irritert:)

Det som jeg synes er mest irriterende er når det er slike uviktige ting som man får høre hver gang man møtes. Eks. Hvor gøy det er når katten leker med den leken osv.

Skrevet

Heh, smart å begynne setningen med "har jeg sagt at... " Det skal jeg også begynne å gjøre. I blant husker jeg ikke at jeg har fortalt det før etter at jeg har sagt det. Merker at jeg blir veldig oppgitt på moren min som holder på slik, så skal prøvde å unngå dette selv.

Skrevet

Svigermor. Blir helt gal av det. Jeg takler det bedre enn mannen min.. Han blir sint og frustrert når hun er der. Men han har jo vokst opp med det, så da blir det jo et større irritasjonsmoment.

Utenom dette så er hun helt fantastisk, så dette er ikke et "hater svigermor" innlegg.

Jeg merker at jeg blir rimelig oppgitt selv også, og sier ganske ofte "du har fortalt det", men i dag så måtte jeg bare informere om at hun ikke trenger å fortelle samme ting 3 ganger. Hun er jo veldig greit ellers altså, bare dette som irriterer litt. Det er ikke gøy å høre samme historien 3-4 ganger.

• Nyttig 1
Skrevet

At du spør om folk har hørt det er jo veldig lurt. Da blir ikke du flau og de andre blir ikke irritert:)

Det som jeg synes er mest irriterende er når det er slike uviktige ting som man får høre hver gang man møtes. Eks. Hvor gøy det er når katten leker med den leken osv.

Haha, det er nettopp det som irriterer meg også. Moren min kan fortelle meg flere ganger om en morsom ting som barnebarnet hennes (tantebarnet mitt) har sagt eller gjort.

Skrevet

Haha, det er nettopp det som irriterer meg også. Moren min kan fortelle meg flere ganger om en morsom ting som barnebarnet hennes (tantebarnet mitt) har sagt eller gjort.

Høres kjent ut :fnise:

Skrevet

Jeg glemmer ofte hva jeg har fortalt til hvem, så her kan nok historiene resirkuleres litt, ja.

Anonymous poster hash: 78f14...d4b
Skrevet

Jeg har opptil flere sånne. Den verste er min nærmeste kollega, som jeg jobber aller mest med, og som sitter på nabopulten i det åpne landskapet. En "samtale" med ham kan gå som følger:

"System X virker slik og sånn, og det er kjempebra at det virker sånn, for ellers kan Y skje, og det vil vi jo ikke, derfor er det veidig greit at X virker slik og sånn, for vi vil jo ikke at Y skal hende, det skulle tatt seg ut, derfor liker jeg at X virker slik og sånn, for da skjer ikke Y, og det ville jo vært KJEMPEDUMT om Y skjedde, derfor må X virke slik og sånn, for at ikke Y skal skje, for det ville vært skikkelig irriterende".

Og sånn holder han det gående, hele dagen....

Anonymous poster hash: ab86b...110
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Samboeren min er sånn. Veldig irriterende og utrolig slitsomt.

Han forteller det samme om igjen og om igjen og hvis vi er ute og kjører så vet jeg nøyaktig hva han kommer til å si på de forskjellige stedene vi passerer :ler:.

Anonymous poster hash: 6e401...ee6

• Liker 1
Skrevet

Har dere noen i omgangskretsen som gjør dette? Jeg har en mor som forteller det samme om og om igjen. Det er ikke sjelden at hun forteller meg en spesifikk ting 4-5 ganger. Noen ganger forteller hun det samme to ganger etter hverandre. Kjenner at jeg blir rimelig oppgitt, og i dag måtte jeg bare si "du har fortalt det til meg allerede, du trenger ikke å fortelle det tre ganger"

Det verste er vel at jeg har blitt påvirket av moren min, og kan fortelle samme historie to ganger.

Når jeg gjør det samme (gjentar) så er det fordi jeg ikke opplever bekreftelse fra den andre på at han har lyttet/oppfattet!

Anonymous poster hash: 64ae9...60e

• Liker 1
Skrevet

Det er utrolig irriterende når folk gjentar det samme om og om igjen :roll: kjedelig når de feks skal gjenta en opplevelse de har opplevd flere ganger.

• Liker 1
Skrevet

Min mor er slik. Anekdoter som jeg har gjennom hele oppveksten forteller hun fortsatt i dag som om det er for første gang. Det virker som om hjernen hennes går på autopilot - hvis et tema tas opp, så må hun fortelle den anekdoten som hører til dette temaet. Hver gang.

Det er utrolig slitsomt.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...