Gå til innhold

Vippestol-dilemma?

:-) anna

Anbefalte innlegg

Har et dilemma...

Da sønnen min ble født fikk jeg en vippestol av en venninne. Hun skulle ikke ha flere og stolen kunne jeg "bare få" som hun sa. Absolutt ikke en dyr modell, men helt grei og fin.

Vi brukte den mye og etter en stund ble festen på ene sida ødelagt, slik at den ikke holder seg oppe men deiser bakover.

Men nå fikk jeg tekstmelding fra venninna mi som fortalte at hun venter nr 2 (veldig koselig) og at hun må få tilbake vippestolen. Det virker som hun har glemt at vi faktisk fikk den, men mener at det var snakk om et lån. Hun vet at vi også venter nr 2, og at vi altså også har bruk for vippestol, så det er ikke snakk om å "låne den tilbake".

Jeg synes det hele er litt ekkelt, fordi både jeg, mannen min og moren min husker at hun sa at vi kunne få den.

Hadde det vært snakk om et lån hadde hun fått den tilbake for lenge siden. Og jeg hadde også sagt fra for lenge siden om at den er ødelagt.

Hva synes dere er det riktige å gjøre:

- Si at "den har blitt ødelagt, men den fikk vi da faktisk"

- Si at den har blitt ødelagt , og tilby seg å kjøpe en ny til henne. (Altså ikke lage noe "styr" for å unngå å ødelegge gammelt vennskap)

- eller noe helt annet.

Det må også sies at venninna mi bor på andre sida av landet, og vippestolen måtte altså sendes i posten til henne. Jeg antar at det ville ha kostet omtrent det samme som å kjøpe en ny stol.

:-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde nok sagt" både jeg og XXX forsto det slik at jeg fikk den......nå er den dessverre ødelagt, men vil du at jeg skal kjøpe en ny til deg?

Normale folk hadde da kommet på at de faktisk hadde gitt den vekk, og sagt "det har jeg glemt, nei selvfølgelig skal du ikke kjøpe ny"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Et lite dilemma det ja... Skjønner deg veldig godt, men tro egentlig du lager et "problem" ut av noe som egenlig ikke er det (eller ihvertfall ikke burde være det!). Tror jeg ville sagt det som det var- at du er veldig glad for at dere FIKK den, og at den holdt akkuratt til 2 barn før den ble uslitt.. Si at du selv må kjøpe deg en ny når nr. 2 kommer, for du tør ikke bruke den gamle fordi den er noe ødelagt...

Du kan jo tilby deg å kjøpe en ny i gave når hennes nr 2 kommer (en gave ville du kanskje kjøpt uansett?).

Tror ikke venninna di mente å "kreve tilbake" noe du har FÅTT.. Knakje har hun dårlig råd og tenkte at siden DU ikke trengte den lenger... Men allikevel litt rart siden hun visste at du ventet nr.2 du også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...