Gå til innhold

Kjøreplan den store dagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei kommende bruder!

Eg treng litt hjelp og gode råd for å legge opp tidsskjemaet til bryllupet vårt.

Vi skal gifte oss i danmark, vielsen er i ei kirke ca 15 min unna slottet der vi skal ha festen(gjester og brudepar overnattar også på slottet)

I danmark er det vanlig å ha mottagelse med bryllupskake og kaffe/vin/øl/musserende mellom vielse og middag.

Då er vårt problem, når skal vi fotograferast? Er det dumt å bare servere kake før middag? Burde vi heller hatt noko fingermat? Vil jo ikkje at gjestene skal sulte i hjel:-)

Vi skal ha vielse kl 15, tenker middag ca 1830. Burde vi feks heller ha mottagelse med vin/musserende/øl og fingermat, for så å servere bryllupskake som dessert? Eller er det kjempeteit å servere bryllupskake som dessert(kjem ikkje til å ha noko kakebord seinare på kvelden-skal ha nattmat)

Vi blir jo vekke ei stund etter vielsen for å ta bilder, lite lysten på å ta bilder før vielsen.

Korleis hadde dåke lagt opp dagen?

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som har vært vanlig i de bryllupene jeg har vært i er at brudeparet tar bilder etter vielsen mens gjestene drar til festlokalet og venter der.

Bryllupskake er jo vanligvis servert etter middagen i Norge, men siden det ikke er det i Danmark så må du jo nesten bestemme selv hva du vil gjøre. Skal du gifte deg med en som er dansk?

Har aldri fått mat før middagen, men drikke har det som regel vært. Tror nok at litt småsnacks og drikke hadde vært verdsatt av gjestene.I det siste bryllupet jeg var i så var det faktisk noen som kjørte ned på bensinstasjonen og kjøpte seg pølse i brød fordi de var så sultne :)

Skrevet

Takk for svar :blomst: Bryllupskaka blir nok uansett ikkje servert etter middagen, med mindre det blir som dessert. Eg synes det blir så tett med middag som gjerne drøyer til kl 23, så kake og så nattmat kl 0130, ein skal jo ha tid til litt fest også :skya: Vi er begge norske, det er alle gjestene også. Får kanskje høyre litt med staden der vi skal ha bryllup korleis dei ville gjort det, dei har jo arrangert eit par bryllup før, men eg tenker og at gjestene bør få ett eller anna å bite i mellom vielse og middag :smilorange:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...