Gå til innhold

Hva gjør dere når hunden sutrer uten grunn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hunden min er ganske pratsom.

Hun sutrer gjerne i lang tid på tross av tur og hjernetrim. Vi ignorerer sutringen, men det kan holde på i evigheter. Hun sovner gjerne mens hun sutrer og kan våkne, sutrer, og sovne igjen. Hva ville dere gjort og hva kan være grunnen?

Anonymous poster hash: bcddc...02f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ignorerer sutring fra hunden.

Hun sutrer aldri lengre :)

Og bare så det er klart, det er forskjell på sutring og om hunden har det vondt.

Skrevet

Har du sjekket henne hos veterinær? Det kan være øreinfeksjon, tannpine eller annet fysisk. Ville utelukket det før man trener det bort. Og det er jo som du skriver ved mental og fysisk trening, og å ignorere det om det er kun for å leke.

Anonymous poster hash: 9612a...317

Skrevet

Har du sjekket henne hos veterinær? Det kan være øreinfeksjon, tannpine eller annet fysisk. Ville utelukket det før man trener det bort. Og det er jo som du skriver ved mental og fysisk trening, og å ignorere det om det er kun for å leke.

Anonymous poster hash: 9612a...317

Hunden har vært masse hos veterinær og alt er bare bra. Spiser og drikker bra, sprek, ung, frisk og ingenting galt. Bare veldig sutrete ;)

Hvordan kan vi trene det bort annet enn ignorering?

Skrevet

Man må bare ignorere eller man kan prøve å klappe eller avlede, kanskje hysje rolig og bestemt men det er ikke sikkert hunden skjønner det.

Skrevet

Min hund kan finne på å grynte litt misfornøyd hvis hun har fått litt mindre tur den dagen, enn ellers. Enten ler jeg, eller så sier jeg "Slutt a", så blir hun stille. :laugh:

• 3 uker senere...
Skrevet

Min "snakker" hele tiden og sutrer og grynter. Tullejente. Vi ignorerer henne bare.

AnonymBruker
Skrevet

Overser.

Anonymous poster hash: cfb7c...515
Skrevet

Ignorerer så fremt jeg er sikker på at det er uten grunn.

Skrevet (endret)

Hos oss virket det som suttring, da piping, er måten han kommunserer med oss på. Han piper når han er glad, når han vil noe, når han kjeder seg, når han bare ligger helt stille. Særlig på morgenen når han er overlykkelig fordi det er morgen, og vil at vi skal stå opp kommer han med nesa på sengekanten og sier pip, pip, pip, piiiip, pip.

Vi lar han bare holde på. (så sant han ikke står foran døra, da må han ut - men det er ikke ofte han gjør det lenger. Litt større blære nå enn da han bare var tre måneder). Om det er veldig plagsomt kaller vi på han, gir han en leke eller prøver annen avledning.

Endret av Evans
AnonymBruker
Skrevet

Jeg antar da at det bare er prating ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...