AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #1 Del Skrevet 17. desember 2014 Er det noen som har hatt denne typen bekkenløsning? Og som har fått hjelp? Jeg er nå i uke 12 og kjenner det kommer. Hadde det samme sist, og det var værst i ukene etter fødsel, klarte nesten ikke å gå. Noen som har noen tips?Anonymous poster hash: f09c0...7c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #2 Del Skrevet 17. desember 2014 Gikk du til fysio?Anonymous poster hash: 6ff2f...45e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss behave Skrevet 17. desember 2014 #3 Del Skrevet 17. desember 2014 Jeg har vondt i symfysen og halebeinet, er i uke 29 nå. Har gått til Kiropraktor en gang i uka i ca 4 uker nå som er spesialisert på bekken og gravide, bestilte time et par uker etter jeg begynte å kjenne det. Det har ikke blitt bedre men ikke verre heller, jeg vet jo ikke hvordan det hadde gått uten behandling men jeg vil tro behandlingen holder det i sjakk. Jeg jobber fortsatt 100%. Hvordan hadde du det sist da TS? Ble det mye verre utover svangerskapet? Jeg finner så lite om symfysesmerter på nett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #4 Del Skrevet 17. desember 2014 Gikk du til fysio?Anonymous poster hash: 6ff2f...45e Nei, jeg fikk beskjed av legen at det ikke var noe å gjøre med...Anonymous poster hash: f09c0...7c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #5 Del Skrevet 17. desember 2014 Nei, jeg fikk beskjed av legen at det ikke var noe å gjøre med...Anonymous poster hash: f09c0...7c9 Da har ikke legen din peiling! Få deg en henvisning nå og forebygg at det blir værre..Anonymous poster hash: 6ff2f...45e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #6 Del Skrevet 17. desember 2014 Jeg har vondt i symfysen og halebeinet, er i uke 29 nå. Har gått til Kiropraktor en gang i uka i ca 4 uker nå som er spesialisert på bekken og gravide, bestilte time et par uker etter jeg begynte å kjenne det. Det har ikke blitt bedre men ikke verre heller, jeg vet jo ikke hvordan det hadde gått uten behandling men jeg vil tro behandlingen holder det i sjakk. Jeg jobber fortsatt 100%. Hvordan hadde du det sist da TS? Ble det mye verre utover svangerskapet? Jeg finner så lite om symfysesmerter på nett. Det ble stadig værre, men ikke så ille at jeg trengte krykker, men måtte holde meg unna shopping og tirgåing. Jobber på kontor, så kunne jobbe heldigvis. Etter fødselen ble det ganske ille, kunne ikke gå normalt i trapper eller gå på tur. Ble bedre etter et par mnd. Kanskje jeg burde hørt med en fysio om han har erfaring med slikt.Anonymous poster hash: f09c0...7c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss behave Skrevet 17. desember 2014 #7 Del Skrevet 17. desember 2014 Det ble stadig værre, men ikke så ille at jeg trengte krykker, men måtte holde meg unna shopping og tirgåing. Jobber på kontor, så kunne jobbe heldigvis. Etter fødselen ble det ganske ille, kunne ikke gå normalt i trapper eller gå på tur. Ble bedre etter et par mnd. Kanskje jeg burde hørt med en fysio om han har erfaring med slikt.Anonymous poster hash: f09c0...7c9 Huff, høres ikke greit ut.. Jeg har foreløpig vondt bare når jeg snur meg i sengen, reiser meg, opp av sofa, ut av bil og lignende. Men du bør definitivt oppsøke hjelp. Og velg helst noen som kan bekken og gravide. Forrige svangerskap gikk jeg til en "vanlig" Kiropraktor og jeg hadde mye større smerter i halebeinet da enn jeg har nå. Hadde ikke symfysesmerter sist, kun litt de siste ukene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solstråla88 Skrevet 17. desember 2014 #8 Del Skrevet 17. desember 2014 Det ble stadig værre, men ikke så ille at jeg trengte krykker, men måtte holde meg unna shopping og tirgåing. Jobber på kontor, så kunne jobbe heldigvis. Etter fødselen ble det ganske ille, kunne ikke gå normalt i trapper eller gå på tur. Ble bedre etter et par mnd. Kanskje jeg burde hørt med en fysio om han har erfaring med slikt.Anonymous poster hash: f09c0...7c9 Få deg en henvisning til fysio, det funker! Jeg har blitt krykkefri og smertefri ved hjelp av fysio Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 17. desember 2014 #9 Del Skrevet 17. desember 2014 Gikk en gang til fysio, fikk et par øvelser og tips om mye hvile, ligge på varmepute. Ikke noe mer å gjøre mente hun. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #10 Del Skrevet 17. desember 2014 Gikk en gang til fysio, fikk et par øvelser og tips om mye hvile, ligge på varmepute. Ikke noe mer å gjøre mente hun. Så rart det er så forskjellig! Jeg går en gang i uken. Da snakker vi om ha som er vondt, og så får jeg tips til hvordan jeg skal avlaste samt øvelser. Så knar hun på meg i 20 min. Spesielt det som gjelder muskulaturen slik at jeg ikke skal feilbelaste.Anonymous poster hash: 6ff2f...45e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hay Skrevet 17. desember 2014 #11 Del Skrevet 17. desember 2014 Da har ikke legen din peiling! Få deg en henvisning nå og forebygg at det blir værre.. Anonymous poster hash: 6ff2f...45e Vel, jeg ble ikke noe bedre av fysio. Var det fra uke 28 til jeg fødte med førstemann og det ble ikke bedre og bare verre. Prøvde å gå i dette svangerskapet men ga meg fort da jeg ikke syns det hjalp noe særlig. Jeg vil anbefale å svømme i terapibasseng. Sov med en stor pute mellom beina. Belast bekkenet så lite som mulig, ikke løft tungt og ligg istedenfor å sitte om du kan for å unngå trykk på symfysen. Symfysebekkenløsning er dessverre det verste sorten og lite å gjøre med. Men man kan ta hensyn til den slik at den ikke blir verre. Anbefaler også sklilaken å sove på, slik at når du snur seg så sklir du rundt istedenfor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Essie_ Skrevet 17. desember 2014 #12 Del Skrevet 17. desember 2014 Gikk en gang til fysio, fikk et par øvelser og tips om mye hvile, ligge på varmepute. Ikke noe mer å gjøre mente hun. Det samme sa fysioterapeuten min. Men i følge jordmor, fastlege og en venninne som er fysioterapeut, er dette ganske avleggs. I følge jordmor har denne fysioterapeuten flere ganger fått beskjed om å ikke behandle gravide med bekkenplager om hun ikke oppdaterer kunnskapen sin. Jeg har nå fått tips om å bevege meg/gjøre øvelser inntil smertegrense, og prøve å unngå for lange perioder i ro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2014 #13 Del Skrevet 18. desember 2014 Takk for svar alle sammen! Jeg skal høre med fysio hva de sier her, er verdt et forsøk. Særlig siden jeg allerede har en liten fra før denne gang er det mer løfting og aktiviteter som er vanskelig å unngå. Pute mellom beina hadde jeg glemt, det hjalp en del sist. Gleder meg sånn til å bli mamma igjen! Anonymous poster hash: f09c0...7c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå