Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om å gi penger i julegave til små barn? Da tenker jeg på barn i alderen fra 2-5 år. Jeg har ikke så mange muligheter til å gå i butikker nå før jul, så jeg lurte på å gi penger som en nødløsning. Så kan de brukes på noe de trenger, eller de de har lyst på. Regner jo med at ungene får masse pakker på julaften uansett. Men vet ikke om penger er en veldig kjedelig gave?

Anonymous poster hash: 04d6c...2f5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge det er barn som du vet får pakker fra noen flere så synes jeg det er helt greit med penger :)

Anonymous poster hash: a47b8...c2f
Skrevet

Hva synes dere om å gi penger i julegave til små barn? Da tenker jeg på barn i alderen fra 2-5 år. Jeg har ikke så mange muligheter til å gå i butikker nå før jul, så jeg lurte på å gi penger som en nødløsning. Så kan de brukes på noe de trenger, eller de de har lyst på. Regner jo med at ungene får masse pakker på julaften uansett. Men vet ikke om penger er en veldig kjedelig gave?

Anonymous poster hash: 04d6c...2f5

Hvilken relasjon har du til disse barna? Det er jo ikke sånn at julen kommer kastet på liksom ;) Noe annet om man er syk selvfølgelig!

Synes forøvrig det er helt ok med pengegaver til jul, om de også får andre gaver. Skriv ett litt kjekt kort til og legg gjerne en pakke ballonger (fås kjøpt på de fleste matbutikker), så blir det bra det :)

Skrevet

Penger er supert! Vårt barn får i hvert fall utrolig mye gaver og han synes det er veldig stas å putte penger på sparegrisen :-)

• Liker 2
Skrevet

Om de får lassevis av andre gaver er det helt supert med bare penger. Mine nevøer (2 og 4) fikk så mye gaver i fjor at vi brukte over to timer på bare deres gaver, og da var de sure og hylete og grinete fordi de ikke vill åpne flere men ville leke med det første de hadde åpnet.. Så de hadde definitivt ikke tatt skade på sine sarte små sjeler om de fikk penger de kunne putte på bøssen i stedet.

Anonymous poster hash: 7b420...5e2
Skrevet

Penger er helt ok! Evt kan det kombineres med en annen liten gave. Feks et juleblad, en pakker sokker, litt godteri e.l. Det kan man få i dagligvarebutikken.

Skrevet (endret)

I år kommer jeg til å gi mine to tantebarn på hhv snart 7 og snart 10 år, penger i julegave.

De får 200 kr. hver i en konvolutt med et fint julekort til.Synes det er helt greit,da jeg vet at de får latterlig mye ting og tang som bare blir liggende å samle støv.

Tenkte at den yngste på snart 7 år kanskje var litt for liten til å få penger,men kom frem til at barn i den alderen sikkert kan ha godt av å håndtere penger selv,og lære bruken av dem.

Endret av Sandie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...