Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Ble lurt??
Skrevet

Jeg satt og surfet på nettet da det plutselig dukket opp en reklame som sa at jeg måtte ringe dette nr. med èn gang. Den neste som ringte inn, ville vinne en reise.

Jeg er egentlig skeptisk, men jeg prøvde for moro skyld. Regnet med at de ville prøve å selge meg noe. Han jeg snakket med virket veldig ok og spurte bare hvor jeg ringte fra og navnet mitt. Trengte ikke å oppgi noe kortnr. eller noe (noe jeg heller aldri ville ha oppgitt).

Jeg synes han maste noe voldsomt og aldri kom til poenget, så jeg spurte om han ikke heller kunne sende meg informasjonen på mail. Nei, det ville han ikke.

Da begynte jeg å ane ugler i mosen, så jeg spurte hvor mye det kostet meg å ringe til ham. Han svarte 850 dollar!!

Noen som har vært borti lingnende? Kan de belaste tlfregningen min slik uten at man får en beskjed på forhånd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var nummeret innenlands?

Jeg mener å ha lest en plass at de må oppgi pris, men det er mye svindel på akkurat dette området. Du bør nesten ta kontakt med ditt telefon selskap og høre. Er litt redd for at du kanskje må betale penger for å ringe, men jeg synes uansett 850 dollar høres utrolig ut. Har i allefall aldrig hørt om slike beløp.

Gjest Ble lurt??
Skrevet

Nummeret var utenlandsk. Tror kanskje heller at det var noe slik som så og så mye pr. min. for det virket som at han prøvde å dra ut tiden. Jeg la ganske kjapt på. Men håper at det ikke er noe slikt som her hjemme når man kan ringe et nr. og støtte en sak med 100 kr. Bare at her er det 850 dollar som blir belastet når du ringer.. ??

Skrevet

oi, det kan fort bli et problem,

men det er godt mulig det er andre på KG som sitter med litt kompetanse på denne slags regler. Jeg vil tro det er en høy min pris. Men det kan også være en fast sum. Uansett er det mye lureri ute å går når det gjelder slike ting. Og mange land har lite med lover når det kommer til svindel via tlf og internett. Jeg er som sagt veldig redd for at det kan være du er nødt til å stå til ansvar for regningen, men det kan være måter å komme unna på. Så det er bare å stå på og prøve å finne ut mest mulig. Men du bør bli litt forsiktig når det kommer til reklamer og slikt. Det er så mange svindlere ute å går at det er skremmende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...