Gå til innhold

Flokete kattepels

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en katt som har helt sinnsykt lang og tjukk pels. Han hater å bli børstet andre steder enn på hodet og nakken. Han er like over 1 år gammel og vi har derfor nettopp byttet fòr fra sterilisert kitten til et som skulle hjelpe ham å regulere matinntaket bedre. Begge deler var fra royal canin. Men etter han begynte med det nye f'òret så har han fått så mange floker på ryggen bak mot halen. Flokene ligger under selve overpelsen og derfor ikke så lett synlige. Om jeg bare børster over ryggen så blir de ikke løst opp, jeg må gå på hver enkelt floke. Da løsner de sånn tålelig greit, men det tar tid og katten er som sagt ikke glad i å bli børstet. Det kan virke som pelsen er ekstra "oljete" der disse flokene er.

Men spørsmålet mitt er da om det kan være fòrbyttet som gjør dette? Eller er det vinteren rett og slett som har gitt tjukkere pels? Blir glad om noen har tips. :)

Anonymous poster hash: 86e9b...e95
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge deler vil jeg tippe kan ha forårsaket det. Hva med å kjøpe for spesielt til langhårede katter, og blande det med foret dere bruker nå? Jeg tilbyr 3 typer for til mine 2 katter, de kan ta det de har lyst til.

Skrevet

Jeg har supergod erfaring med RC Long hair indoor!
Flere av fortypene for innekatter er også fine til katter hvor matinntak må kontrolleres litt!

Skrevet

Åhh! Var ikke klar over at det fantes for spesielt for langhårede katter. Han er ikke innekatt da, men jeg skal sjekke det ut neste gang jeg kjøper for! Takk for råd! :)

TS

Skrevet

Noen katter har en pels som floker seg legg. Da er jevnlig børsting anbefalt. Har en bekjent som har en langhåret katt som nekter å bli børstet (biter og klorer til blods), så de tar han jevnlig med til dyrlegen og barberer av all pelsen.

Anonymous poster hash: 6d474...282
Skrevet

Noen katter har en pels som floker seg legg. Da er jevnlig børsting anbefalt. Har en bekjent som har en langhåret katt som nekter å bli børstet (biter og klorer til blods), så de tar han jevnlig med til dyrlegen og barberer av all pelsen.

Floker seg lett! ikke legg ...

Skrevet

Vi har en langhåret gutt, han hater å bli kammet han og, angriper kammen sin.. Første året var han ekstremt flokete i og med at han hadde litt kattungepels, måtte barbere han på våren. Blitt bedre nå, men må stådig klippe litt klumper og kamme så godt det lar seg gjøre selv om han ikke blir happy. Vi bruker og for fra RC som skal gjøre pensen lettere å stelle, tror det hjelper en del.

Skrevet

Jeg prøver å børste litt og ofte, men får som regel ikke tatt alle flokene. Siden han er en god del ute så må vi nok vente med en ev. barbering til våren/sommeren. Men skal teste ut foret og så får vi ser hvordan det går. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...