AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #1 Del Skrevet 16. desember 2014 Jeg vurderer å reise med tog Oslo-Trondheim med min datter på 3,5 år. Jeg gjorde det når hun var 3 mnd også, men da lå hun jo store deler av turen i vogna å sov, eller ble ammet. Nå er hun jo større å kan være på lekerommet å sånn, men hun er veldig aktiv, og jeg er litt bekymret for hvordan en så lang tur vil gå og om hun klare å aktivisere seg i så mange timer. Og om det lønner seg å reise på dag eller natt. Problemet ligger nok mest på meg, fordi jeg er litt sånn "vil ikke være til bry" for andre folk. Selv om vi kommer til å sitte i familievogn med forhåpentligvis andre aktive barn, er jeg veldig sånn som må passe på å være stille hele tida.. Hun sover fortsatt en liten dupp på formiddagen, så hun hadde sikkert sovnet litt i løpet av turen, men bortsett fra det hadde hun neppe sittet stille i setet med mindre det var for å spise el. Hun har nettbrett, men bruker det ikke så veldig mye. Har dere reist på en sånn tur, og hvordan har det gått? Og hva har dere hatt med som underholdning evt.? Anonymous poster hash: 0af27...2d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GammelKaktus Skrevet 16. desember 2014 #2 Del Skrevet 16. desember 2014 Turen er vel på rundt 8 timer hvis jeg ikke husker feil? Det kommer nok til å gå kjempebra, dere har jo muligheten til å gå litt rundt. Du kan ta med bøker, en film hun liker på nettbrettet, et spill, tegnesaker osv. Og sannsynligvis så sover hun nok litt lenger enn vanlig, sønnen min blir alltid søvnig på tog Det beste du kan gjøre er å stresse minst mulig, barn må få lage litt lyd og det forstår de aller fleste oppegående mennesker, og dere kommer tross alt til å sitte i familievogna og der er det meningen at barn skal få bevege seg Jeg personlig ville reist om dagen, men det er fordi jeg ikke liker å sove på tog av en eller annen merkverdig grunn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carmen. Skrevet 16. desember 2014 #3 Del Skrevet 16. desember 2014 Går sikkert bra er mange aktive barn der. Synes turen fra oslo til tr.heim er veldig behagelig. Der er det også kantine. Så blir hun sikkert sliten og sover litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #4 Del Skrevet 16. desember 2014 Du kan jo ta nattog og få en sånn sove-vogn om du vil spandere på noen ekstra kroner? Men natt-tog generelt tror jeg er ganske greit om hun får sove. Kanskje la henne herje og slite seg ut rett før turen så mye som mulig. Og selvsagt ha backup av spill/film på nettbrett(husk ørepropper!), tegnesaker eller hva hun nå liker. Anonymous poster hash: e192d...e5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #5 Del Skrevet 16. desember 2014 Du kan jo ta nattog og få en sånn sove-vogn om du vil spandere på noen ekstra kroner? Men natt-tog generelt tror jeg er ganske greit om hun får sove. Kanskje la henne herje og slite seg ut rett før turen så mye som mulig. Og selvsagt ha backup av spill/film på nettbrett(husk ørepropper!), tegnesaker eller hva hun nå liker. Anonymous poster hash: e192d...e5e Ja, hadde jeg hatt råd til det, hadde jeg tatt med sove-kupè, og da hadde jeg ikke hatt noen bekymringer. Men det blir desverre budsjett-reise Det er ikke så mye rolige ting hun liker å drive med, egentlig. Hun kan tegne og se på film ol. hjemme i helgene, men på toget tror jeg tror hun ville vært mest opptatt av å leke med de andre barna på lekerommet. Mulig jeg bekymrer meg for mye, det kan jo hende det hadde gått helt fint, men.. Anonymous poster hash: 0af27...2d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 16. desember 2014 #6 Del Skrevet 16. desember 2014 Jeg ville heller tatt fly. Finnes billig kupp på norwegien. 299 per vei for voksen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GammelKaktus Skrevet 16. desember 2014 #7 Del Skrevet 16. desember 2014 Men det er vel ikke problematisk at hun vil leke med de andre på lekerommet? Er jo bare bra det så går tiden fortere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #8 Del Skrevet 16. desember 2014 Jeg har reist fra Mo i Rana til Stavanger og tilbake igjen, med en treåring. Det gikk bemerkelsesverdig bra. Det hjalp sikkert at jeg også hadde med hans to eldre søsken, selv om ikke de satt sammen med oss hele veien. Hadde med litt mat, drikke, noe annet godt å kanskje på, bok, tegnesaker og en overraskelse han kunne pakke opp hver vei. Han tok seg en dupp sånn omtrent midt på dagen. Anonymous poster hash: 06839...25a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #9 Del Skrevet 17. desember 2014 Jeg ville heller tatt fly. Finnes billig kupp på norwegien. 299 per vei for voksen Har flyskrekk, ellers hadde det vært den raskeste måten TSAnonymous poster hash: 0af27...2d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #10 Del Skrevet 17. desember 2014 Jeg tok med min, da hun var tre år og et par måneder. Det gikk kjempefint, mye bedre å reise med tog med småbarn, enn med fly. Mindre stress, det er spennende for barnet, mye å se ut i vinduene, og mange andre barn å leke med på lekerommet. Min sovna foran tven på lekerommet, etter et par timers lek. Så tok vi en pause og gikk til matvognen, spiste pølse, og leste litt i bok på fanget, før hun ville leke igjen. Eneste problemet, oppsto da vi skulle gå av toget. Store kofferter, og liten unge som ikke ville gå av toget. Men en konduktør hjalp oss ned med koffertene. Jeg fikk heklet på toget, og lest i en bok, det er god plass til beina, jeg tok med endel snacks og masse drikke. Alt på toget var spennende for ungen, og vi kom i prat med noen andre som reiste også. Min unge er også veldig aktiv (og noe høylydt) av seg, men det gikk helt fint, dessuten var vi i familievogn, og om det ble litt trass, fikk man heldigvis ingen stygge blikk, slik som på fly. Kanskje fordi de fleste der selv hadde små barn, og vet hvordan det er.Anonymous poster hash: d569b...d25 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå