AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #1 Skrevet 16. desember 2014 Jeg er selv ingen utdannet pedagog, men har en bestemt oppfatning av at barn trenger masse ros og følelse av mestring i hverdagen sin. Så også med skolearbeidet. Er ikke dette en filosofi i barneskolen? Vår 8-åring fikk i høst en ny lærer som er mer av den gammeldagse sorten antagelig, hvor det er mye sure kommentarer på skolearbeidet - og rosen er ganske fraværende. Mulig dette er en bevisst strategi med det formål å skremme disiplin inn i ungene, men det funker ikke på mitt barn. Det ville heller ikke funket på meg som voksen i hverdagen min, så jeg forstår ikke tankegangen. Noen utdannede lærere her som kan opplyse meg? Er det meningen at krasse tilbakemeldinger skal motivere 7-8-9 åringer til å jobbe bedre? Anonymous poster hash: a7e64...8a0
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #2 Skrevet 16. desember 2014 Veldig lite pedagogisk, og jeg ville tatt det opp, absolutt. Vårt barn hadde en slik lærer i andre og tredje klasse, og det holdt virkelig på å drepe all motivasjon. Det snudde da han fikk en lærer som visste å dra ungene opp med positive tilbakemeldinger, og barnet plutselig begynte å trives på skolen, og resultatene føk i været. Anonymous poster hash: 3dbb3...b48
melatonin Skrevet 17. desember 2014 #3 Skrevet 17. desember 2014 Ja ja ja!! ta det opp vær så snill! Jeg hadde den sureste dragelæreren på barneskolen, fikk nesten aldri positive tilbakemeldinger, bare masse skriblerier i bøkene med rød skrift om hva som var feil, skrevet stygt osv. Aldri noe positivt noen sinne.. Slo med linjalen mot tavla hvis noen hvisket til hverandre.. Tenker fortsatt på det den dag i dag og tror det har satt sine spor altså..
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #4 Skrevet 17. desember 2014 Slutt å være curlingmamma. Barn trenger disiplin og oppdragelse, ikke fei alle problemer vekk fra dem Anonymous poster hash: ef65b...d13 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #5 Skrevet 17. desember 2014 Nei, overhodet ikke. De må jo av og til få beskjed om hva de gjør feil, men det viktigste er jo at de får beskjed når de gjør det riktig. Da vil jo også beskjedene om feil bli mindre av, da de som oftest helst ønsker positive tilbakemeldinger. Det der kan jo faktisk ødelegge et skolelys. Anonymous poster hash: 04a26...a05 Anonymous poster hash: 04a26...a05
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #6 Skrevet 17. desember 2014 5 positive ting til hver negative. Og til de som roper "curlingforeldre" her - det er ikke det det er snakk om. Sevfølglig skal respekt og disiplin være sentralt på skolen, men får man virkelig disiplin og respektved å hakke på det negative hele tiden? Jeg er selv lærer og har sett at positive ord og tilbakemeldinger kan gjøre MYE for å få et barn til å vokse og utvile seg. Man trenger å ha fårr ros og positiv tilbakemelding for å kunne takle de gangene det kommer "kritikk". Kun negativ kritikk og for mange fokusområder kan ødelegge. Anonymous poster hash: 0be32...3c9 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #7 Skrevet 17. desember 2014 Oisann, tastaturet var virkelig ikke på min side i dag. Sorry for alle skrivefeilene. Be litt overengasjert kan man si. Anonymous poster hash: 0be32...3c9
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #8 Skrevet 17. desember 2014 Har filosofiutdannelse og kan bekrefte at den norske skolen /skoler ikke har noen filosofi. Det er mange sløve lærere der ute og det er din oppgave som forelder for dine barn å sette sløve lærere på plass!!!! Fortell denne sløve læreren hvor skapet skal stå og stå opp for dine barn! Anonymous poster hash: 89e46...63f
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #9 Skrevet 17. desember 2014 Er avgjørende at alle elever føler mestring hver dag. Er ikke lærerens oppgave å rive ned barna. Anonymous poster hash: 89e46...63f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå