Gå til innhold

Hva gjør jeg galt? - Pluttselig fet hud

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

De siste par-tre dagene har jeg pluttselig fått veldig fet hud. Ansiktet er skikkelig glinsende og ekkelt. Jeg følger fremdeles hudpleierutinene mine, bruker de samme, gode produktene jeg alltid har gjort, spiser som før og passer på å få i meg masse vann.

Jeg begynte med briller for en ukes tid siden og jeg lurer på om det kan ha noe å gjøre med at jeg har fått så fet hud?

Har vært ganske forkjøla den siste tiden også, kan det påvirke hvordan huden er?

Er så frustrerende! Noen tips til hvordan jeg kan få matt, fin hud igjen?

Anonymous poster hash: 6574e...fa4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet (endret)

Har du spist fet mat?

Ellers tenker jeg kanskje at du må bytte produkter nå?

Endret av Riviera
Skrevet

Har du spist fet mat?

Ellers tenker jeg kanskje at du må bytte produkter nå?

Nei, har ikke spist fet mat. Det er et par-tre måneder siden jeg byttet til produktene jeg har nå og de har jeg vært veldig fornøyd med egentlig...

Skrevet

Tror du jeg burde bytte igjen allerede?

Skrevet

Noen flere tips? :)

Skrevet

Fet mat eller briller har ingenting med fet hud å gjøre. Folk med fet hud kan spise så magert de vil og fortsatt få fet hud (har prøvd selv, huden produserer fett selv). Jeg har helt jævlig fet hud og har ingen gode råd er jeg redd. Det kan hende du må fornye hudpleierutinen din, det er jo viktig å skille mellom hudpleie om sommeren og vinteren.

Skrevet

Fet mat eller briller har ingenting med fet hud å gjøre. Folk med fet hud kan spise så magert de vil og fortsatt få fet hud (har prøvd selv, huden produserer fett selv). Jeg har helt jævlig fet hud og har ingen gode råd er jeg redd. Det kan hende du må fornye hudpleierutinen din, det er jo viktig å skille mellom hudpleie om sommeren og vinteren.

Tusen takk for svar! Hva burde være forskjellen mellom hudpleie om sommeren og vinteren?

Skrevet

Jeg får veldig fort fet hud og fett hår om jeg tar mye på områdene. Kan bare glemme å få hodebunnsmassasje, sliter med fett hår i en uke etterpå! Har ellers ganske normal hud. Men fettproduksjonen min øker ekstremt ved mekanisk påvirkning. Du har ikke fått massasje i ansiktet da?

Anonymous poster hash: c5a6a...cab

Skrevet

stress ? Når jeg er stressa får jeg fet hud og kviser.

Uttørket ? Om produktene jeg bruker gir huden min for lite fett over tid får jeg fet hud.

Anonymous poster hash: 222ba...585
Skrevet

Takk for svar alle sammen. Er alltid nøye med å holde fingrene unna ansiktet, så det kan ikke være grunnen.... Fikk pluttselig mensen nå, kan det gjøre så man får ekstra fet hud? :sjenert:

Skrevet

Tusen takk for svar! Hva burde være forskjellen mellom hudpleie om sommeren og vinteren?

Det er litt vanskelig å forklare fordi alle er forskjellige, men om vinteren er det jo viktig å pleie huden på grunn av kulden. Om vinteren får jeg ofte tørre og ruglete hudpartier, rundt munnen, på haken ol. Da er det viktig å peele forsiktig og bruke fuktighetskrem. Om sommeren er ikke fukt noe problem for meg, da pumper huden min talg så det holder, bruker nesten ikke fuktighetskrem. Jeg har fet hud sommer som vinter men det er verre om sommeren når det blir kombinert med svetting i varmen. Viktig med solfaktor da :laugh: Renser som regel med mildere rens om vinteren, kanskje mer heavy duty om sommeren.

Skrevet

Det er litt vanskelig å forklare fordi alle er forskjellige, men om vinteren er det jo viktig å pleie huden på grunn av kulden. Om vinteren får jeg ofte tørre og ruglete hudpartier, rundt munnen, på haken ol. Da er det viktig å peele forsiktig og bruke fuktighetskrem. Om sommeren er ikke fukt noe problem for meg, da pumper huden min talg så det holder, bruker nesten ikke fuktighetskrem. Jeg har fet hud sommer som vinter men det er verre om sommeren når det blir kombinert med svetting i varmen. Viktig med solfaktor da :laugh: Renser som regel med mildere rens om vinteren, kanskje mer heavy duty om sommeren.

Tusen takk for at du tok deg tid til å forklare meg det! :blomst:

Skrevet

Det har nok noe med brillene dine å gjøre.. ;) haha! Nei! Dette skyldes trolig årstidene og at huden din blir uttørket og responderer med å produsere mer talg. Bytt produkter. Mer kremete rens, en rikere krem, kanskje et serum. Umulig å si. Hva bruker du i dag?

Anonymous poster hash: d8922...025

Skrevet

Det har nok noe med brillene dine å gjøre.. ;) haha! Nei! Dette skyldes trolig årstidene og at huden din blir uttørket og responderer med å produsere mer talg. Bytt produkter. Mer kremete rens, en rikere krem, kanskje et serum. Umulig å si. Hva bruker du i dag?

Anonymous poster hash: d8922...025

Hehe :fnise: Takk for svar! Jeg bruker disse produktene, men ikke serumet. Kanskje jeg burde begynne med det? http://www.foreverliving.no/shop/category/beauty/product/sonya_skin_care_collection

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...