AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #1 Skrevet 16. desember 2014 Jeg fikk en bursdaggave av en venn, det var en bok som jeg dessverre hadde fra før. Så jeg skulle gjerne ha byttet den. Men det fulgte ikke med noe byttelapp, så jeg lurer på om dere vet om noen bokhandelkjeder som bytter likevel? F.eks Norli eller Notabene? Vet ikke hvor strenge de er på det? Anonymous poster hash: 25728...151
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #2 Skrevet 16. desember 2014 Jeg mener Ark bytter uten byttelapp... Anonymous poster hash: 43d36...209
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #3 Skrevet 16. desember 2014 Hos norli er det hvertfall forskjellig fra butikk til butikk, men de fleste tar nok inn boken dersom de har den på lager. Anonymous poster hash: 86ad8...694
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #4 Skrevet 16. desember 2014 Du får bare prøve deg rundt, tror jeg. Fordi jeg tror det er veldig vanskelig å få byttet bøker. Anonymous poster hash: 98241...033
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #5 Skrevet 16. desember 2014 Jeg handlet på Norli idag og selv om jeg da fikk byttelapp så fikk jeg beskjed om at bytting normalt gikk greit selv om byttelappen var utgått på dato eller manglet. Så kanskje verdt et forsøk? Anonymous poster hash: cf1bd...717
Safira Skrevet 16. desember 2014 #6 Skrevet 16. desember 2014 De pleier å være veldig greie på Ark. Så lenge de selger boken tar de den imot, det er i alle fall min erfaring.
Lila Skrevet 16. desember 2014 #7 Skrevet 16. desember 2014 Jeg har byttet uten lapp både på Ark og Norli. Min erfaring er at det varierer fra butikk til butikk
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #8 Skrevet 16. desember 2014 fikk 3 like innbundne bøker til bursdagen. Var innom Ark (uten byttelapp), og de tok den inn og gav prisen for pocket da de ikke ville få selge dem til fullpris. Anonymous poster hash: 5dd70...c56
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #9 Skrevet 16. desember 2014 Har aldri hatt problemer med å bytte bøker uansett om jeg har hatt byttelapp eller ikke. Bare boken er ubrukt og de fører den, så er de aller fleste bokhandlere veldig greie å ha med å gjøre. Anonymous poster hash: c7a1c...66c 1
Kjetil E Skrevet 16. desember 2014 #10 Skrevet 16. desember 2014 Du får bare prøve deg rundt, tror jeg. Fordi jeg tror det er veldig vanskelig å få byttet bøker.Anonymous poster hash: 98241...033 Bøker har da normalt vært veldig lett å bytte, bokhandlerne var da ute med dette mange år før andre bransjer begynte å følge etter. Men det kan være en fordel at det er en årets bok ihvertfall. Kan være litt vannskelig hvis det er en litt eldre bok.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #11 Skrevet 16. desember 2014 Sist jeg handlet bok på Tanum, barnebok fra fjoråret, fikk jeg ikke byttelapp en gang. Damen i kassa sa det ikke ville være noe problem å få den byttet. Anonymous poster hash: 7d2be...640
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #12 Skrevet 16. desember 2014 aldri hatt problemer med å bytte bøker så lenge det er en de har inne i sitt sortiment Anonymous poster hash: 3065d...b93
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #13 Skrevet 16. desember 2014 Fikk bok i gave en gang med beskjed fra giveren om at "Damen i kassen sa at du trenger ikke byttelapp, du får bytte den inn hvor som helst!" Nei. Det fikk jeg ikke. Så nå har jeg to av den. Anonymous poster hash: 7aa3f...b25
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #14 Skrevet 16. desember 2014 Hos oss skal vi egentlig ikke ta inn uten byttelapp, men hvis det er en ny, aktuell bok så får du sikkert byttet den likevel (så lenge du tar en annen bok i bytte, du får nok ikke pengene igjen). Pakk boken forsiktig inn i litt papir eller en pose så det vises at du behandler den pent, og spør høflig og si at du ikke vet hvor den er kjøpt, så vil jeg tro du får byttet den etterhvert hvis den er aktuell/ny. Jeg prakker på kundene mine byttelapper selv om de sier nei, har ikke tall på hvor mange ganger de sier "Nei, han får ikke lov å bytte denne!", inntil jeg sier "Jo, men bare sånn i tilfelle han får to av den?" og mens de funderer på den legger jeg byttelapp i boka i full fart. Så minimerer jeg mengden lett irriterte kunder uten byttelapper i etterkant av jul og bursdager... Anonymous poster hash: 770bc...140 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #15 Skrevet 16. desember 2014 Takk for alle svar Til siste anonyme bruker som svarte: kan jeg spørre i hvilken kjede du jobber i? Jeg prøvde på henholdsvis Notabene og Norli i kveld. Det er en bok som er utgitt i 2011. Notabene hadde ikke boka inne nå, så de kunne forståelig nok ikke ta den i retur. På Norli hadde de den inne, men de så at sist gang det ble solgt den boka var i vår. Så da ville de ikke ta den i bytte, siden det var usannsynlig at den var kjøpt hos dem da. Mulig at boka er kjøpt på internett, så da får jeg vel neppe byttet den noe sted. Men skal prøve på Ark da Anonymous poster hash: 25728...151
Hecubaa Skrevet 17. desember 2014 #16 Skrevet 17. desember 2014 Du får byttet boken i alle ARKs butikker, men muligens med unntak av pocketfilialene dersom det er en gammel bok eller en innbundet bok de ikke har i sitt sortiment.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #17 Skrevet 17. desember 2014 Hos ARK får du byttet de fleste bøker om de ser ubrukt ut. Jeg har kun sagt nei til bøker fra bokklubben o.l. (står over strekkoden på baksiden) da strekkoden deres ikke stemmer overens med strekkoden bokhandlene har :-) Butikksjef. Anonymous poster hash: 39a76...481
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå