AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #1 Skrevet 16. desember 2014 Hei Vil den nye grensen gjelde på varer som kommer til landet fra 1 januar, eller på handel gjort fra og med 1 januar? Anonymous poster hash: effe0...89a
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #2 Skrevet 17. desember 2014 Sannsynligvis må varen være bestilt i 2015, men jeg er ikke bombesikker på dette. Husk og på at kronen er i fritt fall, så her bør alle beregne god margin på valuttakursen opp mot utenlands valutta.Anonymous poster hash: 4d812...2d5
Guybrush Skrevet 17. desember 2014 #3 Skrevet 17. desember 2014 Om de følger tidligere regler vil ankomstdato være det som bestemmer hvilken lovgivning som er gjeldende.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #4 Skrevet 17. desember 2014 Håpløst at grensen blir SENKET altså.... 350 inkl porto er i de fleste tilfellene jeg ser på en smalere dør å komme gjennom enn 200 +porto. Porto er dom oftest mer enn 150 kr. Blir så oppgitt når folk snakker om en økning. Skjønner dere ingenting??Anonymous poster hash: 7450d...600 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #5 Skrevet 17. desember 2014 Form in del og de type varer jeg pleier å bestille er dette en økning da portoen sjelden eller aldri er over 100 kr. Anonymous poster hash: c4e44...3af 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #6 Skrevet 17. desember 2014 Form in del og de type varer jeg pleier å bestille er dette en økning da portoen sjelden eller aldri er over 100 kr. Anonymous poster hash: c4e44...3af Jeg handkt fra USA. Porto pleier å komme på ca 200 kr eller mer. Blir slutt på netthandelen nå.Anonymous poster hash: 7450d...600 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #7 Skrevet 17. desember 2014 350 kr? Skulle det ikke være 500 kr? Anonymous poster hash: 32af9...9f7
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #8 Skrevet 17. desember 2014 Første forslaget var 500 men det ble justert ned til 350.Anonymous poster hash: c4e44...3af
Guybrush Skrevet 17. desember 2014 #9 Skrevet 17. desember 2014 Det er en viss forskjell på å kjøpe kvalitetsvarer på nett og å kjøpe billige kinavarer hvor frakten koster null og niks. Jeg bruker mye mer penger på førstnevnte og sparer mye kontra å måtte kjøpe det i Norge - i tillegg til at utvalget på mye av varene her til lands er ikke-eksisterende. Å få tak i et spesielt håndlaget grenrør til min bil fra Japan av høyeste kvalitet ville tatt minst 3 måneder å bestille her til lands - kjøpe direkte fra en forhandler i Tokyo medførte leveringstid på 4 dager og jeg betalte 1/4 av prisen med frakt. Mye av de jeg handler fra i USA nekter å sende til Norge pga eksportforbud fra leverandør. Eksempelvis forbyr Burton mange av sine forhandlere å sende varer til utlandet for å beskytte de mye høyere prisene i eksempelvis Norge. Mange nettbutikker der borte sender også lite til Norge og har derfor høye priser på frakt, alternativt synes de det er herk å drive på med og svært lite interessert i papirarbeid som trengs. Derfor benytter jeg i stor grad forwardingstjenester. Den ene er norsk og ligger i Tønsberg, dermed blir den nye grensa for varens verdi for meg faktisk 350 kroner siden fraktprisen til norge betales til et norsk selskap og allerede inkluderer moms og fortollingsgebyr Men ja, jeg hadde helst sett at hele systemet forsvant. VI bruker titalls millioner av skattepenger på å finansiere dagens system hvor hundrevis av tollfunksjonærer driver på med tull som koster mer enn de henter inn i gebyrer.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #10 Skrevet 17. desember 2014 Dette med grensen og forwardingtjeneste forstod jeg ikke... Kan du forklare?Anonymous poster hash: 7450d...600
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå