Lalunaa Skrevet 16. desember 2014 #1 Skrevet 16. desember 2014 (endret) Nei.... Vi er ikke gravid, eller har planer om det!! Vi har bestilt tur, og det blir ungenes første lange tur til land utenfor Skandinavia. Derfor tenkte vi å feks. Pakke inn en brosjyre av plassen til skal til, eller noe lignende til ungene å putte den under treet. De får selvfølgelig en god del andre gaver også, men det er jo noe de kommer til å sette stor pris på, så da føles det som en god ide å fortelle om turen på julaften? Noen ideer til hvordan vi kan gjøre dette? :-) Vi reiser til brac og skal bo her waterman supetrus resort Endret 16. desember 2014 av Lalunaa 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #2 Skrevet 16. desember 2014 Bok om reisemål (hva nå enn det var.... Har du stavet noe feil i HI?)Anonymous poster hash: 7ba9d...b24 2
Lalunaa Skrevet 16. desember 2014 Forfatter #3 Skrevet 16. desember 2014 Du tenker på supertrus?? Isåfall, nei... Det heter det ;-) hehe
Lalunaa Skrevet 16. desember 2014 Forfatter #4 Skrevet 16. desember 2014 God ide!! Det skal jeg sjekke ut :-)
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #5 Skrevet 16. desember 2014 Du tenker på supertrus?? Isåfall, nei... Det heter det ;-) hehe Nei, jeg tenkte på "Brac"? Hvor i verden er det?Anonymous poster hash: 7ba9d...b24
Lalunaa Skrevet 16. desember 2014 Forfatter #6 Skrevet 16. desember 2014 Brac er en av øyene som ligger utenfor kysten av Kroatia :-)
Gjest Eurodice Skrevet 16. desember 2014 #7 Skrevet 16. desember 2014 Brac er en av øyene som ligger utenfor kysten av Kroatia :-) Du (dere) får sette i gang med å lære å snakke kroatisk, hvis dere ikke allerede kan språket. Da blir de "innfødte" imponert, vet du . 1
Bettina82 Skrevet 16. desember 2014 #8 Skrevet 16. desember 2014 Sist mine fikk reise til jul kjøpte vi slike gigantiske julekort (sånn ala 70x30 cm). I disse hadde vi limt inn bilder av fly, hotellet og de store aktivitetene vi skulle på. Stor star for ungene som hadde dem hengende på veggen sin frem til vi reiste. 6
Gjest Siyha Skrevet 16. desember 2014 #9 Skrevet 16. desember 2014 Spørs hvor store de er da, men en globus også ledetråder sånn at de kan finne stedet på kartet? 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #10 Skrevet 16. desember 2014 Brac er en av øyene som ligger utenfor kysten av Kroatia :-) Og fet mener du er så opplagt kunnskap at du syntes det var helt bortkastet å nevne "Kroatia"? Blir sikkert litt som de første gangene jeg hørte folk snakke om "Costa Rica". Da trodde jeg selvfølgelig de skulle til landet Costa Rica, og så viste det seg at de skulle til en kanaiøy... Anonymous poster hash: 7ba9d...b24 6
Gjest Eurodice Skrevet 16. desember 2014 #11 Skrevet 16. desember 2014 Og fet mener du er så opplagt kunnskap at du syntes det var helt bortkastet å nevne "Kroatia"? Blir sikkert litt som de første gangene jeg hørte folk snakke om "Costa Rica". Da trodde jeg selvfølgelig de skulle til landet Costa Rica, og så viste det seg at de skulle til en kanaiøy... Anonymous poster hash: 7ba9d...b24 Det var på samme måte med meg. En kollega fortalte at hun og mannen skulle på ferie til Puerto Rico. Jeg syntes det hørtes riktig så eksotisk ut, men det viste seg å være et sted på Gran Canaria .
Gjest Olivia Benson Skrevet 16. desember 2014 #12 Skrevet 16. desember 2014 Du kan gi de badetøy eller badeleker sammen med en brosjyre f.eks 😊 3
frøkna Skrevet 16. desember 2014 #13 Skrevet 16. desember 2014 Veldig flott ide! De kommer nok til å bli kjempeglade!! Jeg ville pakket inn brosjyrer med bilder. Fokuser på bildene for da er det lettere for dem å relatere til hva som kommer til å skje! Kanskje ordne så gaven kommer mot slutten så de ikke mister fokuset heeeelt. Tror jeg bare ville tenkt på ferie jeg, om jeg hadde fått en slik overraskelse som barn! 1
Lalunaa Skrevet 16. desember 2014 Forfatter #14 Skrevet 16. desember 2014 Og fet mener du er så opplagt kunnskap at du syntes det var helt bortkastet å nevne "Kroatia"? Blir sikkert litt som de første gangene jeg hørte folk snakke om "Costa Rica". Da trodde jeg selvfølgelig de skulle til landet Costa Rica, og så viste det seg at de skulle til en kanaiøy... Anonymous poster hash: 7ba9d...b24 Ja, så klart ;-) .... Burde kanskje ha nevnt at det var i Kroatia, du sier noe der :-) 1
Lalunaa Skrevet 16. desember 2014 Forfatter #15 Skrevet 16. desember 2014 Veldig flott ide! De kommer nok til å bli kjempeglade!! Jeg ville pakket inn brosjyrer med bilder. Fokuser på bildene for da er det lettere for dem å relatere til hva som kommer til å skje! Kanskje ordne så gaven kommer mot slutten så de ikke mister fokuset heeeelt. Tror jeg bare ville tenkt på ferie jeg, om jeg hadde fått en slik overraskelse som barn! Hehe, ja jeg vet de kommer til å bli overlykkelig!!! Har hørt i mange år at " alle andre reiser til syden".. Men jeg har vert student, så dette er første året vi har kunnet spare så store summer :-) det er sååååå gøy at vi kan ta de med til Kroatia, vi ville ikke rise på de vanlige charter reisene. Det får vi ta ved en annen anledning :-) tusen tusen takk for mange gode forslag. Vi tenkte på å lage en brosjyre med bilder av plassen og det fantastiske hotellet. Det hadde vert lurt med en bok om Kroatia også. Ungene er 12, 10 og 7 år :-)
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #16 Skrevet 16. desember 2014 Jeg synes du først skal gi dem noen ting som kan forbindes med turen. For eksempel snorkel, badehåndkle, solkrem osv.. Så kan du gi det andre som folk nevner her. Det gjør det litt artig. Anonymous poster hash: 804b3...ecb 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #17 Skrevet 16. desember 2014 Støtter forslagene om å gi dem "sydenting". Badeleker, solkrem, liksombilletter, bilder derfra og kanskje en rebus me Krotia eller syden eller noe som løsningsord Anonymous poster hash: 245cb...624 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #18 Skrevet 17. desember 2014 Vi pakket ned 3-4 kjepper med ved i et par store esker. Ungene skjønte alldeles ikke hva de skulle med ved? I bunnen lå hver deres flybillett til New York. Anonymous poster hash: 5e3f4...217 2
Lalunaa Skrevet 17. desember 2014 Forfatter #19 Skrevet 17. desember 2014 Hehe, lurt :-) det hørtes ut som noe mannen i huset hadde syntes var morsomt å gjøre :-)
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #20 Skrevet 17. desember 2014 Jeg ville laget rebusløp gjennom huset, med gåter og bilderebuser. For hver riktig får de en bokstav og hint om hvor neste ligger, og de syv bokstavene de får til slutt kan brukes til å stave "Kroatia". En annen mulighet er å gjemme bokstaver rundt omkring, eller legge de inni andre julegaver, så de får én og én utover kvelden. Anonymous poster hash: ad648...f6c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå