Gå til innhold

Leiekontrakt for bolig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei.

Jeg og min kjæreste flyttet inn i en kjellerleilighet 6måneder siden. Nå vil vi flytte til et større sted grunnen vi skal få oss hund, og har lyst på mere plass.

Så problemet er.. På kontrakten står det ingenting om oppsigelse. Utleieren har ikke krysset av på noe som helst, om hun vil ha tre måneders oppsigelse eller to, eller lignende. Men har hørt at hun har drøftet om at det ikke er noe sak hvis vi vil flytte ut, så lenge vi finner oss en ny en som kan flytte inn. Men nå sier hu at vi må betale de siste 6månedene. Altså til sammen 1 år. Er dette riktig? Må vi virkelig betale hele 6måneder før vi kan flytte ut? Med tanke på at dama er gravid og vi trenger større plass.

Chris.

Anonymous poster hash: 5f5e1...eef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det står i kontrakten at 1 år er bindene må dere det, dersom det ikke står noe har hun ikke rett på å kreve dette. Tror det er vanlig med enten 1 eller 3 måneders oppsigelse.

Anonymous poster hash: ac4e6...0a7
Skrevet

Hvem signerer en kontrakt som ikke har oppsigelse spesifisert?

Dersom kontrakten gjelder for ett år, må dere betale for, eller finne noen andre for ett år.

Anonymous poster hash: 359be...e01
  • Liker 3
Skrevet

Hun har ikke haket av på feltet.

Har spurt litt rundt, folk jeg kjenner. Og de sier kontrakten ikke er gyldig hvis hun ikke har haket av, og det er 1 måned oppsigelse da.. Men er litt usikker fortsatt.

Skrevet

Skrevet

Hvis kontrakten er tidsbestemt må dere betale de resterende 6 mnd.

Anonymous poster hash: f5672...c5b
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Ikke noe tidsbestemt nei, hadde det vært det hadde jeg ikke spurt dere. Står på kontrakten at vi skulle flytte inn 1/7/14, ikke noe om når vi skal flytte ut. Heller ikke haket av på de andre optionsene. Så.. Endret av Summershine
Skrevet

Ikke noe tidsbestemt nei, hadde det vært det hadde jeg ikke spurt dere. Står på kontrakten at vi skulle flytte inn 1/7/14, ikke noe om når vi skal flytte ut. Heller ikke haket av på de andre optionsene. Så..

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Men om dere får noen andre til å flytte inn før de tre månedene med oppsigelsestid har gått skal dere ikke betale hele tiden.

Skrevet

Husk å gi henne skriftlig oppsigelse, så hun ikke kan krangle på det.

• Liker 2
Skrevet

3 måneder, fra den 1 neste måned, så da må dere betale ut mars, om dere ikke finner noen andre.

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke sånn at de selv bare kan hente inn noen fra gaten til å ta over. Det er utleier som leier ut. Men utleier har ikke lov til å ta dobbelt betalt, så om nye leietakere flytter inn slipper de å betale.

Anonymous poster hash: 4c764...cde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...