Gå til innhold

Hvordan spørre om vi skal være eksklusive?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei kjære KG menn og kvinner. Trenger litt innspill!

Jeg har holdt på med en fyr nå en liten stund. Jeg har kjent han i et år og vi har vært litt av og på hele tiden. Nå den siste tiden har vi nærmest oppført oss som kjærester, jeg har møtt vennene hans og vi har det kjekt sammen. Vi har også lagt planer på nyttår sammen. Han har tidligere sagt at han ikke er interessert i et forhold, og jeg har godttatt det. Vi har prøvd å være venner, men nå føler jeg altså at vi er så mye mer. Til sommeren reiser han til Sør-Amerika for å jobbe, sannsynligvis et halvt år, så jeg forstå jo at han ikke vil binde seg...

Men, selv om vi har hatt det flott og fint, så klarer jeg ikke helt å ta det med ro når jeg ikke er med han. Jeg tenker jo på at han kan ligge med hvem som helst andre, for det er ikke sånn at han ikke har tilbud nok... Derfor har jeg lyst å spørre om vi skal være eksklusive. Altså, vi trenger ikke å planlegge fremtiden, bare ta ting med ro, men med hverandre.

Jeg vet at det er en sjanse at han sier nei. Da må jeg dessverre kutte han ut, for jeg vil ikke ha det vondt. Men jeg føler det blir dumt å gi han et ultimatum, altså eksklusive eller ingenting...

Så, hvordan skal jeg spørre han? Hvordan skal jeg ta det opp? Når er det best? Jeg skal prøve å holde meg til etter nyttårsfeiringen hvertfall...

Takk for alle tips!!! :)

Anonymous poster hash: d086e...e91
Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Jeg vet du ikke ønsker noe forhold ettersom du reiser til Sør-Amerika snart, men jeg ønsker ikke kjønnssykdommer, så er det mulig om vi fram til du reiser er eklusive?"

Anonymous poster hash: 78a6e...84d
  • Liker 1
Skrevet

Hei kjære KG menn og kvinner. Trenger litt innspill!

Jeg har holdt på med en fyr nå en liten stund. Jeg har kjent han i et år og vi har vært litt av og på hele tiden. Nå den siste tiden har vi nærmest oppført oss som kjærester, jeg har møtt vennene hans og vi har det kjekt sammen. Vi har også lagt planer på nyttår sammen. Han har tidligere sagt at han ikke er interessert i et forhold, og jeg har godttatt det. Vi har prøvd å være venner, men nå føler jeg altså at vi er så mye mer. Til sommeren reiser han til Sør-Amerika for å jobbe, sannsynligvis et halvt år, så jeg forstå jo at han ikke vil binde seg...

Men, selv om vi har hatt det flott og fint, så klarer jeg ikke helt å ta det med ro når jeg ikke er med han. Jeg tenker jo på at han kan ligge med hvem som helst andre, for det er ikke sånn at han ikke har tilbud nok... Derfor har jeg lyst å spørre om vi skal være eksklusive. Altså, vi trenger ikke å planlegge fremtiden, bare ta ting med ro, men med hverandre.

Jeg vet at det er en sjanse at han sier nei. Da må jeg dessverre kutte han ut, for jeg vil ikke ha det vondt. Men jeg føler det blir dumt å gi han et ultimatum, altså eksklusive eller ingenting...

Så, hvordan skal jeg spørre han? Hvordan skal jeg ta det opp? Når er det best? Jeg skal prøve å holde meg til etter nyttårsfeiringen hvertfall...

Takk for alle tips!!! :)

Ikke for å være negativ men tror ikke han orker å binde seg når han skal vekk lenge og har mange tilbud. Sør Amerika har mange pene damer ;)

Anonymous poster hash: ffd61...125

• Liker 2
Skrevet

"Jeg vet du ikke ønsker noe forhold ettersom du reiser til Sør-Amerika snart, men jeg ønsker ikke kjønnssykdommer, så er det mulig om vi fram til du reiser er eklusive?"

Anonymous poster hash: 78a6e...84d

Jeg tror vi har en avtale om å bruke kondom med andre hvertfall...

Ikke for å være negativ men tror ikke han orker å binde seg når han skal vekk lenge og har mange tilbud. Sør Amerika har mange pene damer ;)

Anonymous poster hash: ffd61...125

Jeg vil bare være eksklusiv til han drar....

Skrevet

"hei er vi ekslusive til du drar?"

prøv den.

Anonymous poster hash: c3f20...6a2
  • Liker 2
Skrevet

Sikker på at du vil gå videre med dette uansett, da?

Hvis han ikke ønsker å være kjærester, så utsetter du deg for potensielt kraftig hjertesorg på sikt. Du sier det jo selv: dere oppfører dere som kjærester, du blir kjent med hans venner, dere planlegger nyttårsfeiring sammen. Det er jo oppskriften på å få sterke følelser. Om dere i tillegg er eksklusive frem til han reiser, så blir dere jo i praksis kjærester, bare uten offisiell forpliktelse. Og hva da når han drar til Sør-Amerika? Skal du sitte igjen med knust hjerte, mens han lever livet der nede?

Spørsmålet slik jeg ser det bør jo ikke være om dere skal unngå å ligge med andre, men om dere skal bli et ordentlig par - og fortsatt være et par, når han drar til Sør-Amerika. Det er vel det du egentlig ønsker, innerst inne? Isåfall synes jeg ikke du skal ta til takke med noe mindre enn det. Det er bare dumt å være hans faste elskerinne her hjemme, og så sitte igjen med kjærlighetssorg og savn når han drar av gårde til utlandet og nye jaktmarker. Da ville jeg heller takket for meg NÅ, heller enn å kaste bort det neste halve året på noe som ikke kommer til å gå den veien hjertet ditt ønsker.

Anonymous poster hash: 49d2f...ec9
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er i noenlunde lignende situasjon, bare min skal ikke reise vekk... Vil bare vite om han har lyst å satse, slik at jeg eventuelt kan kutte han ut... Håper flere svarer!

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror vi har en avtale om å bruke kondom med andre hvertfall...

Du tror dere har en avtale om det? Jeg mener at du lever litt farlig her. Ikke bare med tanke på hjertet ditt, men helsen din også.

Jeg synes du skal være sterk og sette ned foten. Om du har funnet ut at du klarer å være med han frem til sommeren (selv om du vet at dere vil bryte ting når han reiser), så må du i hvert fall kunne vite at det bare er dere to frem til da. Hvis ikke mener i hvert fall jeg at det der er en destruktiv relasjon, som bare kommer til å føre med seg mye usikkerhet og såre følelser.

Og hvis han ikke vil være eksklusiv, så vet du i hvert fall hvor han står - og du kan droppe han og gå videre til noe nytt. Jeg tror ikke det er helt bra å være med en person over tid som ikke vil binde seg, det gjør jo noe med selvfølelsen. Særlig om han velger å ligge med andre samtidig som han er med deg.

Ønsker deg lykke til med praten. :)

• Liker 2
Gjest brutal_mann
Skrevet

Det blir ikke bedre av å være eksklusiv frem til sommeren. Du har fallt og da er det ingen vei tilbake. Her er det alt eller ingenting. Vurdert å reise til Sør-Amerika sammen med han?

• Liker 1
Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Du må bare si det slik som du føler det. Finnes ingen enkel måte å pakke det inn på..

Endret av Minesveiper

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...